کد خبر: 896106
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سه سال از جنگ عربستان علیه یمن می‌گذرد، تجاوزی که منجر به ویرانی زیرساخت‌ها و کشتار دهها هزار تن از مردم یمن شده اما ...
سه سال از جنگ عربستان علیه یمن می‌گذرد، تجاوزی که منجر به ویرانی زیرساخت‌ها و کشتار دهها هزار تن از مردم یمن شده اما انگلیس، فرانسه و امریکا نه تنها جرائم جنگی سعودی‌‌‌‌ها را محکوم نمی‌کنند بلکه در طول سه سال گذشته کمک‌های همه‌جانبه نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از ریاض به عمل آورده‌‌اند و بدتر اینکه پیش‌نویسی را برای محکوم کردن حمایت ایران از یمنی‌‌‌ها آماده کرده‌اند تا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند. 
رسانه‌های غربی گزارش دادند انگلیس با کمک امریکا و فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن ایران در شورای امنیت به خاطر حمایت از یمن، تهیه کرده است. خبرگزاری «رویترز‌» با اشاره به پیش‌نویس این قطعنامه گزارش داد این سه کشور می‌خواهند ایران را به دلیل آنچه «عدم توقف ارسال موشک‌های بالستیک‌ به انصارالله در یمن و نقض محدودیت‌های پیشین شورای امنیت» می‌خوانند، محکوم کنند. این پیش‌نویس که برای تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه یمن برای یک سال دیگر، طراحی شده، به شورای امنیت اجازه می‌دهد تحریم‌های بیشتری را علیه «هر نوع فعالیت مربوط به استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن‌» اعمال کنند. دیپلمات‌‌‌‌های شورای امنیت می‌گویند انگلیس این پیش‌نویس را به کمک امریکا و فرانسه طراحی کرده است.

نزدیک به سه سال از تجاوز آل‌سعود به یمن می‌گذرد که با حمایت کامل امریکا، انگلیس و فرانسه شروع شده است و بمب‌‌‌‌ها و تجهیزات نظامی ساخت این سه کشور علیه یمنی‌‌‌‌ها در طول سه سال گذشته استفاده شده است. هیکل بافنع، تحلیلگر و فعال یمنی از صنعا در صفحه توئیتر خود نوشت که یمنی‌‌‌‌ها این تجاوز را یک جنگ امریکایی می‌دانند.  به رغم حمایت‌های همه‌جانبه غرب و تجهیزات سنگین و پیشرفته غربی حملات عربستان پس از گذشت سه سال هیچ دستاورد مشخصی نداشته است. حالا به نظر می‌رسد دولت‌های غربی با تهیه این پیش‌نویس می‌خواهند هم افکار عمومی را از واقعیت‌های جنگ یمن منحرف کنند و هم به شکست خود در این کشور سرپوش بگذارند. «نیکی هیلی» نماینده امریکا در سازمان ملل طی یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز‌» با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی علیه این کشور شد. وی با ادعای اینکه ایران منشأ تمام موشک‌‌‌‌ها و تسلیحات یمن است، افزود: «باید از این فرصت (که گزارش سازمان ملل فراهم کرده)‌ بهره ببریم...  برخی می‌پرسند سلاح‌های ارسالی ایران به یمن قبل از اعمال تحریم‌های سازمان ملل در آوریل 2015 بوده است. این گزارش نشان می‌دهد سلاح‌‌‌‌ها بعد از اعمال تحریم‌‌‌‌ها به یمن منتقل شده است.»
   
یک پهپاد سعودی در تور یمنی‌ها

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک‌‌‌شنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در استان «صعده‌» هدف قرار داد.  به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، یک منبع آگاه نظامی یمن تأکید کرد که پدافند هوایی یمن، یک پهپاد متعلق به نیروهای متجاوز را در آسمان «البقع» واقع در استان صعده هدف قرار داد. پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 25 ژانویه پیش نیز یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان را در منطقه «حریب القرامیش‌» در استان «مأرب» هدف قرار داد و آن را سرنگون کرد. این پدافند در 30دسامبر گذشته نیز یک پهپاد دیگر سعودی را در شهرستان «حرض» در استان «حجه» هدف قرار داد. تاکنون ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دهها فروند هواپیمای جاسوسی از جمله یک پهپاد امریکایی را در آسمان یمن هدف قرار داده و سرنگون کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار