کد خبر: 895668
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پرونده جنجالي بنيتا دختربچه هشت‌ماهه با قصاص عامل حادثه در ملأ عام بسته مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، متهم كه مرد جواني به نام محمد است ظهر روز 29‌تيرماه امسال با همدستي متهم ديگري به نام مهدي خودروي پرايدي كه داخل آن دختر بچه هشت‌ماهه‌اي به نام بنيتا بود سرقت كردند. پس از طرح شكايت خودروي پرايد همراه دختربچه هشت‌ماهه‌، تيمي از مأموران پليس‌آگاهي به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي براي شناسايي و دستگيري سارقان وارد عمل شدند. 
مأموران در تحقيقات خود به ردپاي دو سارق سابقه دار به نام‌هاي محمد و مهدي رسيدند و در نهايت شش‌روز پس از حادثه دو متهم را بازداشت كردند. دو متهم محل رها كردن خودروي سرقتي را در يكي از خيابان‌هاي پاكدشت به مأموران نشان دادند.  وقتي مأموران به محل اعلام شده رفتند با جسد بي‌جان بنيتا كوچولو در حالي كه چند روزي ‌از مرگ وي گذشته بود روبه‌رو شدند. 
دو متهم پس از اعتراف به جرم خود و تحقيقات تكميلي در شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شدند و در نهايت هيئت قضايي محمد را به اتهام قتل عمد به قصاص و مهدي را به اتهام معاونت در سرقت به حبس محكوم كردند. 
پرونده متهم به قتل پس از تأييد حكم قصاصش در ديوان عالي كشور براي اجراي به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد. بنابراين متهم پس گرفتن استيذان و دريافت تفاضل ديه به زودي قصاص مي‌شود. 
به گفته بازپرس پرونده از آنجايي كه اين حادثه باعث اخلال در نظم عمومي، رعب و وحشت در بين مردم شده بود طبق ماده‌428 قانون مجازات اسلامي‌ مي‌توان تفاضل متهم را از بيت‌المال پرداخت كرد. بدين ترتيب قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران پرونده متهم را براي پرداخت تفاضل ديه و گرفتن استيذان حكم از طريق دادستاني به دفتر رئيس قوه قضائيه فرستاد. بنابراين متهم به زودي طبق كيفرخواست صادر شده و حكم دادگاه در محل (مشیریه) در ملأ عام با طناب دار قصاص مي‌شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار