کد خبر: 894725
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
پس از سقوط دوباره سهام وال‌استريت در معاملات پنج‌شنبه و هجوم سرمايه‌گذاران به فروش سهام، سقوط ۶درصدي سهام چين در روز جمعه موج جديدي از وحشت را در بازارهاي سهام جهان ايجاد كرد. 
به گزارش «رويترز»، اضطراب سرمايه‌گذاران از بالارفتن نرخ بهره و به اوج رسيدن نوسانات باعث شده بازارهاي سهام بدترين هفته خود را از بحران اتحاديه اروپا به بعد تجربه كنند. 
در معاملات روزگذشته، بازارهاي آسيايي هم با بالا رفتن سود اوراق قرضه بلندمدت امريكا كه به حدود ۳درصد رسيده است، روي لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند و متحمل نوسانات زيادي شدند. اين شرايط باعث شده پول زيادي از اين منطقه خارج شود. تنها در هفته گذشته با نگراني از افزايش تورم در امريكا، ۷درصد از ارزش بازارهاي آسيايي كاسته شده است.  
شاخص كامپوزيت شانگهاي 0/6درصد سقوط كرد كه بدترين عملكرد آن از ماه مي‌۲۰۱۷ تاكنون بود. شاخص غول‌هاي تكنولوژي چين، سي‌اس‌آي ۳۰۰ هم 6/1 درصد از ارزش خود را از دست داد. 
نيكي ژاپن 2/3 درصد افت كرد و سقوط اين‌هفته خود را به 8/1درصد رساند كه بدترين عملكرد آن از فوريه ۲۰۱۶ تاكنون است. 
سهام اروپايي در صبح جمعه (به وقت اروپا) افت نسبتاً محدودي نسبت به سقوط‌هاي ديشب وال‌استريت داشتند. شاخص استاكس ۳۰۰ تنها 0/2 درصد افت كرد و اكثر بورس‌هاي مهم اروپايي هم بدون تغيير باقي ماندند يا در منطقه منفي قرار گرفتند. شاخص استاكس در پايان معاملات روز پنج‌شنبه هم 1/6 درصد سقوط كرد و در ساعات پاياني شتاب اين سقوط بيشتر ‌شد. 
در پايان معاملات روز پنج‌شنبه به وقت امريكا (بامداد ديروز) سهام امريكا در يك جلسه خريدوفروش در اماتيك ديگر باز هم ۴درصد سقوط كرد و توالي سوددهي وال‌استريت كه ۹سال ادامه داشت با اين اصلاح شديد قيمت از بين رفت. 
با سقوط روز پنج‌شنبه، تأييد شد كه بنچ‌مارك‌هاي اس‌اندپي و داوجونز در محدوده قلمرو اصلاح قيمت قرار گرفته‌اند، اين شاخص‌ها بيش از ۱۰درصد نسبت به ركوردهاي ۲۶ ژانويه خود سقوط كرده‌اند. در معاملات روز پنج‌شنبه شاخص اس‌اندپي 3/8 درصد سقوط كرد، در حالي ‌كه داوجونز 4/2درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط قيمت‌ها در ساعات پاياني بازار شتاب بيشتري به خود گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار