کد خبر: 894976
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارش خبرنگار اقتصادي «جوان» از حماسه تماشايي چله انقلاب
مردان اقتصادي، كارشناسان حامي اقتصاد مقاومتي و مردم در جاي جاي كشورمان هر يك ضمن حضور در جشن تماشايي، اقتدار جمهوري اسلامي مطالبه و نظر خود را بيان كردند.
مردان اقتصادي، كارشناسان حامي اقتصاد مقاومتي و مردم در جاي جاي كشورمان هر يك ضمن حضور در جشن تماشايي، اقتدار جمهوري اسلامي مطالبه و نظر خود را بيان كردند. در صف راهپيمايي دیروز در سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب، سيف رئيس كل بانك مركزي و مسعود نيلي مشاور رئیس‌جمهور غايب بودند كه ظاهراً براي حضور در اجلاس يوروماني در فرانسه به سر مي‌برند. 
مردان اقتصادي كابينه اميد بخش سخن گفتند و بر مسئوليت خود در قبال قدرداني مردم تأكيد كردند، كارشناسان اقتصاد مقاومتي با نقالي روي 10پرده، سعي در فرهنگسازي درباره اقتصاد مقاومتي به زبان ساده كردند و اما مردم خواستار تحقق عملي فرمان رهبر انقلاب اسلامي در اقدامي نمادين دو مفسد و يك مدير ناكارآمد را در بند كشيده بودند. 
   
مردان اقتصادي چه گفتند؟

‌نهاونديان معاون اقتصادي رئيس‌جمهور با بيان اينكه مسير توسعه ايران اسلامي از دو مسير ماندگار استقلال و آزادي مي‌گذرد، گفت: مسئولان بايد سرعت را براي دستيابي به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بيشتر كنند. وي كه در مراسم ۲۲ بهمن در يزد حضور داشت، اظهار كرد: مردم ايران مثل سال ۵۷ استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي مي‌خواهند. معاون اقتصادي رئيس‌جمهور با اشاره به ضرورت اتحاد و انسجام گفت: وي در مورد اقدامات دولت براي برون‌رفت از مشكلات اقتصادي موجود اظهار كرد: فراهم‌كردن زمينه ايجاد ۲۰۰هزار شغل در بخش ساخت‌و‌ساز، مسكن و اختصاص5/1 ميليارد دلار براي اشتغال روستايي از جمله برنامه‌هاي دولت براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است. 
  
افزایش تلاش مسئولان در رفع مشكلات

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه مردم ايران مردمي زمان‌شناس هستند و شرايط فعلي كشور و انقلاب را در سطوح منطقه‌اي و بين‌المللي درك مي‌كنند، گفت: حضور مردم در اين راهپيمايي عظيم براي استمرار حركت نظام و انقلاب بسيار مهم و كارساز است و نشان مي‌دهد كه مسئولان نيز بايد با تلاش بيشتر براي رفع مشكلات مردم حركت كنند. وي گفت: اين مردم با حضورشان نشان دادند كه پاي نظام و آرمان‌هايشان ايستاده‌اند و رئيس‌جمهور امريكا و ديگر قدرت‌هاي دنيا بايد بدانند با ملتي بزرگ و انقلابي سر و كار دارند.
   
غم و رنج مردم را درك مي‌كنيم 

علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در ساري  با اشاره به اينكه اشاعه نااميدي، بزرگ‌ترين خيانت در كشور است، گفت: حضور باشكوه مردم، تو دهني محكم به دشمنان اسلام است. وي افزود: مسير ما در انقلاب، حركت اصلي و درستي بوده است، اما برخي‌ها مي‌خواهند نشان دهند كه انقلاب پروژه بوده، در حالي كه انقلاب اسلامي يك سنت و حركت است، زيرا براساس قوانين طبيعي ادامه حضور رژيم شاه ديگر ممكن نبود. ربيعي با بيان اينكه همه‌چيز براي جهش بزرگ آماده است، يادآور شد: امروز اقتصاد كوچك‌شده، واقعيت است و نمي‌خواهيم آن را كتمان كنيم؛ در سال‌هاي گذشته انرژي ما تخليه شد و گرنه انقلاب مي‌توانست يك قطب صنعتي در تمام منطقه باشد. 
   
قدرشناسي مردم بار مسئوليت ما را افزون مي‌كند 

محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت نيز اظهار داشت: حضور شكوهمند آحاد مردم، ضمن مأيوس‌كردن دشمنان نظام اسلامي، بار مسئوليت مسئولان نظام را سنگين‌تر مي‌كند. 
وزير صنعت، معدن‌و‌تجارت افزود: مردم شريف كشور به رغم همه مشكلات اين چهار دهه كه به دليل مواجهه و مبارزه با جهان استكبار با آن روبه‌رو بوده‌اند، دست از حمايت نظام و رهبري خودشان بر نداشتند و هر سال راهپيمايي عظيم ۲۲ بهمن را تكرار مي‌كنند. به گفته شريعتمداري، اين مهم در نهايت افزايش رفاه عمومي و بهبود سطح معيشت جامعه نسبت به قبل را به دنبال داشته و وظيفه و بار مسئوليت مسئولان را در قبال قدرشناسي فوق‌العاده مردم افزون خواهد كرد. 
   
سال خوبي خواهيم داشت، قول مي‌دهم 

مسعود كرباسيان وزير اقتصاد هم با حضور در جمع راهپيمايان تهراني درخصوص پيام حضور مردم گفت: بعد از گذشت ۳۹ سال از انقلاب، حضور مردم باعث افتخار است، ان‌شاءالله ما مسئولان نيز قدردان، خدمتگزار و خادم خوبي براي اين مردم باشيم. وي با تأكيد بر اينكه حضور مردم براي ما سرمايه است، گفت: ما با تصويب بودجه سال 97 قول مي‌دهيم كه سال خوبي در پيش داشته باشيم، چراكه بايد كارنامه خوبي در آستانه 40 ‌سالگي انقلاب به مردم عرضه كنيم. 
 
آينده‌اي شكوفا پيش‌رو خواهيم داشت 

عباس آخوندي وزير راه‌و‌شهرسازي گفت: با راهبري رهبر معظم انقلاب و همت جوانان ايران، آينده‌اي شكوفا و ايراني آبادان را پيش‌رو خواهيم داشت. وي اضافه كرد: در چنين روزي، اراده‌ ملي با رهبري منسجم و مقتدر توانست تغييراتي بنيادين را در ايران رقم بزند. آخوندي افزود: 22بهمن اين پيام را براي همگان و همه جوانان سرزمين ايران دارد كه ما هنوز براي توسعه، رشد و شكوفايي ايران شهر عزيزمان راهي طولاني در پيش و به گام‌هايي بلند و جديد نياز داريم. 
  
تحقق عملي وحدت در عمل

بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت نيز گفت: چيزي كه ما بيش از همه در جامعه خود به آن نياز داريم و اميدواريم روز‌به‌روز در كشورمان تقويت شود، وحدت به معناي واقعي آن و در عمل است. وي اظهار داشت: همه در حرف از وحدت سخن مي‌گويند، اما در عمل هركس كار خودش را انجام مي‌دهد. زنگنه افزود: وحدت به معناي اينكه همديگر را تحمل كنيم و با هم رفيق باشيم، در عين حالي كه اختلاف سليقه داريم بايد با هم مذاكره هم داشته باشيم، زيرا هيچ‌چيز بالاتر و مهم‌تر از سعادت مردم و سربلندي ايران عزيز نيست. 
   
كارشناسان اقتصادي چه كردند؟

در روز راهپيمايي تماشايي، ايجاد 10 ايستگاه «اقتصاد مقاومتي» در مسير راهپيمايي ۲۲ بهمن نيز قابل تأمل بود، به‌خصوص كه در هر ايستگاه با يك پرده درباره مباني اقتصاد مقاومتي سخناني بيان مي‌شد. به عنوان مثال، در ايستگاهي با بنري بزرگ نشان داده شده بود كه مشكلات اقتصادي بيش از آنكه عامل خارجي داشته باشد، به عملكرد خودمان بستگي دارد. يك مدرس دانشگاه در اين‌باره با گرته‌برداري از فرهنگ نقالي گفت: 80درصد تحريم‌هاي اقتصاد داخلي است، يعني توليدكننده به‌جاي توليد باكيفيت مطلوب كالاي بنجل به‌دست مردم مي‌دهد و مردم هم در مقابل توليدكنندگان داخلي دچار مدگرايي افراطي و خريد كالاي خارجي شده‌اند. محمد فيضي مدرس دانشگاه و استاد اقتصاد افزود: ما براي نجات اقتصادي كشور، بايد نسخه اقتصاد مقاومتي را عملياتي كنيم. همان‌طور كه امريكا از ۱۵۰سال پيش همين نسخه را اجرا كرده است و بايد الفباي اقتصادي را از مدارس آغاز كنيم. 
اين مدرس دانشگاه همچنين با انتقاد از عملكرد دولت خاطرنشان كرد: دولت به‌جاي رونق‌دادن به فضاي كسب‌وكار و توسعه كارآفريني مولد به واردات دامن مي‌زند، توليد را خوابانده است. 
به گزارش «فارس»، در يكي ديگر از ايستگاه‌هاي اقتصاد مقاومتي (نبش خيابان قدس) قاسم رستم‌پور كارشناس ارشد اقتصادي تصريح كرد: ما هفت كشور بزرگ اقتصادي داريم كه همه آنها از جمله امريكا، انگليس، آلمان، فرانسه، هند، چين و كره‌جنوبي از ابتدا اقتصادشان را مقاومتي كردند تا بعد از مدتي شكوفا شود. مگر همين امريكا نمي‌گويد، اقتصادش آزاد است پس چرا خودش روي پسته ايراني ۲۴۱درصد تعرفه واردات وضع كرده‌ است. در ايستگاه سوم هم مهدي ساقي كارشناس اقتصاد مقاومتي به موانع اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: از ماست كه برماست. اين كارشناس اقتصاد مقاومتي به اين نكته هم اشاره كرد كه بنا بر اعلام رسمي مؤسسه ناياك امريكا، خود امريكا از تحريم ايران پنج برابر ايران يعني رقمي معادل سالانه ۱۷۶ميليارد دلار ضرر مي‌كند، در حالي كه اين خسارت به ايران رقمي حدود ۳۵ ميليارد دلار است. 
  
ايده اقتصادي مردم چه بود؟

در ميان راهپيمايان ديروز تهران، ايده جالبي به نمايش گذاشته شد و آن دستگيري نمادين دو مفسد اقتصادي و يك‌ مدير ناكارآمد بود. اين مطالبه به شكلي جالب در همايش و جشن پيروزي به مسئولان گوشزد مي‌كرد كه قدرداني از مردم به خاطر حضور در صحنه‌هاي انقلابي تنها بايد با برخورد با فساد و عملياتي‌كردن فرمايشات مقام‌معظم‌رهبري درباره مقابله با اژدهاي هفت سر فساد باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار