کد خبر: 891999
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: مربیان روس فشار زیادی به ورزشکار می‌آوردند و امیدوارم مربی آمریکایی هم سخت گیر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احسان حدادی در مورد شرایط و اینکه مربی آمریکایی‌اش چه زمانی وارد کیش می‌شود، گفت: پیش از این یک اردوی 25 روزه در کیش داشتم و 2 هفته‌ای است به تهران آمدم تا ریکاوری کنم. امروز قرار است دوباره به کیش برگردم و مربی‌ام هم روز چهارشنبه به ایران می‌آید. واقعا سخت بود که بخواهم او را برای حضور در ایران راضی کنم چون تاکنون هیچ مربی آمریکایی به ایران نیامده بود و آنها هم شرایط خاص خودشان را برای حضور در ایران دارند.

وی ادامه داد:‌مک ویلکینزیکی از مربیان مطرح جهان در رشته‌های پرتابی است و طلا و نقره المپیک را دارد و شاگردان او هم از قهرمانان المپیک جهان بودند. او فعلا 3 ماه به صورت آزمایشی با من کار خواهد کرد و اگر توانستیم ادامه دهیم این همکاری تا المپیک 2020 ادامه خواهد داشت. طبق صحبت‌هایی که همان زمان در آمریکا داشتیم گفت تو دارای تکنیک منحصر به فردی هستی و می‌توانی رکوردهایت را افزایش دهی. 

قهرمان پرتاب دیسک آسیا عنوان کرد: یک زمانی با مربی استرالیایی کار می‌کردم اما شرایط آنها برای تمرین متفاوت بود و می‌گفتند هر موقع استراحتت تمام شد می‌توانی تمرین را شروع کنی اما مربیان روس اینطور نبودند و فشار زیادی به ورزشکار می‌آوردند من هم دنبال این شرایط هستم. امیدوارم ویلکینز هم در تمرینات سخت‌گیر باشد. 

حدادی که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد در مورد اینکه ظاهرا در کیش برای تمرین کردن مشکل داشتی، گفت: سال گذشته واقعا سخت بود. من واقعا دوست دارم داخل کشور تمرین کنم. اما وقتی می‌بینم شرایط مهیا نیست به جایی می‌روم که امکانات اولیه پرتاب یعنی دایره و چمن را داشته باشد. سال گذشته هنگامی که در کیش بودم مسئول ورزشگاه روی چمن خوابید و اجازه نداد تمرین کنیم و گفت اگر می‌خواهید تمرین کنید باید از روی جنازه من رد شوید! بعد از این اتفاق یک زمین خاکی را پیدا کردیم و خودم کارهای ساخت دایره را آنجام انجام دادم. با افشارزاده صحبت کردم تا این زمین چمن شود تا برای آیندگان هم خوب خواهد بود.

وی با اشاره به ارتقاء رکوردهایش در چند ماه گذشته گفت: 17 سال است که در دوومیدانی در کشور مدال می‌گیرم و در این مدت به هرحال هر ورزشکاری در مقطعی دچار افت می‌شود. سال گذشته هم این اتفاق برای من افتاد و مصدومیتم گریبانگیر شد اما امسال خوشبختانه رکوردهایم به 66 متر رسیده است. در بازی‌های آسیایی هم رکورد آسیا که دست خودم است را بشکنم که البته کار سختی نیست. یک ورزشکار پرتابی بین 30 تا 38 سال اوج آمادگی‌اش است و هدف من در حال حاضر بازی‌های آسیایی و در بلندمدت المپیک 2020 است. 

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد انتقادها از فدراسیون دوومیدانی گفت: انتقادی که سازنده باشد را باید قبول کنیم. اگر کسی از من انتقاد می‌کند و می‌توانم بهتر شوم باید آن را قبول کنم. مشکل جذب مربی یا گرفتن ویزا فکر نمی‌کنم سخت باشد چون همه فدراسیون‌ها انجام می‌دهند. طی مذاکراتی که در چند وقت اخیر داشتیم قرار شد صفر تا 100 کارها را خودم انجام دهم و برای امضای قرارداد یا مسائل مالی فدراسیون کارها را انجام دهد. دوومیدانی ورزش ثانیه‌ها و سانتیمترهاست و اگر یک سانت کم کنیم در رکوردها تاثیر می‌گذارد. باید منظم باشیم. امیدوارم شرایط خوبی تا بازی‌های آسیایی مهیا باشد.

حدادی در پایان در مورد ملاقات با وزیر ورزش و اتفاقات رخ داده در این نشست، گفت: من در این نشست فقط به او گفتم که ورزش دوومیدانی در ایران اصلا حالش خوب نیست و باید فکری شود. گفتم می‌خواهم مدرسه دوومیدانی بزنم. برترین مربیان جهان را به ایران بیاورم تا دوومیدانی کشورمان به پیشرفت خوبی برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار