کد خبر: 896566
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان:
امام جمعه اصفهان گفت: قبرستان‌های محلی در مناطقی از اصفهان که با باغ رضوان فاصله زيادي دارند با هدف افزايش رفاه مردم در نظر گرفته شود

  به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ، سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي‌نژاد در ديدار با مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري اصفهان با اشاره به در دسترس نبودن باغ رضوان براي مردم همه مناطق شهر اصفهان اظهار داشت: لازم است تا قبرستان‌هاي محلي در مناطقي که با باغ رضوان فاصله زيادي دارند با هدف افزايش رفاه مردم و بازماندگان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه يکي از اشکالاتي كه در گذشته اعلام كرده بودم تفاوت قيمت قبرها با يكديگر بود، افزود: نبايد اين‌گونه باشد كه فردي كه پول‌ دارد و افرادي كه از نظر مالي توانايي ندارند در مكان‌هاي متفاوت به خاك سپرده شوند، همچنين لازم است تا چينش قبرها و سنگ قبرها به صورت يكسان انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بيان اينکه دفن اموات در فضاي امامزادگان اشکالي ندارد، تصريح کرد: بايد اين نكته شرعي را متذكر شوم كه بهتر است براساس قراردادي به بازماندگان گفته شود كه اين قبور فروخته نمي‌شود و پول دريافتي به عنوان حق دفن است چرا كه اگر قبر فروخته شود براي هميشه اين قبر، مالِ ميت است و پس از صد سال هم نمي‌توان در آن‌جا كسي را دفن كرد.

وی گفت: قیمت قبرها باید به گونه‌اي مناسب و عادلانه باشد تا براي افرادي که توانايي مالي کمي دارند، مشکلي وجود نداشته باشد همچنين رعايت نظافت قبرستان مورد توجه مديران باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بيان اينکه باغ رضوان اصفهان محلي معنوي براي خدمت‌رساني به مردم است، اظهار داشت: جلساتي با هيئت مديره آرامستان‌هاي محلي برگزار شده تا اين آرامستان‌ها ساماندهي شده و خدمات بهتري به مردم ارائه شود.

سید رضا جعفریان افزود: قانونمند شدن آرامستان‌های محلي، ساماندهي، رعايت بهداشت و زيباسازي آرامستان‌ها، يکسان سازي قيمت‌ها در فازهاي مختلف باغ رضوان، تجهيز غسالخانه قبرستان رهنان، نظارت روحانيون بر غسل کردن ميت، برپايي نماز جماعت در سالن غسالخانه باغ رضوان و راه اندازي مرکز بهداري براي رسيدگي به بازماندگاني كه ضعف جسماني پيدا مي‌كنند از جمله اقدامات اخير سازمان آرامستان‌هاي شهرداري اصفهان است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستيم تا بُعد معنوي در آرامستان‌ها گسترش يابد چراکه قبرستان، جايگاهي براي تنبه و عبرت است، تصريح کرد: در تلاش هستيم كه آرامستان غرب اصفهان براي سال آينده احداث شود تا ساكنان غرب و جنوب اصفهان دسترسي آسان‌تري به آرامستان داشته باشند، همچنين اين اقدام در كاهش ترافيك و آلودگي هوا مؤثر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار