کد خبر: 891111
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
دفتر رئيس‌جمهور در واكنش به برخي حاشيه سازي‌هاي كذب پيرامون سخنراني رئيس‌جمهور در ديدار وزير و مسئولان وزارت امور اقتصادي و دارايي، ضمن تكذيب انتساب اين جمله به رئيس جمهور كه «امام زمان (عج) هم قابل نقد است»، تأكيد كرد: باور و اعتقاد به عصمت انبيا و ائمه معصومين (ع) از مسلمات قطعي تشيع است. 

در اين اطلاعيه از اصحاب رسانه، سياسيون، تريبون‌داران، خطبا و خصوصاً علماي ارجمند و فضلاي محترم درخواست شده پيش از آنكه مطالب تحريف شده و بعضاً هدفمند برخي چهره‌هاي سياسي در رسانه‌ها را ملاك قضاوت و نقد قرار دهند، به اصل جملات بيان شده از سوي رئيس جمهور رجوع كنند. در اطلاعيه دفتر رئيس جمهور آمده است: در پي برخي حاشيه‌سازي‌ها پيرامون سخنراني رياست محترم جمهوري در ديدار وزير و معاونان وزارت امور اقتصادي و دارايي (مورخ 18 دي ماه سال 96) به اطلاع مي‌رساند: مطالبي همچون «قابل نقد بودن معصومين عليهم‌السلام» كه با تقطيع و تحريف هدفمند جملات رئيس‌جمهور، ابتدائاً از سوي يك چهره سياسي بيان شد و متأسفانه زمينه‌ساز قضاوت و موضع‌گيري گروهي از رسانه‌ها، اشخاص و برخي تشكل‌هاي حوزوي گرديد،كاملاً كذب است و از جمله، به هيچ عنوان عبارت امام زمان (عج) هم قابل نقد است، نه در سخنان ايشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط مي‌باشد. بديهي است باور و اعتقاد به عصمت انبيا و معصومين عليهم السلام از مسلمات قطعي مذهب تشيع است.

دكتر حسن روحاني در بخشي از سخنراني مورد نظر (كه متن و فيلم كامل آن نيز در پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر شده و موجود است) به وضوح از ضرورت تحمل نقد در حكومت سخن مي‌گويند و به عنوان شاهد مثال تأكيد مي‌كنند كه حتي در دوره حكومت معصومين عليهم‌السلام هم آن بزرگواران به مردم اجازه مي‌دادند نظرات و نقدهاي خود را مطرح كنند. اين نكته بيانگر سعه صدر، بزرگواري و تحمل در مشي حكمراني معصومين و پذيرش نقد مردم و اظهارنظر آنها نسبت به اجزاي حاكميت و نه معصوم(ع) است. اين جملات علاوه بر اينكه قرائن تاريخي، فقهي و كلامي بسياري دارد، به معناي قابل نقد بودن معصومين‌(ع) نبوده و اينگونه نيز قابل استنباط نيست. تكذيبيه دفتر رئيس‌جمهور درحالي است كه مرور چندباره فيلم اظهارات روحاني، مضموني غيراز آنچه از سخنان ايشان برداشت شده بود را به ذهن متبادر نمي‌كند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
کار اولش نیست مگرنگفت در نهجج ابلاغ مولی متقیان می فرماید هرکسرا مردم انتخاب کنند رهبر و ولی مرد م است که بهمین خاطر برادرن اهل سنت باورای دادند مگر نمیخواست قانون چی .. بجای قوانین اسلامی در مدارس ودانشگاها پیاد0 کنه مگر نمیخواست اشهد ان علیا حجت الله را که نشانه افتخار شیعه است از اذان حذف کنه و...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار