کد خبر: 895821
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
از خالي کردن حساب سالخوردگان تا سرقت در پوشش آژانس
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، از دستگیری یک سارق حرفه ای لوازم داخلی خودرو در شرق تهران خبر داد و گفت: این متهم تحت پوشش آژانس در محله های مذکور تردد داشته و اقدام به سرقت می کرد.
به گزارش خبرنگار ما،‌سرهنگ "رضا بستو"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که در محدوده میدان "والفجر" يک دستگاه خودروي قرمز رنگ داراي تابلوي آژانس با يک سرنشين توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی به سمت وی تغییر مسیر دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با توقف خودرو، راننده تحت بازجویی های اولیه قرار گرفت که اظهارات ضد و نقیض وی ظن ماموران را بیشتر کرده و برای بررسی های بیشتر خودرو را مورد بازرسی قرار دادند که طی آن یک دستگاه ضبط فاقد پنل به همراه چند پيچ گوشتي کشف شد که بر این اساس، فرد مظنون به همراه خودرو به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: در تحقيقات انجام شده ابتدا متهم منکر هرگونه اتهامی شد و اعلام کرد که ضبط متعلق به خودروي خودش مي باشد اما دقت نظر ماموران و بازجویی های تخصصی تر به اعتراف متهم منجر شده و در نهایت طی بررسی های به عمل آمده از سوابق وی مشخص شد که او از سارقين حرفه اي و سابقه دار لوازم خودرو مي باشد که با استفاده از شگردهای مختلف اقدام به سرقت لوازم داخلی خودرو می کند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار داشت: با مشخص شدن این مسایل، متهم لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو، اقرار و گفت که با آرم تقلبی آژانس در محله های شهر تهران حضور یافته و بدون جلب توجه اقدام به سرقت از خودروهای دیگر می کند.

سرهنگ بستو، تصریح کرد: با اعتراف متهم و شناسایی دو تن از مالباختگان پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

سارق لوازم خودرو به 20 فقره سرقت اعتراف کرد

رئیس کلانتری 136 فرجام، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده هنگام، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به 20 فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار ما،سرگرد "جلیل لطفی"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: طی گزارشی هایی مبنی بر چند فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در خیابان هنگام و اطراف آن، تیمی از ماموران این کلانتری به بررسی موضوع پرداخته و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخصات ظاهری سارق و خودروی سواری وی به دست آمد و تیم های انتظامی به تعقیب و کنترل در مسیرهای احتمالی تردد متهم پرداختند.

سرگرد لطفی، عنوان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که روز گذشته این اقدامات به نتیجه رسید و ماموران موفق شدند سارق مذکور را در حال تردد با یک خودروی سواری مشاهده و به تعقیب وی بپردازند.

در این تعقیب و گریز، متهم متوقف و بازداشت شده به همراه اموال مسروقه ای که در داخل خودرو بود، به کلانتری منتقل شد که طی تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو در این محدوده اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، این متهم در بازجویی های انجام شده به 20 فقره سابقه سرقت در محدوده های مختلف شهر تهران اعتراف کرد.

**

نیم ساعت تعقیب و گریز برای دستگیری سارق خودرو

رئیس کلانتری 144 حکیمیه، از دستگیری یک سارق خودرو در محدوده شرق تهران خبر داد و گفت: پلیس، پس از نیم ساعت تعقیب و گریز در بزرگراه شهید یاسینی، موفق به دستگیری سارق شد.

به گزارش خبرنگار ما،سرهنگ "علی دیانی"، گفت: روز گذشته یکی از ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده بزرگراه شهید یاسینی بود که متوجه پلاک مخدوش یک خودروی سواری شده و برای بررسی به راننده آن دستور توقف داد.

وی افزود: راننده علیرغم شنیدن دستور پلیس به حرکت خود ادامه داد و سعی کرد با استفاده از خلوتی بزرگراه از دست پلیس فرار کند که این اقدام به تعقیب وی منجر شد.

رئیس کلانتری 144 اظهار داشت: در طول تعقیب و گریزی که نیم ساعت طول کشید، پلیس مشخصات خودرو را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کرد که طی آن مشخص شد این خودرو مسروقه است و ساعتی پیش از محدوده تهرانپارس به سرقت رفته است.

سرهنگ دیانی، تصریح کرد: به این ترتیب، پس از نیم ساعت تعقیب و گریز، خودروی متهم، متوقف و ماموران راننده مذکور را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت خودرو از محدوده تهرانپارس اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

صاحب خانه به موقع با پلیس تماس گرفت، سارق دستگیر شد

رئیس کلانتری ۱۲۷ نارمک، با اشاره به دستگیری یک سارق منزل در محدوده میدان نبوت، گفت: تماس به موقع صاحب خانه با پلیس، به دستگیری سارق منزلش انجامید.

به گزارش خبرنگار ما،سرهنگ "مجتبی سهرابی منش گفت: شب گذشته یکی از شهروندان ساکن محدوده میدان نبوت، ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر از ورود غیرقانونی یک سارق به منزلش را اعلام کرد و از ماموران خواست برای دستگیری متهم وارد عمل شوند.

وی افزود: با ارجاع خبر از سوی اپراتور مرکز فوریت های پلیسی 110 به گشت انتظامی کلانتری ۱۲۷ نارمک، تیمی از ماموران این کلانتری در مدتی کمتر از هفت دقیقه در محل حاضر و با هماهنگی صاحبخانه، به تعقیب سارق که در یکی از اتاق های طبقه بالای خانه در حال سرقت بود، پرداختند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: سارق، سرگرم سرقت اموال با ارزش خانه بود که ناگهان ماموران را در مقابل خود دیده و سعی کرد از طریق پنجره طبقه دوم فرار کند اما دستگیر و به همراه شاکی و اموال مسروقه به کلانتری منتقل شد و طی بازجویی های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل مذکور اعتراف کرد.

سرهنگ سهرابی منش، تصریح کرد: متهم همچنین در بازجویی های تکمیلی به چهار فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد و برای تحقیقات بیشتر به همراه پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در ادامه اموال مسروقه که از میان وسایل وی به دست آمده بود، به صاحبخانه هوشیار که با اطلاع رسانی سریع، پلیس را در جریان گذاشته بود، بازپس داده شد.

رئیس کلانتری ۱۲۷ نارمک، در پایان ضمن توصیه به شهروندان عنوان داشت: در صورتی که از حضور سارق در منزل مطلع گشتید، ضمن حفظ خونسردی بلافاصله با شماره تلفن 110 که پل ارتباطی پلیس و شهروندان است، تماس تا ماموران گشت انتظامی پلیس مستقر در محل در کمترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

**

انهدام باند جیب بر ها در مرکز تهران

رئیس کلانتری 105 سنایی، با اشاره به دستگیری چهار عضو یک باند جیب بری در محدوده سنایی، گفت: این متهمان در اتوبوس های تندروی راه آهن تا تجریش حضور یافته و اقدام به جیب بری می کردند.

سرگرد "محمد رضا موسوی گفت: با توجه افزایش میزان سرقت های جیب بری در محدوده مذکور خصوصا در ايستگاه های اتوبوس های تندرو، جلسه ای در کلانتری تشکیل و تیمی از ماموران برای بررسی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی، عنوان داشت: در بررسی های انجام شده چهار تن از سارقان حرفه ای این محدوده که در محله های مختلف اقدام به سرقت و جیب بری می کردند، شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی افزود: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و متعاقبا دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد و بلافاصله تیمی از ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمان به محل اعزام شدند و طی یک عملیات ضربتی هر چهار متهم را بازداشت کردند.

رئیس کلانتری 105 سنایی، اظهار داشت: هر چهار متهم به کلانتری منتقل و در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2 دستگاه گوشي تلفن همراه و یک میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد مسروقه از مسافران اتوبوس های تندروی درون شهری، کشف شد.

سرگرد موسوی، تصریح کرد: این متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند که از محدوده میدان راه آهن تا میدان تجریش سوار اتوبوس های تندرو می شدند و با استفاده از شلوغی داخل اتوبوس ها اقدام به سرقت و جیب بری می کردند.

گفتنی است، این پرونده 6 شاکی دارد و هر چهار متهم پس از تکمیل پرونده راهی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

**

سارق قوی هیکلی که از 15 پیرمرد و پیرزن سرقت می کرد

رئیس کلانتری 111 هفت چنار، با اشاره به دستگیری یک سارق قوی هیکل، در محدوده جیحون خبر داد و گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت از 15 پیرمرد و پیر زن اعتراف کرد.

سرهنگ "قدرت الله حق پرست"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده کمیل و جیحون، خصوصا پیرمردها و پیرزن ها، پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران کلانتری برای شناسایی سارق وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام و اظهارات مالباختگان مشخص شد که این سارق هیکلی درشت و قوی دارد و هر بار به بهانه کمک کردن به افراد پیر و بی سواد برای انجام کارهای بانکی در باجه های عابر بانک، اقدام به سرقت کارت آنها می کند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با به دست آمدن مشخصات چهره و ظاهر سارق، تیم های عملیاتی در محدوده هایی که امکان سرقت داشت، حضور یافته و محل را تحت کنترل قرار دادند تا این که روز گذشته یکی از ماموران کلانتری این متهم را در محدوده خیابان جیحون مشاهده و در یک تعقیب و گریز کوتاه بازداشت کرد.

رئیس کلانتری 111 اظهار داشت: متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده ضمن اعتراف به 15 فقره سرقت اذعان داشت کنار باجه های عابر بانک پرسه می زند و به بهانه کمک به افراد مسن، پیر و بی سواد رمز کارت آنها را به دست آورده و کارت عابر بانک آنها را با کارتی دیگر عوض کرده و عملا کارت این افراد را به سرقت می برد و اقدام به خالی کردن حساب آنها می کند.

سرهنگ حق پرست، با اشاره به این که متهم از هر کارت عابر بانک مبالغ مختلفی از200 هزار تا 900 هزار تومان سرقت می کرده است، تصریح کرد: این متهم يک فقره سابقه کيفري در خصوص خيانت در امانت در پرونده دارد و به مدتی در زندان به سر برده است.

گفتنی است، در تحقيقات انجام شده از سوی پلیس سه تن از مالباختگان و شاکیان پرونده شناسایی شده و پس از حضور در کلانتری از متهم شکایت کرده اند و در حال حاضر متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار