کد خبر: 894615
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان :
تا زماني كه اختلاس‌ها در سيستم اقتصاد به همین شکل وجود داشته باشد و اصلاح نشود امكان رانت‌خواری و اختلاس وجود دارد و تا زماني که اين وضعيت ادامه دارد هر روز شاهد اختلاس‌ها و فساد مالي خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،  فتح‌الله معین در میزگردی تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران از خواسته‌ها تا عملکردها، اظهار کرد: اتفاقي که در انقلاب اسلامي افتاد اتفاق نادري بود كه در آن اركان حكومتي به سرعت مستقر شد و كشور روال عادي خودش را پيدا کرد. هم چنين بسياري از امور به مجلس محول شد كه اين نشان دهنده اين بود كه امام(ره) بر استقرار حكومت قانوني در كشور تأکید داشتند.

وي افزود:انقلاب اسلامي ايران يك ويژگي اساسی داشت و آن اين بود كه انقلاب ما یک انقلاب مستقل در زمان شکل‌گیری بود و جز هیچ‌ کدام از بلوک‌بندی‌های آن زمان نبوده است. انقلابی كه به عنوان جمهوري اسلامي ايران در جهان مطرح شد باعث شد مردم دنيا متوجه شوند كه می‌توانند خودشان سرنوشتشان را تعيين كنند و اين باوري كه در ذهن مردم جهان شكل گرفت پایه‌های نفوذ بلوک‌های شرق و غرب را به هم زد كه آن‌ها نامش را صدور انقلاب اسلامي گذاشتند، ولي انقلاب اسلامي برنامه‌ای براي صدور انقلاب خود نداشت بلكه يك حركت و تفكر بود كه همين باعث شد بسیاری از کشورهای دنيا عليه ما توطئه کنند.

معين افزود: اگر جنگ تحميلي اتفاق نمی‌افتاد برنامه‌هایی كه امام(ره) براي كشور طراحي كردند را به درستي پيش می‌بردیم و خيلي از مشكلات و اتفاقات پيش نمی‌آمد و وضعيت بهتري داشتيم. هم‌اکنون كه انقلاب اسلامي به ٤٠سالگي رسيده است و در سن پختگي خود است بايد با يك مديريت درست و كارشناسانه و با دوري از احساسات بتوانيم تصميمات مؤثرتری براي پيشبرد اهدافمان اتخاذ کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اختلاس گران گفت: اختلاس‌ها ناشي از نبود شفافيت در اقتصاد است و تا زماني كه اين سيستم به همین شکل وجود داشته باشد و اصلاح نشود امكان رانت‌خواری و اختلاس وجود دارد و تا زماني که اين وضعيت ادامه دارد هر روز شاهد اختلاس‌ها و فساد مالي خواهيم بود.

وي در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه افزود: بحث مهم نگه داشتن حرمت بانوان است كه حرمت آن‌ها را بايد بيش از پيش نگه داشت که اين موضوع در حال حاضر در ورزشگاه‌ها رعايت نمی‌شود. طبق تجربياتی که داریم حضور خانم‌ها در جلسات سبب آرام‌تر شدن جو این جلسات شده است. اگر خانم‌ها به استاديوم بروند جَو خيلي فرق می‌کند.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان در مورد مهم‌ترین چالش انقلاب اسلامي افزود: امام(ره) و مقام معظم رهبري بر حضور مردم در صحنه‌های مختلف کشور تأکید داشتند و عقیده داشتند که مردم پشتوانه نظام هستند و بايد وجود آن‌ها را در همه صحنه‌ها محفوظ داشت.

معین خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تا حضور مردم در صحنه های مختلف کشور تقویت شود. مردم در تمام شرايط سخت با نظام همراهي كرده اند، اما اگر حضور همه مردم را در همه امور داشتيم قطعا در شرايط بهتري بوديم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار