کد خبر: 896507
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
در اولین روز از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با انجام چهار دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در حساس ترین بازی دو تیم سپیدرود و سایپا به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان علی کریمی تیم علی دایی را شکست داد.
یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست و چهارم در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد. در روزی که یکی از آشتی های بزرگ فوتبال ایران به وقوع پیوست، شاگردان کریمی موفق شدند با دو گل تیم سایپا را مغلوب کنند .اینبازی که در ورزشگاه سردار جنگل رشت ساعت ۱۵ با قضاوت حسین زرگر برگزار شد در نهایت شاگردان کریمی با دو گل تیم سایپا را شکست دهد.
در نیمه اول توحید غلامی با شوتی از راه دور که بعد از ضربه کرنر به دست آمده بود به زیبایی دروازه فلاح‌زاده دروازه‌بان تیم سایپا را باز کرد. در نیمه دوم بر خلاف انتظار این بازیکنان سپیدرود بود که به روند هجومی خود ادامه دادند تا در دقیقه ۶۰ روزبه شاه‌علیدوست ضربه محکمی را به سمت دروازه سپیدرود زد اما این توپ هم راهی به دروازه سپیدرود پیدا نکرد.در دقیقه ۷۲ میثم تهیدست با یک ضربه بغل پا دروازه سایپا را برای بار دوم باز کرد. در ادامه میر جوان در یک ضد حمله صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه محکم او از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت تا در نهایت این بازی با همان دو گل به پایان برسد. علی دایی و علی کریمی که سالها در تیم ملی کنار یکدیگر بازی کرده بودند پس از کدورت هایی که در سالهای پس از فوتبال داشتند، امروز برخورد گرمی با یکدیگر انجام دادند و با روبوسی به کدورت ها پایان دادند.
در دیگر بازی پیکان میهمان تیم گسترش فولاد بود که توانست ۳ بر صفر به پیروزی برسد.در نیمه اول ماهان رحمانی با شوت دروازه تیم گسترش‌فولاد را باز کرد .در نیمه دوم بازیکنان در حالیکه تیم گسترش‌فولاد صاحب توپ و میدان بودند اما نتوانست گلی به ثمر برساند و بر خلاف بازی سجاد مشکل‌پور بازیکن تیم پیکان در دقیقه ۶۰ با ضربه سر دروازه تیم گسترش فولاد را باز کرد.در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی از سوی داور بودند اما در دقیقه ۹۰ آقاخان گل سوم پیکان را به ثمر رساند.
فیروز کریمی بعد از شکست ۳ بر صفر مقابل پیکان گفت: بازی سنگینی بود. جلالی مربی با تجربه ای بود و تمامی منافذ را روی ما بسته بودند. تا قبل از گل اول بازی قابل قبولی در ۳۸ دقیقه انجام دادیم. در روزی که مصدومان نتوانستند ما را یاری بدهند و گلرمان روز خوبی نداشت شکست خوردیم. نتوانستیم تیم را هم برگردانیم.
مجید جلالی سرمربی تیم پیکان هم پس از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: یک سال و نیم پیش وقتی به پیکان آمدم اولین بازی‌ام با این تیم بود. ما در طی این یک سال و نیم گروهی از جوانان را به تیم آوردیم و شما عملکرد آن‌ها را دیدید. این کار خیلی ارزشمندتر از پیروزی است.من از مربیان تیم ملی توقع دارم که به پیکان هم نگاه کنند و هر کدام از بچه‌های ما که شایسته هستند را به تیم ملی دعوت کنند..وضعیت چمن نسبت به قبل افت داشت اما نسبت به زمین‌های دیگر که ما آنجا بازی می‌کنیم وضعیت بهتری دارد. من چند سال است که به تبریز می‌آیم و توانستیم روی این زمین برنامه‌هایمان را پیاده کنیم.
تیم‌های فوتبال مشکی‌پوشان مشهد و سپاهان اصفهان هم با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد به مصاف هم رفتند و سپاهانی‌ها بالاخره بعد از ۶ بازی طعم برد را چشیدند.شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در این دیدار با پنج گل حریف قعر جدولی خود را مغلوب کردند.این اولین برد ابراهیم زاده بعد از به عهده گرفتن هدایت سپاهان بود.سیاه‌جامگان نیز با ۱۵ امتیاز همچنان در قعرجدول باقی ماند.
منصور ابراهیم زاده بعد از کسب اولین پیروزی با سپاهان گفت: به تمام اهدافی که داشتیم دست یافتیم. در نهایت هم به پیروزی رسیدیم و این نتیجه حاصل زحمتی بود که بازیکن‌ها در تعطیلات کشیدند.راجع به چگونگی حمله به ابومسلم نمی‌شود صحبت کنم، می‌دانستیم که در هر حمله آن‌ها، می‌توانیم خطرناک روی دروازه‌شان ظاهر شویم. مهم این بود که در دقایق اولیه بتوانیم موفق باشیم و این اتفاق هم افتاد. می‌دانستیم که اگر تیم مشکی‌پوشان گل بخورد کار برایش سخت می‌شود و می‌توانیم استفاده خوبی داشته‌ باشیم. آخرین بازی برای ابومسلم بود که می‌توانستند خودشان را جمع و جور کنند.
در ادامه بازی ها نفت تهران از ساعت ١۵:٣٠ در ورزشگاه تختی تهران میزبان صنعت نفت آبادان بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این دیدار ابتدا محمد نصرتی در دقیقه ٢٣ نفت تهران را پیش انداخت اما در ادامه لوسیانو پریرا در دقیقه ۴٠ کار را به تساوی کشاند.این دیدار به خاطر زنده نگه داشتن یاد جان‌باختگان پرواز تهران یاسوج با یک دقیقه سکوت آغاز شد.
هومن افاضلی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل نفت آبادان گفت: از نتیجه بازی راضی نیستم. ما برای برد آمده بودیم و فکر می‌کنم این نتیجه راضی کننده نبود اما از نظر بازی یکی از بهترین بازی های ما بود. مالکیت توپ ما خوب بود. ما قدم به قدم به تیمی که مد نظرم هست می رسیم اما این نتیجه مد نظر من نیست. تیمی که با آن بازی کردیم تیم خوب بود و پرسپولیس را از جام حذفی حذف کرد و مقابل استقلال هم خوب بازی کرد.موقعیت‌هایی در این بازی داشتیم اما سوشا مکانی این توپ ها را گرفت و شاید برای بازی امروز به تیم ملی دعوت شود. مقداری گل در زمین وجود داشت و به خاطر بارندگی در تهران شرایط زمین خوب نبود. موقعیت گلی هم که برای آبادانی ها به وجود آمد برای لغزندگی زمین بود اما در مجموع از کیفیت بازی راضی هستم و امیدوارم ۳ امتیاز بازی های بعدی را کسب کنیم.
فراز کمالوند، پس از تساوی تیمش برابر نفت تهران اظهار کرد: قضاوت بازی بدون نقض بود .هم آن‌ها مستحق پیروزی بودند هم ما می‌توانستیم پیروز میدان باشیم. کیفیت زمین بازی امروز خیلی بد بود به طوری که به نظر من در این زمین حتی نمی‌شود راه برویم چه برسد بخواهیم فوتبال بازی کنیم. چند سال است این موضوع را می‌گوییم اما درست نمی‌شود. الان حدود ٨٠ درصد زمین‌های ایران کیفیت مطلوبی دارند امیدوارم کیفیت این زمین هم خوب شود.


وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار