کد خبر: 891514
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ کیلوگرم زعفران مرغوب و معطر در استان اردبیل تولید شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،احمد شهریار در بازدید از مزارع زعفران در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه زعفران‌کاران استان امسال موفق شدند به میزان 104کیلوگرم زعفران مرغوب و معطر تولید کنند که متوسط میزان عملکرد باغات زعفران در یک هکتار به 2 کیلو و 200 گرم رسید. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  استان اردبیل افزود: در راستای اجرای موفقیت‌آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت و نیز استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان درآمد اقتصادی بهره‌برداران امسال بیش از 38 تن پیاز مرغوب زعفران در بین زعفران‌کاران استان توزیع شد.

وی بیان کرد: میزان یارانه تخصیص یافته برای خرید پیاز زعفران به میزان 12 تن و 800 کیلوگرم 64 میلیون ریال بود که امیدواریم با توجه به آموزش‌های گسترده‌ای که در کارگاه‌های ترویجی و آموزش‌های انفرادی و نیز برنامه‌های متنوع آموزشی که از سیمای مرکز اردبیل به این عده از بهره‌برداران استان داده می‌شود بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در استان باشیم .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع 32 هکتار از باغات زعفران در مساحت کمتر از یک هکتار توسط تعداد 167 بهره‌بردار و نزدیک به 26 هکتار بالای یک هکتار توسط 15 نفر بهره‌بردار مدیریت می‌شود.

شهریار گفت: در راستای بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های کارشناسان و متخصصان این رشته تعداد دو کارگاه فنی و برای بهره‌برداران تعداد 84 کارگاه آموزشی  برگزار شده است که امیدواریم با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی‌های بهره‌برداران بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال‌های آتی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر