کد خبر: 892104
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سفر تحریک‌کننده مایک پنس به فلسطین اشغالی یک ماه بعد از شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی...
روح‌الله صالحي

جمعی از فلسطینیان در اعتراض به سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا به اراضی اشغالی، پرچم امریکا و تصاویر دونالد ترامپ را به آتش كشیدند. پنس كه حامی اصلی به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل است، در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد كه این اقدام به روند صلح كمك می‌كند. 
سفر مایك پنس به سرزمین‌های اشغالی، اعتراضات فلسطینی‌‌‌‌‌ها را در پی داشته است. جوانان خشمگین فلسطینی روز دو‌‌‌‌شنبه عکس‌های پنس را مقابل کلیسای المهد در شهر بیت‌‌ لحم در جنوب کرانه باختری رود اردن آتش زدند. جوانان فلسطینی همچنین شعار‌‌‌‌هایی علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا سر دادند و تصمیم وی را در خصوص به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس محکوم کردند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گروه‌‌‌‌ها و احزاب فلسطینی امروز (سه‌شنبه) را روز خشم اعلام کرده‌اند. آنها با حمل پلاکاردهایی، اقدام به سوزاندن پرچم امریکا کردند. مازن العز، یکی از فعالان شرکت‌کننده در این تجمع به خبرگزاری آناتولی گفت:‌« با این تظاهرات می‌خواهیم به پنس این پیام را بدهیم که پروژه انحلال مسئله فلسطین موفق نخواهد شد. امروز اتحاد ما قدرتمندتر است و مقاومت‌مان در برابر پروژه‌‌‌‌هایی که می‌خواهند مسئله فلسطین را نابود کنند، بیشتر است». به گزارش العالم، کمیته‌های مقاومت در فلسطین، سفر پنس به قدس را تلاشی خصمانه از سوی امریکا علیه مقدسات و مسئله فلسطین دانستند و بر وحدت خود و مسئله مقاومت به عنوان راهی برای در هم شکستن توطئه علیه مسئله فلسطین تأکید کردند. این کمیته‌‌‌‌‌ها همچنین بر ضرورت تقویت اتحاد و مقاومت به عنوان راهی برای ناکام گذاشتن توطئه‌‌‌‌‌ها علیه آرمان فلسطین تأکید کردند. جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:«اعتصاب عمومی در مناطق فلسطینی در روز سه‌‌‌‌‌شنبه و تشدید درگیری با نظامیان اشغالگر در ایست‌‌ و بازرسی‌های کرانه باختری رود اردن ضروری است.» مایک پنس یک‌‌‌‌شنبه شب در آغاز سفر دو روزه خود به فلسطین اشغالی وارد قدس شد و با شماری از مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و در کنست سخنرانی کرد. اعتراضات فلسطینی‌‌‌‌ها علیه تصمیم ترامپ چند هفته بود كه تا حدی فروكش كرده بود اما سفر مایك پنس بار دیگر این اعتراضات را شعله‌ور كرده است. سفر پنس به فلسطین اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که تشکیلات خودگردان و مسئولان فلسطینی، پس از تصمیم ترامپ علیه قدس، ارتباط با دولت امریکا را تحریم کرده‌اند. ترامپ 15 آذرماه، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با اعتراض گسترده فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد. 
  
پایتخت شدن قدس به صلح كمك می‌كند

مایك پنس روز دو‌‌‌‌شنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت امریکا از این رژیم را اعلام كرد. به گزارش شبكه راشاتودی، دو طرف در این دیدار درباره فرصت‌های صلح در منطقه و امنیت اسرائیل و امریکا و ادامه همکاری‌های دوجانبه برای تقویت روابط واشنگتن و تل‌آویو گفت‌وگو کردند. پنس در این دیدار با ابراز رضایت از اینکه قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می‌دانند، گفت از اینکه در این شهر حضور دارد، مفتخر است. پنس مدعی شد كه اعلام قدس به پایتختی اسرائیل از سوی امریکا، باعث دستیابی به صلح با فلسطینیان در منطقه می‌شود. این در حالی است که تصمیم امریکا اعتراضات گسترده بین‌المللی را در پی داشت. وی با بیان اینکه منطقه اکنون در دوره جدیدی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوانند مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل را احیا کنند.  نتانیاهو هم در این دیدار از تصمیم دونالد ترامپ تشکر کرد و گفت كه پنس یکی از مشوقان و حامیان اصلی این مسئله بوده است. نتانیاهو با بیان اینکه روابط امریکا-اسرائیل در طول تاریخ هرگز به این مقدار محکم و نزدیک نبوده است، ابراز امیدواری کرد که بتوانند با پنس به راهی برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه برسند. نتانیاهو همچنین در سخنان خود یک پیام شفاهی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاد مبنی بر اینکه عباس باید بداند هرگز جایگزینی برای امریکا در رهبری روند سیاسی میان فلسطین و اسرائیل وجود نخواهد داشت. دیدار نتانیاهو و پنس در حالی است كه محمود عباس در راستای ابراز مخالفت فلسطینی‌‌‌‌‌ها با تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس از استقبال از مایک پنس خودداری کرد. معاون رئیس‌جمهور امریکا دیروز در پارلمان اسرائیل (كنست) هم سخنرانی كرد كه نمایندگان عرب با نمایندگان صهیونیست درگیر شدند و سخنرانی پنس متوقف شد. سپس نمایندگان عرب در اعتراض به حضور پنس، پارلمان را ترك كردند. 
   
حمایت اروپا از فلسطین 

فدریكا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با محمود عباس گفت که این اتحادیه از خواسته عباس در خصوص انتخاب قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین حمایت می‌کند. به گزارش رویترز، محمود عباس نیز در این دیدار از کشورهای عضو این اتحادیه خواست کشور مستقل فلسطین را هر چه سریعتر به رسمیت بشناسند. وی تأکید کرد:« چنین اقدامی مذاکرات با رژیم صهیونیستی را برای دستیابی مسالمت‌آمیز به صلح در منطقه مختل نمی‌کند.» موگرینی نیز به تصمیم ترامپ اشاره کرد و گفت:«افرادی که در این فرآیند دست داشته‌اند، باید عاقلانه سخن بگویند و عاقلانه رفتار کنند و حس مسئولیت داشته باشند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
خشم ملت مسلمان ، دامان شیطان بزرگ امریکا را گرفته و تا نابودی کامل استکبار جهانی ، به رهبری امام خامنه ای و بر افراشته شدن پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله در سراسر گیتی از پای نخواهند نشست . و امت مسلمان در تلاشند تا زمینه ظهور موفورالسرور بقیة الله الاعظم حضرت مهدی را فراهم نموده و حکومت عدل علی علیه السلام و حاکمیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را فراهم آورند .
ظهور نزدیک است .
مسلمین به پیش که از قافله عقب نمانید .
الله اکبر
خامنه ای رهبر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار