کد خبر: 891768
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
اعلام موارد فساد بدون دليل و اثبات، محل اشكال است، مردم رنجيده خاطر مي‌شوند كه ما مواردي را بگوييم و سپس به دنبال دليل برويم
دادستان عمومي و انقلاب تهران پيرامون مسائل مطرح شده در رابطه با فساد در شهرداري تهران گفت: اعلام موارد فساد بدون دليل و اثبات محل اشكال است و طي نامه‌اي به شهردار تهران از ايشان خواسته‌ايم مستندات ارائه دهند. 
عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه همايش تخصصي بررسي آسيب‌هاي اجتماعي و تأمين امنيت عمومي با اشاره به اهداف اين همايش گفت: يكي از مسائلي كه در دستگاه‌ها اهميت بسزايي دارد، همكاري و هماهنگي است و در تمامي جلسات براين موضوع تأكيد مي‌شود، اين جلسه نيز به همين منظور با حضور فرمانداران، بخشداران، رؤساي دادگاه‌هاي بخش و معاونان برگزار شد و در نتيجه آن گزارش اجمالي نيز در رابطه با آسيب‌هاي اجتماعي از برخي استان‌ها ارائه شد.  دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اخيراً مسئله فساد در شهرداري تهران مطرح شده است، در رابطه با جزئيات آن چه نظري داريد، تصريح كرد: اولاً من در اينجا از مسئولان گله دارم، مسئولان اگر به فسادي مي‌رسند ابتدا بايد به مراجع رسمي كشور بگويند، به اندازه كافي روان و افكار مردم را با اخباري كه بدون اثبات در اختيار ديگران قرار مي‌دهيم، پريشان مي‌كنيم. بنده روز چهارشنبه نامه‌اي به آقاي نجفي (شهردار تهران) نوشتم و از ايشان مستندات خواستم.  وي افزود: از همين تريبون به همه مسئولان اعلام مي‌كنم كه طرح و اعلام موارد فساد بدون دليل و اثبات و بدون تصويب در مرجع رسمي محل اشكال است، مردم رنجيده‌خاطر مي‌شوند كه ما مواردي را بگوييم و سپس به دنبال دليل برويم؛ بنابر اين آقايان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلايلي براي فساد در جايي دارند اول به دستگاه قضايي، بازرسي كل كشور و دادستاني اعلام كنند. بر همين اساس نيز همانطور كه گفتم طي نامه‌اي به قيد فوريت از ايشان خواسته‌ايم كه اين كار ا‌نجام شود.  جعفري دولت‌آبادي تأكيد كرد: مبادا مسئولان از تريبون‌هاي رسمي فسادي را اعلام كنند كه ثابت نشده باشد.  دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه ضمن تسليت در ارتباط با حادثه كشتي سانچي تصريح كرد: پرونده قضايي در اين زمينه مفتوح است، طبق قانون مجازات اسلامي ما مي‌توانيم چنانچه در رابطه با اتباع ايراني در خارج از كشور حوادثي رخ دهد، اين موضوع را پيگيري كنيم، به دليل آنكه از حادثه دور هستيم و بايد اطلاعات و دلايل آن را به دست آوريم، با همكاري دادستاني كل و وزارت امورخارجه حقوق جانباختگان پيگيري خواهد شد.  وي در پايان در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده حوادث اخير تصريح كرد: سعي كرديم در تهران به سرعت عمل كنيم، در حال حاضر بازداشتي‌هاي ما كمتر از ۲۰ نفر است؛ براي ۵۴ نفر كيفرخواست صادر كرديم. از روز اول با متهماني كه در زندان بودند ملاقات انجام شد و دغدغه داشتيم كه اين موضوع به سرعت تعيين تكليف شود و ان‌شاءالله تا هفته جاري در مورد تمام متهمان حوادث اخير تعيين تكليف صورت گيرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار