کد خبر: 894350
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
مجيد مجيدي معتقد است كه فيلم «تنگه ابوقريب» روايتي سرراست، درست و بدون شعار دارد كه در سينماي جنگ كمتر ديده شده است.
اين كارگردان سينما بعد از تماشاي فيلم «تنگه ابوقريب» در سي‌وششمين جشنواره فيلم فجر اعلام كرد: درود به شرف بهرام توكلي، با اينكه در جنگ نبوده اما با يك تصوير حماسي جنگ را روايت و مظلوميت و خلوص بچه‌هاي جنگ را به خوبي تصوير كرده است. مجيدي «تنگه ابوقريب» را يكي از بهترين فيلم‌هاي جشنواره دانست و گفت: ممكن است گفته شود فيلم قصه ندارد يا شخصيت‌ها جا نيفتاده‌ است اما به رغم اينها بخشي از حقيقت جنگ را ثبت مي‌كند كه براي خيلي‌ها مغفول مانده است و قهرمان اين فيلم همه بچه‌هاي جنگ هستند. ابوقريب يكي از نقاط عطف جنگ ما در تاريخ است كه به آن پرداخته نشده اما به اندازه كل جنگ ما مهم بوده و توكلي به زيبايي اين شكوه، عظمت و حماسه را به تصوير كشيده است. 
اين كارگردان سينماي ايران اظهار اميدواري كرد «تنگه ابوقريب» سرفصل خيلي خوبي براي سينماي جنگ باشد؛ فيلمي كه بدون شعار مستقيماً وارد خود جنگ مي‌شود و اينكه گفته مي‌شود جنگ ما دفاع مقدس بوده است، آن را به خوبي نشان مي‌دهد. اين فيلم با بازي جواد عزتي، امير جديدي، حميدرضا آذرنگ، علي سليماني، قربان نجفي و مهدي قرباني روايتگر دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشكركشي رژيم بعث به فكه و شرهاني است. 
توكلي در سال‌هاي گذشته فيلم‌هايي ساخته كه شناخته‌شده‌ترين آنها شايد «اينجا بدون من» باشد. او فيلم‌هاي ديگري همچون «پرسه در مه»، «من ديه‌گو مارادونا هستم»، «بيگانه» و «آسمان زرد كم عمق» را هم ساخته كه گفته مي‌شود در بين آنها «تنگه ابوقريب» متفاوت از بقيه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار