کد خبر: 895863
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
حاشيه‌اي بر رأي اتحاديه جهاني کشتي درباره عليرضا کريمي و عدم تعليق کشتي ايران
رسول خادم پس از چند ماه سختي از امروز با خيال راحت، بدون استرس و فشار کمتري به دفتر کارش در فدراسيون کشتي در مجموعه ورزشي آزادي تهران مي‌رود.
سعيد احمديان

رسول خادم پس از چند ماه سختي از امروز با خيال راحت، بدون استرس و فشار کمتري به دفتر کارش در فدراسيون کشتي در مجموعه ورزشي آزادي تهران مي‌رود. پرونده عليرضا کريمي و باخت او به نماينده روس براي عدم رويارويي با کشتي‌گير رژيم اشغالگر قدس در حمايت از مردم مظلوم فلسطين در سه ماه گذشته باعث شده بود تا فدراسيون کشتي روزهاي حساسي را تجربه کند. 
لابي سنگين صهيونيست‌ها در کميته بين‌المللي المپيک و اتحاديه جهاني کشتي احتمال تعليق کشتي کشورمان را بالا برده بود، خطري که حالا با ديپلماسي خادم از سر کشتي ايران گذشته و تير مسئولان رژيم اشغالگر قدس نيز به سنگ خورده است و ورزش اول کشورمان با کمترين هزينه از دامي که صهيونيست‌ها براي کشتي پهن کرده بودند، گذشته است. 
   
کريمي سوم خرداد 97 بر‌مي‌گردد

محروميت شش ماهه عليرضا کريمي و دو ساله مربي‌اش در کنار عدم تعليق کشتي سبب شده تا همه ايران را پيروز جنگ ديپلماسي ورزشي با صهيونيست‌ها بدانند. رسول خادم با اشاره به فشار قدرت‌هاي بزرگ براي تعليق کشتي ايران گفت: «کميته بين‌المللي المپيک که به هر حال تحت نفوذ قدرت‌هاي بزرگ سياسي و اقتصادي جهان است از طريق اتحاديه جهاني کشتي، پيگير تعليق کشتي ايران از حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي شد. خوشبختانه به‌رغم فشارهاي وارده از سوي کميته بين‌المللي المپيک بر اتحاديه جهاني کشتي براي صدور آرايي که مدنظرشان بود، امروز با وجود همه پيچيدگي‌ها و مشکلات، کشتي ايران تعليق نشد.»
رئيس فدراسيون کشتي درباره رأي عليرضا کريمي هم اينطور توضيح داد: «پيشنهاد اوليه براي جريمه عليرضا کريمي و مربي تيم ملي اميد بسيار سنگين بود. با وجود اينکه اولويت اصلي ما جلوگيري از تعليق کشتي ايران بود، اما تلاش کرديم عليرضا کريمي با کمترين جريمه ممکن روبه‌رو شود. شش ماه محروميت اعلام شده مانعي براي حضور کريمي در رقابت‌هاي داخل کشور و انتخابي تيم ملي نيست. ضمن اينکه اين محروميت پيش از بازي‌هاي آسيايي و رقابت‌هاي قهرماني جهان به پايان مي‌رسد و مانعي براي ادامه فعاليت او وجود ندارد. جريمه جمشيدي يکي از مربيان زحمتکش و سازنده کشتي ايران هم دو سال است، اما او نيز مي‌تواند در اين مدت در داخل کشور به فعاليت خود ادامه دهد.» با توجه به رأي اتحاديه جهاني کشتي، کريمي از سوم خرداد‌ماه مي‌تواند دوباره به تشک برگردد و براي کشورمان در رقابت‌هاي بين‌المللي مبارزه کند.
   
ديپلماسي موفق کشتي

موفقيت ديپلماسي کشتي در خنثي کردن توطئه صهيونيست‌ها باعث شده تا همه خادم را تحسين کنند. حميد بني‌تميم، نايب‌رئيس فدراسيون کشتي در گفت‌وگو با «جوان» درباره عوامل رقم خوردن چنين اتفاقي مي‌گويد: «ارتباطات تنگاتنگ و مستقيمي که روابط بين‌الملل فدراسيون و آقاي خادم با اتحاديه جهاني کشتي و رئيس و اعضاي هيئت رئيسه داشتند، در صدور اين رأي تأثيرگذار بود. اين ارتباطات سبب شد تا هم زمان بخريم و هم اعلام رأي را عقب بيندازيم. با توجه به اين ارتباطات در اين مدت از رأيي که قرار بود صادر شود، مطلع بوديم و سعي کرديم تا فدراسيون تعليق نشود. اين ارتباطات نتيجه تعاملاتي است که در چند سال اخير بين فدراسيون و اتحاديه جهاني به وجود آمده است.»
 در اين رابطه عليرضا حيدري، دارنده مدال طلاي جهان و برنز المپيک هم ديروز به خبرگزاري تسنيم گفت: «اين موضوع مي‌توانست تبعات بسيار زيان‌باري براي کشتي ايران داشته باشد. البته اقدام بموقع و مناسب رسول خادم و تيم ديپلماسي فدراسيون کشتي در اين زمينه و همچنين جايگاه ايران در هيئت رئيسه اتحاديه جهاني باعث شد تا کشتي ايران کمترين هزينه را در اين مورد بپردازد.»
   
چاره‌انديشي براي آينده

با وجود رفع خطر تعليق، دغدغه تکرار شيطنت صهيونيست‌ها سبب شده تا فدراسيون خواستار راهکاري در اين‌باره شود. در بخشي از بيانيه فدراسيون کشتي پس از اعلام رأی اتحادیه جهانی کشتی آمده است: «به‌طور قطع با توجه به شرايط موجود در کميته بين‌المللي المپيک، مواضع مراجع بين‌المللي در موارد مشابه بعدي بسيار جدي‌تر و پيچيده‌تر خواهد بود. اميدواريم براي حل اين موضوع راهکاري از سوي مراجع ذي‌صلاح در نظر گرفته شود.»
 بني‌تميم هم در ادامه گفت‌وگويش با «جوان» در اين رابطه عنوان كرد: «واقعيت اين است که اين تعليق فعلاً از سر کشتي برداشته شد، اما بايد نخبه‌هاي سياسي و ورزشي راهکار بهتري براي جلوگيري از عواقبي مانند تعليق بينديشند. وقتي نخست‌وزير رژيم اشغالگر قدس وارد عمل مي‌شود و زماني كه مي‌بينيم کشتي‌گيران روس که از انتخابي تيم ملي روسيه کنار گذاشته مي‌شوند با تغيير تابعيت براي صهيونيست‌ها کشتي مي‌گيرند، متوجه مي‌شويم که مسئله براي اين رژيم خيلي مهم است. در اين باره واقعاً احساس خطر مي‌کنيم و اين رژيم بعد از اين به جاي يک يا دو نفر، چندين کشتي‌گير را به مسابقات مي‌فرستد. به همين دليل بايد سريع‌تر اقدام عاجلي انجام دهيم تا اين موضوع به ورزش صدمه نزند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار