کد خبر: 896109
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
مديركل اعتبارات بانك مركزي در نامه‌اي به بانك‌ها با اشاره به ارائه اطلاعات نادرست از سوي كارمندان برخي شعب به مشتريان در روز نخست اجراي طرح از بانك‌ها خواست، براساس ضوابط بخشنامه بانك مركزي عمل كنند. 
به گزارش «فارس» به نقل از روابط عمومي بانك مركزي، در نامه سيدعلي‌اصغر ميرمحمدصادقي به بانك‌ها آمده است: براساس برخي گزارش‌هاي دريافتي در روز نخست اجراي طرح، همكاران بانكي در برخي شعب، اطلاعات نادرست و خلاف بخشنامه بانك مركزي به مشتريان محترم ارائه مي‌كنند كه انتظار مي‌رود، ضمن توقف هر چه سريع‌تر اين روند، مفاد ضوابط و بخشنامه مزبور به صورت دقيق، به آگاهي مشتريان برسد. 
وي با اشاره به اينكه ضوابط اجرايي بسته ارزي در پايگاه اطلاع‌رساني بانك مركزي درج شده و در دسترس است، از بانك‌ها خواست مفاد بخشنامه ابلاغي به ويژه موارد مربوط به گواهي سپرده ريالي را به دقت رعايت و مشتريان محترم را به درستي راهنمايي كنند. 
به گفته مديركل اعتبارات بانك مركزي، نرخ سود علي‌الحساب سالانه اين گواهي ۲۰درصد و پرداخت آن در مقاطع ماهانه خواهد بود. بازخريد قبل از سررسيد گواهي يادشده در شعب بانك عامل با نرخ ۱۴درصد سالانه خواهد بود و پرداخت نرخ بالاتر به هيچ‌وجه ممكن نيست و با هرگونه تخلف در اين زمينه، برخورد خواهد شد. همچنين بازفروش يا نقل‌و‌انتقال اين گواهي به غير به اشكال مختلف ممنوع است. 
در نامه ميرمحمد صادقي تأكيد شده است: انتظار مي‌رود، بانك‌ها مطابق بخشنامه و ضوابط اجرايي مربوط به بسته ارزي، به دقت و با رعايت صداقت عمل كنند. بديهي است بازرسان نظارتي بانك مركزي نيز در اين زمينه به وظيفه قانوني خود عمل خواهند كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار