کد خبر: 891532
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
رقابت های روز نخست هفته بیستم لیگ برتر با انجام چهار دیدار در شهرهای محتلف کشور برگزار شد که در حساس ترین دیدار پرسپولیس در خانه برابر گسترش فولاد متوقف شد. ذوب آهن ۲ بر یک صنعت نفت را از پیش رو برداشت.شاگردان علی دایی برابر تراکتورسازی به برتری رسیدند.پارس جنوی و استقلال خوزستان هم به تساوی رسیدند.
تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان گسترش فولاد تبریز بود که این دیدار با تساوی یک به یک به پایان رسید. دقیقه ۷۳ اسماعیل فرهادی با عبور از تله آفسایدگیری مدافعان پرسپولیس با بیرانوند تک به تک شد و توانست توپ را وارد دروازه کند.درحالی که ثانیه های پایانی وقت اضافه در حال سپری شدن بود سیامک نعمتی با ضربه ای محکم و زمینی دروازه گسترش را باز کرد تا سرخپوشان از یک شکست خانگی فرار کنند.شاگردان برانکو با این تساوی ۴۵ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول به کارشان ادامه خواهد داد. گسترش فولاد هم ۲۸ امتیازی شد.
برانکو پس از تساوی یک بر یک مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: این قانون همیشگی فوتبال رخ داد وقتی این همه فرصت را گل نکنید جریمه و مجازات می شویدو باید فوتبال را ببازید اما خوشبختانه ما با میل و اراده بازیکنان توانستیم نتیجه را نجات بدهیم. البته از نتیجه راضی نیستیم اما از نباختن راضی هستم. اطمینان دارم که این نوع بازی ها درس عبرتی برای بازی های بعدی خواهد بود.ما در بازی با سیاه جامگان هم ۷ شانس گل را  از دست دادیم و در این بازی هم ۸ فرصت را، همان اتفاق فصل گذشته برای ما پیش آمده که فرصت ها را از دست می‌دهیم. البته تا دقایق آخر فشار آوردیم و به گل مساوی رسیدیم. مقابل نفت تهران هم شانس های گلزنی زیادی به وجود آوردیم اما توپ های ما گل نشده است. شانس هایی که باید گل می شد همیشه از جناحین راحت تر عمل می کردیم در این بازی هم در نیمه اول و دوم فرصت‌های زیادی به وجود آوردیم و روش بازی ما این است که تعادل در بازی به وجود بیاوریم از کناره ها، مرکز زمین و ... حمله کنیم و باید ببینیم کدام روش را می‌توانیم بهتر اجرا کنیم. تکرار می‌کنم امروز ۸-۹ فرصت گلزنی از دست دادیم.
فیروز کریمی پس از تساوی یک - یک گسترش فولاد تبریز مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران گفت: بازی بسیار سنگینی داشتیم. به لحاظ فوتبالی، کاملا فوتبال تاکتیکی را دیدیم. یک تیم در قالب تماما هجومی و تیم دیگر کاملا دفاعی بود.به خاطر شرایط پرسپولیس، مجبور بودیم دفاعی بازی کنیم. فکر می کنم تنها آنها یکبار شوت زدند و همانطور هم توانستند گلزنی کنند. اگر شرایط متعارف بود پرسپولیس تا دو هفته دیگر هم نمی توانست گل بزند. این از روی غرور نیست. گلر ما یک بار هم شیرجه نرفت تا زمان اخراج بازیکن تیممان.در فوتبال ما فقط می بینیم که داور برای تاخیر در پرتاب اوت، کارت بدهد. هیچ جای دنیا اینگونه نیست. شما از الان تا ۵ سال دیگر هر کس در فوتبال روز دنیا دید که به بازیکن ما به خاطر اوت انداختنش کارت زرد نشان دهد، من به او جایزه می دهم. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است. ما مجبور بودیم به خاطر تاکتیک آنها تغییر رویه بدهیم. ما تحت تاثیر شخصیت پرسپولیس، تغییر تاکتیکی دادیم. ای کاش یکی دیگر از توپ های آنها گل می شد اما آن گل با آن شرایط و در آن لحظه بسیار سخت بود.ما ناچار به تعویض های دفاعی شدیم. اول آنکه ما هر سه تعویض‌مان اجباری بود. اگر سیدی در زمین می ماند و روی او خطا نمی کردند خیلی حرف ها داشتیم. با رفتن او یکی از بازوهای ضد حمله را از دست دادیم. اگر حسینی را در دقیقه ۴۸ آوردم به خاطر آلارم هایی بود که سیستم برانکو و پرسپولیس می داد. من به احترام پرسپولیس، برخی شیوه ها آنها را که فنی است نمی گویم.خطرناکترین زمان برای ما دقایق ۴۵ تا ۴۷ بود. به همین خاطر تعویض کردم. گلر تیممان هم روی گلی که خورد مقصر بود. در بازی با سپیدرود در جو سنگین آنجا که البته سالمتر از بازی امروز پرسپولیس بود توانستیم دو گل در نیمه اول بزنیم. اما اگر ببینیم در برخی بازی ها گوشه رینگ قرار گرفته ایم و گاردمان را باز کنیم حتما ضربه می خوریم شرایط فرق می کند. یکی از راههای صعود یک تیم، این است که وقتی تیمی مجبور به دفاع کردن می شود باید تاکتیک دفاع را بیاموزد. تیمی هم که می خواهد دفاع سخت را بشکند باید کارش را بلد باشد. به نظرم برانکو ایوانکوویچ با تمام احترامی که قائل هستم باید فکری به حال این موضوع کند. فلسفه مان فوتبال کثیف نیست. به نظرم سپیدرود رشت هم خیلی خوب بازی می کند اما فوتبال زیبا امتیاز ندارد. باید خوب بازی کنیم و نتیجه هم بگیریم. فکر می کنم خوب بازی کردیم و دفاع کردن را هم بلد بودیم.
در دیگر بازی ذوب آهن ۲ بر یک صنعت نفت را از پیش رو برداشت. فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از شکست ۲ بر یک مقابل ذوب‌آهن اظهارداشت:  ذوب‌آهن آنها در نمی فصل دوم آماده ترین تیم لیگ هستند. در نمیه اول موقعیت ندادیم، اما در نیمه دوم زمانی که 10 نفره شده بودیم گل را دریافت کردیم. جلو کشیدیم که گل مساوی را بزنیم که گل دوم را خوردیم.ما به دلیل فشردگی بازی ها مجبوریم به چند بزایگکن استنراحت بگذاریم و بیشترین توان‌مان را برای جام حذفی گذاشته بودیم. 5 بهمن تا 18 بهمن باید 4 مسابقه برگزار کنیم. سپیدرو، فولاد، استقلال حریفان آینده ما هستند و به اجبار باید استراحت دهیم.
سرمربی نفت آبادان در مورد اینکه آیا به سهمیه هم در لیگ فکر می‌کنید یا خیر، گفت: امکان سهمیه گرفتن در لیگ برای ما وجود ندارد و باید واقع گرا باشیم، چون توان جنگیدن در هر دو جبهه لیگ و جام حذفی را نداریم. پرسپولیسف استقلال، ذوب‌اهن و پارس جنوبی مدعیان لیگ محسوب می‌شوند.اگر خدایی ناکرده در جام حذفی مقابل استقلال به نتیجه نرسیم، ادامه لیگ را با قدرت ادامه می‌دهیم. دیدار با استقلال یک فینال برای ما است ، چون برنده این بازی امید زیادی به قهرمانی دارد.

در دیگر دیدار در روزی که هواداران تبریزی علیه بازیکنان و مدیریت تیم‌شان شعار می‌دادند، تیم سایپا در هفته بیستم لیگ برتر در دیدار با تراکتورسازی به برتری رسید. در این دیدار تراکتورسازی فرصت‌های مختلفی را برای گلزنی از دست داد. مهدی کیانی نیز فرصتی را به دست آورد که از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 38 ضربه خطرناک احسان پهلوان از بالای دروازه به بیرون رفت. شوت محکم فرزاد حاتمی با واکنش فلاح زاده به کرنر رفت.در دقیقه 53 ضربه سر دانیال اسماعیلی فر در موقعیتی جدی در دستان فلاح زاده آرام گرفت. در دقیقه 54 شوت مهدی ترابی از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت. در دقیقه 60 شوت دیدنی فرزاد حاتمی با فاصله خیلی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 68 ایران پوریان ضربه پنالتی را از دست داد اما در ادامه وی در جریان بازی توانست گل تساوی را به ثمر برساند.در دقیقه 75 مهدی ترابی برای بار دوم توانست دروازه تراکتورسازی را باز کند.در دقیقه 79 یک موقعیت خوب دیگر برای تراکتورسازی توسط اسماعیلی‌فر از دست رفت.در دقیقه 93 تراکتورسازی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که از بالای دروازه بیرون رفت.
دایی با بیان اینکه هفته قبل دیدار سختی مقابل استقلال داشتیم، گفت: انرژی زیادی در آن بازی از سوی بازیکنانم مشاهده کردم و خدا را شکر آنها انرژی خود را برای دیدار با تراکتورسازی نیز حفظ کردند و توانستیم بر این تیم پیروز شویم. ما روز به روز بهتر می‌شویم و اینکه بتوانید در تبریز مقابل تراکتورسازی پیروز شوید کار بزرگی است. دروازه‌ بان ما با واکنشی زیبا توانست ضربه پنالتی ایران‌ پوریان را مهار کند و اگر پنالتی گل می‌شد نتیجه تغییر می ‌کرد. ما نیاز شدیدی به سه امتیاز داشتیم و توانستیم خواسته خود را به دست بیاوریم.
در دیگر دیدار همزمان پارس جنوبی در ورزشگاه تختی به مصاف استقلال خوزستان رفت. این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.مهدی تارتار پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: بازی واقعاً دو نیمه متفاوت داشت؛ در نیمه اول می‌توانستیم با اختلاف 4 - 5 گل از استقلال جلو بیفتیم، اما در نیمه دوم بچه‌ها متأسفانه بازی را خوب شروع نکردند و حریف هم به گل رسید. استقلال خوزستان خیلی خوب وقت تلف کرد. در روزی که محکوم به برد بودیم، هواداران مان را ناراحت به خانه فرستادیم. فوتبال بازی بی رحمی است، اگر گل دوم را می زدیم این اتفاق نمی افتاد.در نیمه دوم بازی را خوب شروع نکردیم و روی اشتباه فردی که داشتیم تیم حریف به گل رسید در ادامه هم جانانه جنگیدند، دفاع کردند و وقت تلف کردند. نمی‌توان ایراد گرفت، به هر حال اینهم روشی در مسابقه است. در روزی که محکوم به برد بودیم شرمنده هواداران شدیم و آنها را ناراحت به خانه فرستادیم؛ از آنها عذرخواهی می‌کنم. قبل از اینکه گل مساوی را بخوریم بازی را بد شروع کردیم و بازیکنان فکر می‌کردند مانند نیمه اول است؛ هر چند تذکر دادیم که بازی خطرناک می‌شود. با توجه به اینکه پنالتی را از دست دادیم؛ فوتبال بازی بی‌رحمی است، اما اگر گل دوم را می‌زدیم شاید با اختلاف این بازی را می‌بردیم طبیعت فوتبال همین است و جذابیت بازی به همین است.باید فشار را از روی تیم برمی‌داشتیم و به حق هم گفتیم. اشتباه ما این بود که زود بالا آمدیم اگر تیم ما در روز آخر در لیگ می‌ماند الان فرشته نجات این شهر بودم. تلاشمان را کرده‌ایم و هنوز تیم ما در 3 تای بالای جدول است، اما ببینید هواداران چقدر از ما توقع دارند؛ شرمنده آنها شدیم که نتوانستیم برنده باشیم، اما واقعا باید انتظارات اینقدر بالا باشد که برای یک تساوی ناراحت شوند؟ وقتی تیم نتیجه بگیرد هواداران بیشتری می‌آیند، اما مهم این است که ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.


وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار