کد خبر: 895700
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
خطيب نمازجمعه تهران:
خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينكه پيام راهپيمايي ۲۲ بهمن، پيام تحكيم پيوند امت با امام، رهبري و مقتداي خويش است، گفت: مردم در فهم وظيفه گوي سبقت را از مسئولان ربوده‌اند.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي كه هفته گذشته با حكم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد، ديروز در نخستين حضور خود در اين جايگاه ابراز اميدواري كرد آنچه را كه تاكنون در دانشگاه و حوزه آموخته‌ است در خدمت نمازگزاران بگذارد و با هدايت الهي و ياري حق و با زبان دانشگاه و حوزه با مردم سخن بگويد كه زبان علم، برهان، استدلال و ادب است. خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن، گفت:  اين حركت عظيم، تداوم رحمت و عنايت خدا به ملت بزرگوار ايران است. اين رحمت خدا بود كه در بيش از هزار شهر و 5 هزار روستا تجلي يافت. بايد اين نعمت گرانبها را با ايمان، تقوا و عمل صالح پاس بداريم. وي پيام اين راهپيمايي افتخارآفرين را تحكيم پيوند استوار امت با امام خويش نام برد و گفت: اين مهم در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود و پيام او و التزام عملي به رهنمودهاي معظم‌له تحقق يافته است كه اين نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است. 
   
تحكيم پيوند امت با امام و رهبري، پيام راهپيمايي ۲۲ بهمن

ابوترابي فرد با بيان اينكه پيام ۲۲ بهمن در واقع پيام تحكيم پيوند امت با امام، رهبري و مقتداي خويش است، افزود: كدام ملتي توانسته بدون رهبري صالح قله‌هاي رفيع قدرت را فتح كند و كدام ملتي بدون شناخت و اطاعت از رهبري صالح به چنين وحدت و انسجامي دست يافته است؟ كدام ملت بدون فرماندهي مقتدر به جبهه واحد متحد در برابر همه دنياي استكبار تبديل شده است. خطيب جمعه تهران بيان داشت: پيام سوم راهپيمايي عظيم مردم براي مسئولان و مديران ارشد و مياني كشور است. چرا مردم در صف مقدم قرار دارند؟ چرا مردم در فهم وظيفه و انجام شايسته آن گوي سبقت را از مسئولان يا جمع قابل توجهي از آنها ربوده‌اند؟ پاسخ اين است كه ملت در سايه اطاعت از رهبري به اين پيروزي دست يافته و اگر مسئولان مي‌خواهند در اين مسير قله‌هاي موفقيت را فتح كنند بايد نقشه راه ارائه شده از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي را نقشه راه خود قرار دهند. 
  
زاويه دولت و مجلس با سياست‌هاي كلي نظام

ابوترابي فرد با اشاره به سياست‌هاي كلي ابلاغي از سوي رهبر انقلاب، اظهار داشت: اين سياست‌ها پس از ساعت‌ها بحث و بررسي با مديران با تجربه و كار آزموده و نخبگان دانشگاهي كشور مبدل به سياست‌هاي كلي كشور مي‌شود كه رهبر انقلاب بر آن مهر تأييد زده و ابلاغ مي‌كنند. وي با بيان اينكه در مقام عمل زاويه جدي در مجلس و دولت با سياست‌هاي كلي ابلاغي مشاهده مي‌شود كه به اختلاف نظرهاي سياسي و حزبي هم بر نمي‌گردد، گفت:  اين ويژگي تمام نهادها و قوا در فراز و نشيب‌هاي مديران كشور است. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: سكان‌دار انقلاب براي خلق قدرت سياسي، ‌فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و دفاعي براي ملت چشم‌انداز ۲۰ساله را تدوين كردند، سياست‌هاي كلي با نگاه به دستيابي به چشم‌انداز تدوين مي‌شود و آينده را مي‌بيند و اين اقتضائاتي دارد اما در تدوين لايحه بودجه ۹۷ نگاه به سال ۹۷ است. در مجلس هم با نگاه به سال ۹۷ بودجه را تصويب مي‌كنند و اين نگاه كوتاه مدت و روزمره روز به روز بر مشكلات كشور خواهد افزود. ابوترابي‌ فرد ادامه داد: مطالبه ملت فهم سياست‌هاي كلي ابلاغي رهبري معظم و برنامه‌ريزي براي تبديل آن به قانون است و ملت آماده است براي رسيدن به هدف با مشكلات دست و پنجه نرم كند. ملتي كه تا امروز ايستاده تا ايران را در قله اقتدار ببيند در صورت اجراي درست سياست‌هاي ابلاغي آماده است تا مشكلات را براي رسيدن به قدرت در فردا تحمل كند. وي گفت: اين شعار برآمده از شعور، دانش‌، عقلانيت، انديشه و ايمان اين اقتدار بزرگ سياسي را رقم زده است و جبهه مقاومت اسلامي را در برابر همه دنياي كفر به قدرتي بالنده و افتخارآميز و پيروز مبدل كرده است. خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران، گفت: در اين خطبه با الهام از آيات نوراني قرآن كريم به تبيين اصولي مي‌پردازم كه از اصلي‌ترين اركان دعوت انبياي الهي و آموزه‌هاي وحياني است. وي با اشاره به اصولي كه تنها در سايه التزام به آن جامعه به راه سعادت مي‌رسد، ادامه داد: حيات واقعي در سايه فهم آموزه‌هاي دين، ايمان به آن آموزه‌ها و عمل به آن به دست مي‌آيد. حيات دستاورد ايمان و عمل صالح است. اين اصلي ترين پيام انبياي الهي است كه پيام ميعادگاه نمازجمعه است. ابوترابي فرد افزود: حيات سياسي، فرهنگي و اقتصادي و در همه عرصه‌ها در سايه فهم صحيح از دين به دست مي‌آيد. 
  
سپردن مسئوليت به فردي كه شايستگي ندارد خيانت است

ابوترابي فرد با اشاره به اصل شايسته سالاري گفت: اگر مسئوليتي به فردي كه شايستگي ايماني و رفتاري آن را ندارد سپرده شود خيانت به دين است. خطيب نمازجمعه تهران افزود: مديران كشور مراقب سخنان خود باشيد. چرا سخناني بگوييم كه داراي محمل‌هاي مختلفي است تا اين سخنان را نقد كنند و بعد به نقد آنان اعتراض كنيم و بگوييم اين منظور ما نبود. از يك مقام مسئول انتظار مي‌رود سخنانش محكم، مستدل، متقن و مبتني بر اصول باشد تا دل‌ها را نزديك كند. قول بايد سديد و لين باشد تا دل‌ها قبول كنند. وي با اشاره به لزوم استقامت و ايستادگي بر اصول اضافه كرد: بايد در جبهه داخلي صابر و استوار و در برابر دشمن مقاوم و ايستاده باشيم و اين ويژگي جامعه اسلامي است. ابوترابي فرد افزود: اسلام تنها ديني است كه اساس آيين خود را بر اساس اجتماع قرار داده است. اسلام مردم را از هرگونه پراكندگي به دور داشته است، جامعه مورد توجه آموزه‌هاي ديني است و يكي از اساسي ترين ويژگي‌ها و اركان يك جامعه اسلامي وحدت است و امروز اقتدار ما دستاورد وحدت ماست. اما بايد بر صفوف امت اسلام بيفزاييم و وحدت كلمه را ارتقا بخشيم و همه و همه در چارچوب اصول و مباني ديني و انقلابي در كنار هم در يك صف واحد در خدمت انقلاب حركت كنيم تا امت اسلامي طعم پيروزي را احساس كند. امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه جامعه اسلامي بايد در برابر دشمن مقتدر و ايستاده باشد، گفت: جامعه اسلامي بايد يك جبهه متحد با دل‌هاي گره شده، دشمن شناس و رصدكننده تهديدها باشد. 

بيكاري ابرچالش امروز كشور است

با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در سال آينده 200 هزار سرباز مهارت‌آموزي خواهند شد.  سردار سيدمهدي فرحي، فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزي سربازان نيروهاي مسلح در سخنان پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: نيروهاي مسلح ما سرباز محور هستند و بهره‌وري بالاتر آنها نقش بهتري را براي رسيدن به اهداف نظام ايفا مي‌كند. وي افزود: از طرفي تجهيزات نيروهاي مسلح هر روز مدرن‌تر و به روزتر مي‌شود و بنابراين مهارت‌هاي لازم براي به كارگيري آنها ضروري است و همچنين دشمنان نيز هر روز از تجهيزات پيچيده و مدرن استفاده مي‌كنند و براي مقابله با آنها نيز نيازمند مهارت‌آموزي هستيم. فرحي با بيان اينكه ابرچالش امروز كشور اشتغال و بيكاري است، گفت: بنابراين هر چه بيشتر تلاش كنيم تا جوانان در خدمت سربازي مهارت‌هاي بيشتري بياموزند براي آينده خود و كشور بهتر خواهد بود. سربازي يك ثروت عظيم و سرمايه بزرگ در كشور است. فرحي خاطرنشان كرد: ما طبق برنامه‌ريزي هم به آموزش قبل از خدمت توجه كرده‌ايم و هم توزيع متناسب با مهارت‌هاي سربازان و هم اينكه پس از سربازي از مهارت‌هاي سربازان استفاده كنيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار