کد خبر: 891595
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ادامه جنجال درباره تبعيض‌هاي جنسيتي در صنعت فيلم امريكا
بازيگر، كارگردان و مؤسس جشنواره فيلم ساندنس در نشستي مطبوعاتي با حمايت از شنيده شدن صداي زنان در صنعت سينما، اين امر را نقطه اوجي براي اين صنعت خواند.
فرزین  ماندگار

بازيگر، كارگردان و مؤسس جشنواره فيلم ساندنس در نشستي مطبوعاتي با حمايت از شنيده شدن صداي زنان در صنعت سينما، اين امر را نقطه اوجي براي اين صنعت خواند. 
رابرت ردفورد كه براي معرفي برنامه‌هاي فستيوال فيلم ساندنس ۲۰۱۸ در پارك سيتي حضور يافته بود با حمايت و تجليل از جنبش #Me‌too و نيز برنامه حمايتي «وقت تمام است»، گفت كه اين كار هم در بدنه اصلي و هم در جهان فيلم مستقل به هاليوود كمك مي‌كند تا با نابرابري جنسيتي و آزار جنسي مقابله كند. وي گفت: اين به نوعي يك نقطه اوج است كه مي‌تواند خيلي چيزها را عوض كند و به زنان صدايي قوي‌تر ببخشد. آنها پيشتر اين امكان را نداشتند. كنترل شديد توسط مردان سلطه‌جو حاكم بود و حالا فكر مي‌كنم كارهاي بيشتري در پيش باشد. فكر مي‌كنم نقش زنان مي‌تواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربيات آنها واقعاً شگفت‌انگيز است و فكر مي‌كنم نقش مردان بايد شنيدن باشد و اجازه بدهند صداي زنان شنيده شود و به اين حرف‌ها فكر كنند. دور جديد جشنواره فيلم ساندنس از ۲۸ ژانويه شروع مي‌شود و در اين برنامه سؤال‌هايي درباره زنان و اينكه در معرض چه خطرهايي هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلي» و موضوع هاروي واينستين از نقاط تمركز بود. 
ردفورد درباره نقش واينستين گفت كه فكر مي‌كند بايد به او به عنوان يك لحظه در زمان نگاه كرد كه همه داريم از او عبور مي‌كنيم و مربوط به گذشته مي‌شود.

وي اين پاسخ را به سؤالي داد كه درباره نقش حمايتي واينستين از فستيوال مطرح شده بود. در اين نشست كري پوتنام، مدير اجرايي انستيتو ساندنس نيز تأكيد كرد كه اين جشنواره هميشه از زنان حمايت كرده و ۳۲‌درصد فيلم‌هاي امسال نيز ساخته كارگردان‌هاي زن و ۳۲‌درصد ساخته كارگردان‌هاي رنگين‌پوست است. ردفورد در پاسخ به حمله به مطبوعات در فضاي امروز امريكا گفت: اول از همه بگويم كه حامي مطبوعات هستم. روزنامه‌نگاري همه هدف ما براي رسيدن به حقيقت است و فكر مي‌كنم دست يافتن به حقيقت در فضاي فعلي از هميشه سخت‌تر و سخت‌تر است و موضوع‌هاي مختلف و متنوعي توسط منابع مختلفي گفته مي‌شوند و در اين ميان اخبار جعلي هم وجود دارد كه اهداف روزنامه‌نگاري را تهديد مي‌كند. وي افزود: وظيفه ما به عنوان يك جشنواره حمايت از روزنامه‌نگاري است كه واقعاً سخت كار مي‌كند تا به حقيقت دست پيدا كند. بحران افشاگري‌هاي جنسي و نيز تبعيض دستمزد ميان فعالان زن و مرد در هاليوود دو موضوعي است كه از چندي پيش در فضاي رسانه‌اي امريكا به شدت همه چيز را تحت تأثير خود قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار