کد خبر: 894159
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
يك فعال بازار سيم‌كارت و گوشي با اعلام آخرين قيمت‌هاي سيم‌كارت تلفن همراه در بازار، محدود بودن تعداد خطوط صفر در كدهاي ۱ و ۲ را عامل گراني اين سيم‌كارت‌ها بيان كرد. 
افشار فروتن در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه كد يك خط‌هاي تلفن همراه دائمي تهراني‌ها همچنان فاصله زيادي با بقيه شماره‌ها دارد، اظهار كرد: اين رنج قيمتي از كف 3 ميليون و ۷۰۰ تا 3 ميليون و ۸۰۰ هزار تومان شروع مي‌شود كه البته در همين كد هم شماره‌هاي مختلف با توجه به ميزان رند بودن يا نبودن متفاوت از يكديگر است. 
وي با بيان اينكه خطوطي با كد ۲ و پيش‌شماره ۰۹۱۲ به صورت صفر كمتر يافت مي‌شود، گفت: با اين حال قيمت سيم‌كارت‌هاي كد يك و ۲ به هم نزديك است. خطوط كد ۳ در حدود 2ميليون و ۲۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. همچنين سيم‌كارت‌هايي با كدهاي ۴ و ۵ بين يك ميليون و ۲۰۰ تا يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شوند.  اين فعال بازار در مورد كدهاي ۶ و ۷ با پيش‌شماره ۰۹۱۲ نيز اظهار كرد: قيمت اين سيم‌كارت‌ها از 800-700 هزار تومان شروع مي‌شود. به طور كلي هر چقدر شماره كدها بالاتر مي‌رود، به همان نسبت قيمت‌ها هم پايين‌ مي‌آيد. 
فروتن با بيان اينكه شرايط امروز بازار سيم‌كارت‌ها متفاوت از گذشته است، اظهار كرد: در حال حاضر خطوطي با كد يك تقريباً كمياب شده است و به همين خاطر اين خطوط به نوعي به صورت توافقي خريد و فروش مي‌شود. به طوري كه حتي ممكن است در يك كد قيمت‌ها چند ميليون تومان متفاوت باشد. 
وي با بيان اينكه تقاضا براي كدهاي قديمي افزايش پيدا كرده است، گفت: علت اين تقاضا بيشتر مباحث رواني و سليقه‌اي است و هيچ علت خاص ديگري نمي‌توان براي آن پيدا كرد؛ چراكه اساساً خطوط تلفن همراه به لحاظ كاركردي هيچ تفاوتي با هم ندارند. 
او با اشاره به احتمال ارائه محدود سيم‌كارت‌هايي با كد يك از سوي شركت مخابرات بيان كرد: اين سيم‌كارت‌ها احتمالاً به صورت خاص يا حتي شايد مزايده‌اي به فروش گذاشته شوند. به طوري كه خيلي نمي‌تواند باعث كاهش قيمت اين كد سيم‌كارتي شود. ضمن اينكه بسياري از اين سيم‌كارت‌ها به صورت خاص توسط افرادي كه داراي روابط خاصي هستند توزيع مي‌شود كه مطمئناً با قيمت بالاتري در بازار به فروش خواهد رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار