کد خبر: 895977
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
دختري كه نماد مبارزه با رژيم صهيونيستي شد
عهدالتميمي دختري است كه حالا به نقطه تمركز و توجه بسياري از رسانه‌هاي جهان تبديل شده و همه از او و سرنوشتش صحبت مي‌كنند
متین زاهدی

عهدالتميمي دختري است كه حالا به نقطه تمركز و توجه بسياري از رسانه‌هاي جهان تبديل شده و همه از او و سرنوشتش صحبت مي‌كنند. دادگاه نظامي اسرائيل تصميم گرفته محاكمه عهدالتميمي غيرعلني باشد و به همين سادگي همه خبرنگاران و عكاس‌ها اخراج شدند. اين تصميم در پي اين بود كه هزينه آگاهي افكار عمومي از دفاعيات اين دختر ۱۷ ساله براي اين رژيم خيلي گران تمام مي‌شود.
دسامبر سال گذشته بود كه انتشار ويدئويي از يك دختر نوجوان فلسطيني كه طي آن دو نظامي اسرائيلي را از خانه‌اش در روستاي «نبي‌صالح» در كرانه باختري دور مي‌كند با واكنش‌هاي متعددي روبه‌رو شد. پس از اين ماجرا بود كه وي از سوي رژيم اشغالگر قدس بازداشت شد.  دادستاني نظامي رژيم اشغالگر قدس ۱۲ اتهام مختلف به عهدالتميمي وارد كرده كه خشونت و پرتاب كردن سنگ بخشي از اين اتهامات است.
دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي زمان بازداشت «عهدالتميمي» دختر نوجوان فلسطيني را تا ۱۱ مارس آينده (۲۰ اسفند ) تمديد كرد.
  عهد التميمي كيست؟
عهدالتميمي در يك خانواده مبارز فلسطيني در روستاي «نبي‌صالح» در رام‌الله متولد شده و پدرش «باسم التميمي» از اعضاي جنبش فتح است.
پس از انتشار ويدئويي از اين دختر فلسطيني در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي، وي در نيمه‌شب بيستم دسامبر توسط نظاميان اسرائيلي بازداشت شد. مادر و دخترعموي وي نيز در بازداشت به سر مي‌برند. اتهام او «حمله به مأموران اسرائيل، جلوگيري از انجام مأموريت آنها و تحريك ديگران به ارتكاب جرم» است.
 او از كودكي در تظاهرات‌هاي اعتراضي عليه اسرائيل شركت كرده بود و تصاوير درگيري‌ او با نظاميان صهيونيست بارها و بارها منتشر شده‌است.  عهد‌التميمي، دختر ۱۷ ساله در ميان اعتراضات فلسطينيان نسبت به تصميم دونالد ترامپ براي انتقال سفارت ايالات متحده به بيت‌المقدس و به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت اسرائيل با حضور چندين سرباز در حياط خانه‌اش با آنها درگير شد. در تصاوير منتشر شده از اين درگيري، او نظاميان را هل مي‌دهد و به‌ آنها سيلي مي‌زند.
بن هرنريچ، خبرنگار آزاد و نويسنده امريكايي مي‌گويد:«اولين تصاوير عهد، اندكي پس از ملاقات من با خانواده او در روستاي نبي‌صالح منتشر شد. او در اين عكس بازوي نحيف خود را بالا برده تا به سرباز اسرائيلي كه دو برابر اوست، مشت بزند زيرا سربازان برادر عهد را گرفته بودند. او يك شبه تبديل به «نماد» چيزي شد كه اصلاً متعلق به دنياي كودكان نيست.»
اين خبرنگار امريكايي در مقاله خود مي‌گويد: «دوست داشتم كه پس از اين همه سال او را از مبارزه جدا و در مدرسه و دانشگاه ببينم و اين براي من سخت بود. »
   قهرمان مقاومت فلسطين
نام عهد دوباره با مقاومت فلسطينيان گره خورده است. نهادهاي حقوق بشري براي آزادي وي، كمپين‌ جمع‌آوري امضا به راه انداخته‌اند و نويسندگان، تحليلگران و روشنفكران مدافع فلسطين او را نماد مقاومت مي‌خوانند.
 كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل انتقادهاي گسترده‌اي از اسرائيل به خاطر بازداشت و نحوه رفتار با عهدالتميمي داشته است، اتحاديه اروپا نيز نسبت به بازداشت افراد زير ۱۸ سال از جمله عهدالتميمي به وسيله اسرائيل ابراز نگراني كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار