کد خبر: 896539
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا:
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: يكي از اهداف دشمنان خارجي از راه‌اندازي اغتشاشات اخير، مشغول كردن قدرت ايران به داخل كشور و همچنين ايجاد شكاف بين مردم و مسئولان بود.
به گزارش فارس، سردار سرلشكر یحیی رحیم صفوي در جمع فرماندهان و مسئولان نظامي استان خوزستان با اشاره به اهميت اين استان گفت: استان خوزستان دومين منطقه حياتي ايران، پس از تهران است، به گونه‌اي كه امنيت پايدار خوزستان رابطه مستقيم با امنيت ملي ايران دارد و مي‌توان گفت امنيت خوزستان يعني امنيت ايران. وي افزود: وجود 70درصد از منابع نفتي ايران و بيش از 30درصد آب‌هاي سطحي كشور و يك سوم انرژي برق- آبي و بيش از 15 سد مخزني، انحرافي و تنظيمي و توليد سه چهارم نفت خام كشور خوزستان را تبديل به منطقه حياتي كرده است. 
صفوي ادامه داد: سپاه ستون مستحكم انقلاب و مردم است و عملكرد سپاه در تأمين امنيت استان خوزستان مطلوب است. وي تصريح كرد: استان خوزستان قلب تپنده ايران است و هرگونه آسيبي به اين استان، آسيب به انقلاب اسلامي و ملت ايران است و نيروهاي مسلح، به‌ويژه سپاه پاسداران بايستي تأمين امنيت در استان و تهديداتي را كه متوجه امنيت اين استان است به‌طور جدي و مستمر دنبال كنند. 
صفوي افزود: دشمنان ما مي‌دانند كه ايران غيراز افغانستان و عراق است و پس از جنگ تحميلي جمهوري اسلامي آنقدر قوي شده است كه امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها مي‌دانند كه نمي‌توانند در جنگ از پس ما برآيند، البته ماهيت تهديدات تغيير كرده است و تهديد نظامي جدي پيش روي نداريم و اين به آن معنا نيست كه دشمن را دست كم بگيريم. وي ادامه داد: واقعيت ديگر آن است كه ماهيت و سمت تهديدات تغيير كرده و تهديدات خارجي جاي خود را به تهديدات داخلي متوجه امنيت ملي داده است و مسائل مرتبط با امنيت داخلي بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است آنچنانكه يكي از اهداف دشمنان خارجي از راه اندازي اغتشاشات اخير، مشغول كردن قدرت ايران به داخل كشور و همچنين ايجاد شكاف بين مردم و مسئولان بود. دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به هدف نهايي دشمنان در نشانه رفتن امنيت ملي گفت: هدف نهايي دشمنان در راه اندازي موضوعات و تهديدات، متوجه امنيت ملي و داخلي كشور است كه البته موفق نخواهند شد به اين هدف خود دست يابند و جمهوري اسلامي ايران در آستانه چهل سالگي به عنوان يك قدرت بزرگ منطقه‌اي تأمين كننده امنيت كشور و امنيت منطقه و كمك كننده به تأمين امنيت و صلح و ثبات منطقه غرب آسيا است. 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار