کد خبر: 893852
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
رئیس مرکز فوریت های پزشکی هرمزگان:
رئیس مرکز فوریت های پزشکی هرمزگان از مجهز شدن ۶ دستگاه از آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به دستگاه تله کاردیولوژی وعملیاتی شدن کد ۲۴۷ در شهر بندرعباس خبر داد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی هرمزگان از مجهز شدن ۶ دستگاه از آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به دستگاه تله کاردیولوژی وعملیاتی شدن کد ۲۴۷ در شهر بندرعباس خبر داد.

امیر حسن اسدی گفت: بر اساس برنامه‌های مدون وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به ارائه خدمات فوری و اختصاصی به مددجویان مبتلا به حملات مغزی و قلبی شده‌اند؛ بر این اساس، ۶ دستگاه از آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ شهر بندرعباس، به منظور ارائه خدمات سریع وبهینه به بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی، مجهز به دستگاه تله کاردیولوژی شده است.

وی عنوان کرد: با راه اندازی کد ۲۴۷، ارتباط واحد عملیاتی اورژانس ۱۱۵ با پزشک متخصص قلب در بیمارستان، در بستر اینترنت و از طریق دستگاه مانیتورینگی که در بخش فوریت های بیمارستان قرار دارد، برقرار شده و از این طریق،وضعیت علائم حیاتی بیمار و نوار قلب آن به صورت آنلاین ارسال می گردد ودستورات ارائه شده از طریق پزشک برای بیمار اجرا می شود.

به گفته اسدی، برقراری این ارتباط، آن هم در دقایق ابتدایی بروز سکته قلبی، باعث شناخت به موقع ضایعات عروق کرونر شده و نقش مهمی در درمان زودهنگام بیماری‌های عروق کرونر قلب خواهد داشت؛ ضمن اینکه خدمات اولیه‌ای که بیمار باید در اورژانس بیمارستان دریافت کند، در آمبولانس و در همان دقایق طلایی اولیه دریافت می کند.

اسدی گفت: بیمارستان مرجع برای ارجاع بیماران سکته حادقلبی در بندرعباس، بیمارستان شهید محمدی می باشد. این بیمارستان مجهز به بخش جراحی قلب و بخش آنژیوگرافی بوده و بیماران ارجاعی به این مرکز، درکمتر از ۲ ساعت از شروع درد، تحت نظر متخصص قلب خدمات درمانی لازم رادریافت می کنند.

وی اذعان داشت: درست است که اجرای این طرح مزایای زیادی داشته و ازعوارض ناشی از بروز سکته قلبی کاسته و میزان مرگ و میر ناشی از آن را به حداقل می رساند؛ ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده. رعایت برخی عوامل ابتدایی توسط فرد می تواند در سلامتی فرد تأثیر بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر