کد خبر: 891297
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی :
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح ارزیابی از تکریم ارباب رجوع در تمامی شهرهای استان مرکزی اجرایی می شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح ارزیابی از تکریم ارباب رجوع در تمامی شهرهای استان مرکزی اجرایی می شود.

محمود نعمتی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در حاشیه جلسه شوراي ارزيابي حمايت از حقوق مصرف كنندگان استان مركزي که با حضور سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مركزي و مديران مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: براساس ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان کلیه دستگاه‌های دولتی، عمومی، سازمان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها باید اطلاعات لازم در خصوص انجام کار و نحوه خدمت‌رسانی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

وی گفت: به منظور اطلاع از نحوه اجرای این ماده قانونی توسط دستگاه‌هایی که مکلف به اجرای آن هستند و اطلاع از نحوه اطلاع رسانی به مردم وفرآیند اجرای کار، دستورالعملی تهیه و تدوین شده است تا ارزیابی اجرای این ماده قانونی در شورایی به ریاست استاندار و عضویت شورای شهر، سازمان صنعت معدن و تجارت، صداوسیما و معاونت اقتصادی استانداری صورت گیرد.

نعمتی با اشاره به تعریف پنج شاخص در این شورا اظهار کرد: براساس این شاخص‌ها دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شوند که نخستین شاخص، اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان است. به عبارتی با اطلاع‌رسانی به ارباب رجوع توسط دستگاه‌های ذیربط، خدمات به افراد ارائه می شود.

وی نظرسنجی از مردم، رسیدگی به شکایات و فرهنگ سازی را از دیگر شاخص‌ها برشمرد و افزود: برای عملیاتی شدن این شاخص‌ها به دستگاه‌های اجرایی مراجعه شده و از نحوه اجرای آنها مطلع می‌شویم.

این مقام مسئول در استانداری مرکزی ادامه داد: بر همین اساس جلسه این شورا تشکیل شد و مقرر شد تا پایان سال کلیه دستگاه‌های اجرایی ارزیابی شوند تا بررسی شود که این خدمات به متقاضیان و مراجعین ارائه می‌شود یا با تعلل مواجه است.

وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های اولیه این موضوع در قالب سیاست تشویقی پیگیری می‌شود و براساس امتیازاتی که دستگاه‌ها کسب می کنند هم موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند و هم لوح تقدیر و تندیس به آنها اعطا شده و در سطح شهرستان، استان و کشور، مجموعه‌هایی که امتیاز بالا کسب کنند، تجلیل خواهند شد.

نعمتی اضافه کرد: از هفته آینده کار ارزیابی آغاز و تا نیمه نخست اسفندماه سال جاری به پایان خواهد رسید و در خاتمه در مراسمی از دستگاه‌هایی که موفق به دریافت گواهینامه و لوح شدند، تقدیر خواهد شد و برترین‌ها برای تجلیل در سطح ملی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار