کد خبر: 891338
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر می‌تواند موجب همبستگی و انسجام شود و ما در شرایط امروزی جهان که ابرقدرت‌ها به‌دنبال به کرسی نشاندن خواسته‌ها و افکار خود هستند، می‌توانیم با استفاده از ابزار هنر موجب ایجاد همبستگی و اتحاد در بین ملل و ادیان مختلف شویم.
"محمد محمدپور" در دیدار اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه‌‌ کل ارامنه‌ آذربایجان، عرصه‌‌ی هنر را عرصه‌ اتحاد و همدلی برشمرد و اظهار داشت: هر اندازه‌ در عرصه‌ سیاست شاهد تشتت هستیم و مسائل سیاسی منجر به جنگ و اختلاف می‌شود به همان اندازه فرهنگ و هنر می‌تواند بین ملل و ادیان و مذاهب پل‌های ارتباطی ایجاد کند.

 اظهار کرد: هنر می‌تواند موجب همبستگی و انسجام شود و ما در شرایط امروزی جهان که ابرقدرت‌ها به‌دنبال به کرسی نشاندن خواسته‌ها و افکار خود هستند، می‌توانیم با استفاده از ابزار هنر  موجب ایجاد همبستگی و اتحاد در بین ملل و ادیان مختلف شویم.

محمدپور، فرهنگ را بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم عنوان کرد و گفت: انسجام ملی و همدلی و همزبانی در صورت نزدیکی اندیشه ها و تأکید بر مشترکات فرهنگی، محقق می‌شود و در این میان فرهنگ و هنر می‌تواند بهترین ابزار برای یکی کردن اندیشه‌ها و دلها باشد.

وی، اتحاد و یکانگی بین ادیان و مذاهب را ضرورت صلح جهانی برشمرد و گفت:‌ گفتگو، اصلی است که جهانیان در دنیای معاصر جملگی برآنند و البته این اتفاق نظر وجود دارد که راه فائق آمدن بر تمامی مشکلات و معضلات دنیای کنونی تنها راه گفتگو است و نظام جمهوری اسلامی نشان داد که اهمیت این راهکار را به خوبی درک و عملی کرده و می‌تواند بحران‌ها را بر اساس این اصل مدیریت کند.

محمدپور، تصریح کرد: مرزهایی که به عناوین مختلفی چون دین و جغرافیا و سیاست و ... در بین انسانها ایجاد شده،‌ زمانی که صحبت از انسانیت و ارزشها و آرمانهای متعالی الهی و انسانی است از میان برداشته می‌شود و به عبارتی هم جوهره دین و هم اخلاق باعث بقا و دوام صلح در جهان‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: امروزه جهان با بحرانی شدید روبروست؛‌بحرانی که امنیت و صلح جهانی را به مخاطره انداخته و یک اظهارنظر نادرست و ناشیانه جان صدها انسان را به خطر می‌اندازد و در سال های اخیر رشد روزافزون تروریسم موجب بی ثباتی جهانی شده است.

وی افزود:‌ اما با وجود تمام هجمه ها و تلاش های دین ستیزان در عصر حاضر, شاهدیم عنصر دین نه تنها باعث همبستگی بین ملل و مذاهب شده ؛ بلکه باعث بیداری میان ملت های ستم دیده شده و بحمدلله در این برهه که طومار گروههای تکفیری برچیده شده است امیدواریم صلح و دوستی بیش از پیش بر جهان سایه افکند.

محمدپور،‌ با اشاره به فعالیتهای مختلفی که برای تبریز ٢٠١٨ انجام می گیرد گفت: رویداد تبریز ٢٠١٨ فرصت مناسبی برای  تقویت مشترکات ملی و دینی برای تعالی کشور است و امیدواریم شما نیز نقش خود را به بهترین نحو در این رویداد ادا کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر