کد خبر: 893244
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس سازمان پدافند غيرعامل:
پس از اعتراضات دي‌ماه در نقاط مختلف كشور كه بر بستري از نارضايتي‌هاي مردمي در حوزه اقتصاد و معيشت شكل گرفت...
پس از اعتراضات دي‌ماه در نقاط مختلف كشور كه بر بستري از نارضايتي‌هاي مردمي در حوزه اقتصاد و معيشت شكل گرفت و با سوار شدن ضد انقلاب بر موج اعتراضات بحق مردمي به شورش و اغتشاش بدل شد، براي همگان آشكار شد كه شبكه‌هاي اجتماعي و در رأس آن تلگرام بيشترين نقش را در ايجاد آشوب‌ها داشته است، به گونه‌اي كه پس از فيلترينگ اين شبكه پيام‌رسان، آشوب‌ها به شكل قابل توجهي فروكش كرد و اكنون رئيس سازمان پدافند غيرعامل مي‌گويد: تلگرام براي درآمدزايي اطلاعات به‌دست‌آمده از ايران در فضاي مجازي را به اسرائيل و امريكا مي‌فروشد !
به گزارش تسنيم، سردار غلامرضا جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور در سخنراني خود در جمع مديران كل پدافند غيرعامل استان‌هاي سراسر كشور با اشاره به اعتراضات و آشوب‌هاي اخير در كشور گفت: اين يك حادثه امنيتي و مدرن است و بايد ابعاد آن شناسايي و توطئه‌ها خنثي شود. عوامل اين حادثه يك مثلث سه‌ضلعي بودند؛ ضلع اول فضاي مجازي، ضلع دوم بستر و زمينه مشكلات اقتصادي و ضلع آخر تهديدهاي دشمن است كه بايد هر سه موضوع بررسي شود. 
   
دشمن از طريق تلگرام دنبال براندازي نظام بود

سردار جلالي با اشاره به مهم‌ترين ضلع مثلث يعني فضاي مجازي و سايبري تصريح كرد: فضاي سايبري به‌دلايل مختلف از جمله وادادگي و نبود مديريت تنظيم اين حوزه در كشور مهم است. در اين فضا هر مسئول و فردي با نگاه و برداشت خود با آن مواجه مي‌شود. بنابراين سياست‌ها و رويكردها متفاوت خواهد بود و باعث مي‌شود يك فضاي بي‌كنترل و يا خارج از كنترل داشته باشيم. 95 درصد از سهم شبكه‌هاي اجتماعي كشورمان در اختيار تلگرام است، تلگرامي كه در ابتدا بسيار ضعيف بود ولي حالا با رشد و توسعه تاحدي پاسخگوي نياز مردم است. وي ادامه داد: پاول دورف، رئيس اين شبكه خارجي در كشور خودش به‌عنوان يك اغتشاشگر شناخته مي‌شود و او با تكرار حادثه‌اي شبيه آشوب‌هاي ما در روسيه و به‌كارگيري مردم عليه حكومت خود از آن كشور خارج شده است، تلگرام شبكه‌اي است كه به‌واسطه به‌كارگيري مديريت هوشمند در آن به حدود 16 دسته از اطلاعات كاربران مثل شماره تلفن، تقويم كاري، عكس‌ها، مكان و... دسترسي دارد. اين اطلاعات در سرورهايي انبار مي‌شود كه در كشور ما نيستند، روي آنها داده‌كاوي صورت مي‌گيرد و بعد از پردازش اطلاعات داده‌هاي حجيم يا همان (BIG DATA) به‌وجود مي‌آيند، بيگ ديتاهايي كه به‌راحتي با آن مي‌توانند به موضوعات ريز اطلاعاتي هر جامعه پي ببرند. رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به مشتري خاص اين بيگ ديتاها گفت: پاول دورف همان مالكي است كه براي ارائه خدمات تلگرام از ما پول نمي‌گيرد، در نتيجه براي درآمدزايي اين اطلاعات را به كساني كه نياز به آنها براي تجزيه و تحليل كشور ما دارند مي‌فروشد. مسلماً اطلاعات ما در تلگرام مشتري خاص خودش را دارد؛ مشتري‌اي مثل امريكايي‌ها، رژيم صهيونيستي و منافقين و هر گروهي كه ظرفيت نيروي عملياتي مخالف عليه ما را داشته باشدو نمونه آن حادثه دهم دي ماه سال جاري است. 
   
چگونگي توليد محتواي بيگانگان و پمپاژ آن به داخل كشور

سردار جلالي با اشاره به توليد محتواي بيگانگان در شبكه‌هاي اجتماعي به‌زبان فارسي تصريح كرد: در رديابي از يكي از شبكه‌هاي اجتماعي متوجه شديم هر كدام از اعضاي برخي گروه‌هاي ضدانقلاب و اروپانشين در خارج حداقل 30 اكانت و كانال دارند و با هم يك موضوع را انتخاب مي‌كنند و خبرهاي خاص جهت‌دار را به‌زبان فارسي توليد و منتشر مي‌كنند تا به دست ما برسد، سپس محورهاي مد نظرشان را در قالب هشتگ و يا محتواهاي مختلف به مردم كشورمان القا مي‌كنند. اين رويكرد و امثال آن يعني فضاي سايبري ما توسط دشمن اشغال شده است. رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور ضمن توجه به شش گروه مهم كسب‌وكارهاي آنلاين بيان كرد: شبكه پرداخت مالي و اقتصاد ديجيتال ما براي اين مدل از كسب‌وكارها در بستر شبكه اجتماعي شكل گرفته است و اين باعث مي‌شود اطلاعات كسب‌وكار ما جمع‌آوري و تحليل شود. تلگرام در هفته گذشته از پول اينترنتي خود به‌نام «گرام» رونمايي كرد كه مي‌تواند روي اين مشاغل تأثير بگذارد تا جايي كه ديگر حتي با بانك‌هاي خودمان نتوانيم همكاري داشته باشيم. اين يك واقعيت است كه وابستگي اين مشاغل به تلگرام مي‌تواند دردسرساز شود. سردار جلالي ادامه داد: تلگرام يك فضاي تبليغاتي براي برخي كانال‌ها مثل آمد نيوز و امثالهم فراهم كرده كه مرتباً عليه مسئولين ما دروغ و افترا مي‌گويند. براي مقابله با اين موضوع دو راه داريم؛ اول اينكه در بستر همين شبكه پاسخشان را بدهيم كه تلگرام به ما چنين اجازه‌اي نمي‌دهد. دوم اينكه در رسانه ملي پاسخگو باشيم. در رسانه ملي هم به‌جاي اينكه پاسخ يك جامعه كوچك آن طرف آبي را بدهيم بايد مسئله را براي 80 ميليون نفر باز كنيم كه باز هم به‌نفع آنها و به‌ضرر ما است. وي با اشاره به مشكلات اقتصادي به‌عنوان ضلع دوم مثلت حادثه اخير گفت: به‌دليل رعايت نكردن مسائل اقتصاد مقاومتي كه بارها مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است نارضايتي به‌وجود آمد و به‌دليل توجه نكردن به روند واردات كالا، آمار بيكاري در كارخانه‌ها بالا رفت بنابراين كارگري كه سه ماه است حقوق نگرفته صبر و تحملش تمام مي‌شود. اينها شايد تلفات جنگ اقتصادي با دشمن است. بانك‌ها سودهايي به مردم مي‌دهند كه واقعي نيست اين يعني توليد مشكل دارد. از آن طرف به‌جاي پرداخت پول نفت كالاهاي بي‌كيفيت و ارزان‌قيمت به ما مي‌دهند كه كارخانه‌هاي داخلي توان رقابت با محصولات آنها را از لحاظ قيمت ندارند و به اين ترتيب لشكري از بيكاران به‌وجود مي‌آيد. 
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور ضلع سوم حوادث اخير را مسئله دشمني و تهديدات امريكا دانست و تصريح كرد: در دو سه روز اول حادثه خيلي‌ها سعي مي‌كردند دشمن را حذف كنند و با گرايش‌هاي مختلف سياسي گردن هم مي‌انداختند اما آقاي مايك (مايكل دي آندريا به‌عنوان رئيس ميز ايران در سازمان سيا منصوب شده است، وي پيش از آن مديريت مركز ضدتروريستي سي‌آي‌‌اي (سازمان سيا) در سال‌ 2000 ميلادي را به‌عهده داشته است. )، به‌عنوان فرمانده اقدامات براندازي ايران انتخاب شده بود. دو نقشه 40 و 20 روزه داشتند. در نقشه 40روزه مردم را بايد به‌بهانه مشكلات اقتصادي بسيج مي‌كردند و سازمان‌هاي مخالف جمهوري اسلامي مثل منافقين بايد سازماندهي مي‌شدند و نكته مهم اين نقشه 40روزه، عدم استفاده از سلاح بود. وي ادامه داد: در نقشه 20‌روزه حمله مسلحانه شروع مي‌شد و قرار بود اغتشاشات به فاز خشونت كشيده شود. تمام خط‌دهي، آموزش، هماهنگي و... اين موارد به‌عهده تلگرام بود از توئيتر هم براي ارتباط نخبه‌ها و فرماندهان عمليات استفاده مي‌شد. 
 
5 اتهامي كه متوجه تلگرام است

سردار جلالي با اشاره به نقش پررنگ تلگرام در اغتشاشات اخير گفت: دشمنان در بستر تلگرام يك عمليات سنگين تبليغات سياه ايجاد كرده بودند، مانند عكس‌ها و فيلم‌هاي فتوشاپي و ساختگي، در واقع آنها به‌دليل عدم آگاهي لازم در مردم تا حدي سوار بر ماجرا بودند اما نتوانستند اهداف خود را پيش ببرند. عربستان و امريكا به‌سرعت خود را وسط انداختند. دفاع ترامپ از آشوبگران باعث شد مردم به‌سرعت عوامل اين جريان را بشناسند و از آن فاصله بگيرند. رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور بيان كرد: ما يك‌سري اقدامات براي مقابله با اين موج اغتشاش از جمله بستن تلگرام انجام داديم كه عده‌اي بنا به ديدگاه‌هاي خود با آن مخالف بودند اما وقتي تلگرام بسته شد 80 درصد ترافيك سايبري كشور كم شد. ارتباطات تهديدزا تمام شد و نيروهاي امنيتي هم توانستند دستگيري‌هاي به‌موقعي در شهرهاي مختلف داشته باشند و سرخط جريان‌ها را پيدا كنند. تلگرام در اين مورد چند اتهام دارد: 
1 - اينكه نقش صد در صدي در بسيج و تهييج مردم داشته است. 
2 - عمليات تبليغات سياه روي بستر تلگرام انجام شده است. 
3 - آموزش تخريب و آشوب و خرابكاري به مردم داده است. 
4 - اطلاعات بيگ ديتاي ما را در اختيار دشمن قرار مي‌دهد. 
5 - اين اطلاعات را پردازش كرده و در نهايت اطلاعات را فروخته است. 
وي ضمن توجه به جلوگيري از تكرار چنين فتنه‌هايي تصريح كرد: روش سايبري مبتني بر مردم را طراحي كردند كه امكان تكرار آن وجود دارد. تلگرام نظام جديدي برنامه‌ريزي كرده كه قرار است تعويض و مدل جديدي از ارتباطات را رونمايي كند كه اين مدل به ‌احتمال زياد خارج از كنترل ما خواهد بود تا جايي كه امكان فيلتر هم احتمالاً وجود نخواهد داشت. اين نياز به يك هم‌انديشي واحد بين تمام گروه‌ها، مسئولين و مردم دارد تا با فراهم كردن بستر مناسب و فرهنگ‌سازي به شبكه‌هاي اجتماعي داخلي منتقل شوند. سردار جلالي با توجه به اهميت حذف تلگرام از بستر ارتباطاتي كشور گفت: در مدتي كه تلگرام تعطيل شد پيام‌رسان‌هاي داخلي جان گرفتند تا جايي كه تعداد اعضاي آنها به 10 ميليون نفر هم رسيد، پيام‌رسان‌هايي كه بايد مورد حمايت قرار گيرند، و در اين مدت اشكالات و نواقص آنها حل شد. جلالي در پايان راجع به شغل‌هايي كه عنوان مي‌شود با قطع تلگرام ممكن است آسيب‌پذير شود، گفت: بعضي از دوستان آمارهاي غلطي ارائه مي‌دهند، مركز فضاي مجازي آمار 33 هزار شغل را ارائه مي‌كند و پليس فتا حداكثر 11 هزار شغل را رصد كرده و قبول دارد و بنابراين آمارهاي غلط ديگر احتمالاً با هدف اغواگري به‌منظور برگشت سلطه تلگرام بر فضاي مجازي كشور توليد و ارائه مي‌شود. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
اگر کسی با سرعت 180 در جاده حرکت کند تقصیر راننده است یا ماشین ؟
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
چرا نباید به سمت شبکه های داخلی رفت؟ اگر صبر کنید تعداد شغلهای مبتنی بر تلگرام بیشتر هم میشه و دیگه نمیشود جمعش کرد. باید تلگرام را هر چه زودتر کنار گذاشت. سفیهانه است فکر کنیم تلگرام بنگاه خیریه است و بی مزد کار میکنه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار