کد خبر: 891123
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نظر گرفتن بسته تشویقی برای سوادآموزان را از اقدامات و سیاست‌های دولت در راستای افزایش میزان باسوادی عنوان کرد.
مرتضی ارشادی در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: شاخص باسواد استان در سال 95 به 2.2 رسیده که این رقم در مقایسه با سال 90 معادل 110 برابر رشد داشته است.

وی در نظر گرفتن بسته تشویقی برای سوادآموزان را از اقدامات و سیاست‌های دولت در راستای افزایش میزان باسوادی عنوان کرد و افزود: امروز 20 شرکت در مناطق و نواحی استان  85 درصد فعالیت‌های ما را پوشش می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کنار بحث سوادآموزی، حرفه‌آموزی نیز به افراد آموزش داده می‌شود، بیان کرد: 85 درصد اطلاعات سوادآموزان گروه سنی 10 تا 49 سال استان را در بانک سطح سواد ثبت کرده‌ایم در حالی که میانگین کشوری این رقم 64 درصد است.

ارشادی تغییرات باسواد استان را از سال 90 تا 95 معادل 2.22 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: درصد باسواد کل استان از 84.8 درصد در سال 90 به 87.6 درصد در سال 95 افزایش یافته که در این میان شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بالاتر از میانگین کشوری هستند.

وی باسواد گروه هدف 10 تا 49 سال استان را 94 و در کشور 94.7 درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های اردل، لردگان و کوهرنگ از میانگین کشوری پایین‌تر هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نزدیک به 48 درصد بی‌سوادان استان در شهرستان لردگان هستند از همین رو باید روی شهرستان لردگان تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ارشادی با بیان اینکه 96.22 درصد مردان و 91.69 درصد زنان استان باسواد هستند، ادامه داد: استان از نظر باسواد در گروه مردان رتبه 19 و در گروه زنان رتبه 23 کشوری را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر