کد خبر: 894616
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی اصفهان :
جامعه المصطفی العالمیه پرچمدار گسترش اسلام ناب در کل جهان و تمدن ساز است و با درایت معمار کبیر انقلاب و در ادامه رهبر معظم انقلاب این هدایتگری را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی در نشست خبری آخرین مرحله نهایی و آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی، قرآنی و حدیثی المصطفی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) پس از پیامبر گرامی اسلام به انجام وظیفه حفظ حریم ولایت پرداختند که الگویی برای تمامی نسلهای بشری است.

وی با بیان اینکه به تدریج عواملی باعث شد اسلامی فراتر از فرامین اهل بیت شکل بگیرد و همه به اسلامی که تبیین گر آن معاویه و یزید بودند تن دهند، افزود: امام حسین (ع) با نثار جان خود و خانواده در روز عاشورا نهال اسلام را آبیاری و بار دیگر پرچم اسلام را برافراشت.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان تاکید کرد: در طول تاریخ فاصله مردم از دین به اندازه ای شد که پس از جنگ جهانی ابرقدرت ها تقسیم جغرافیایی جهانی را بر اساس مقام، قدرت و ثروت برنامه ریزی کردند به نوعی که دین در آن نقشی ندارد.

وی ادامه داد: قرنها پس از پیامبر گرامی اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فرزندی از سلاله حضرت زهرا (س) با قیام خود تمام معادلات جهانی را بر هم ریخت و با الگو گرفتن از نهضت عاشورا و با برگزاری حکومت اسلامی نقش اسلام ناب را در جامعه جهانی ترویج داد.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با بیان اینکه گرچه شروع این انقلاب از  ایران شکل گرفت اما در ادامه در کل جهان نفوذ کرد، ابراز داشت: ایران پرچمدار اسلام و معارف  اهل بیت قرار گرفته است و پس از انقلاب اسلامی ایران افرادی از سرتاسر جهان برای یادگیری علوم دینی به ایران آمدند.

وی اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیه پرچمدار گسترش اسلام ناب در کل جهان و تمدن ساز است و با درایت معمار کبیر انقلاب و در ادامه رهبر معظم انقلاب این هدایتگری را برعهده دارد.

ملکی جامعه المصطفی را شکل گرفته از حوزه های علمیه و از دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد واظهار داشت: امروز نام دین اسلام و تشیع در سرتاسر جهان گسترش یافته است و به همین دلیل دشمنان نگران از توسعه و گسترش دین در سرتاسر جهان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه از تاسیس جامعه المصطفی می گذرد، تاکید کرد: جامعه المصطفی بیش از ۶۰ هزار نفر و از ۱۳۰ کشور جهان فارغ التحصیل دارد و اکنون ۴۰ هزار نفر در داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل هستند که ۲۰ هزار نفر از آنها در خارج از کشور حضور دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز بیش از ۲۸۰ رشته کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا و در سطحهای یک، دو، سه، چهار و پنج حوزه با هویت فعالیت حوزوی و رویکرد دینی میپردازد، گفت: آموزش های جامعه المصطفی به شکل حضوری و غیر حضوری و دوره های کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت تنها دوره کوتاه مدت را در این مرکز گذراندند بدین معنی که از یک هفته تا یک ماه یا بیشتر به زبان خود تحصیل می کنند.

 ملکی با اشاره به اینکه این مرکز در ۷۰ کشور نمایندگی و با بیش از ۱۰۰ کشور ارتباط دارد، گفت: جامعة المصطفی اصفهان بیش از یک دهه است که فعالیت دارد و بیش از ۸۰۰ طلبه در ۲۵ رشته در مقاطع یاد شده تحصیل میکنند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴ گروه علمی تربیتی، ۱۵ تشکل فرهنگی و ۹ انجمن علمی در این مرکز فعال هستند، اظهار داشت: بیش از ۳۲ ملیت در جامعةالمصطفی اصفهان تحصیل می کنند و دو هزار نفر از ۵۰ ملیت نیز آموزش دیدهاند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با تاکید بر اینکه این مرکز در حوزه آموزش، پژوهش، تربیت و قران و حدیث فعالیت دارد، گفت: در زمینه قرآن کریم رشته های مختلفی در جامعه المصطفی وجود دارد و بر این اساس هر سال جشنواره قرآنی در دو حوزه مهارتی و معارفی بر اساس فعالیت های یک ساله طلاب مسابقاتی برگزار میکند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر