کد خبر: 891094
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
دهها تونسی یک‌‌‌شنبه شب در اعتراض به افزایش قیمت‌‌‌‌ها و مالیات در بودجه مصوب ۲۰۱۸ که از اول ماه ژانویه اجرایی شده، تظاهرات کردند و پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد.
پس از دو روز آرامش در تونس و به‌رغم وعده‌های دولت این کشور برای انجام اصلاحات اجتماعی، تظاهرات‌های جدیدی یک‌‌‌شنبه شب در شهرهای مختلف تونس برگزار شد. به گزارش شبكه اسکای‌نیوز، در شهر «‌فریانه‌» نزدیک مرزهای تونس با الجزایر نیز پس از مسدود شدن راهها توسط مردم، بار دیگر درگیری‌های خشونت‌آمیز از سر گرفته شد و پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

در پایتخت این کشور نیز روز یک‌‌‌شنبه صد‌‌‌ها نیروی پلیس مستقر شدند و در ورودی خیابان اصلی این شهر ایست‌ و بازرسی ایجاد کردند. یک شاهد عینی در گفت‌وگو با رویترز گفت كه جوانان حدوداً 20 ساله را در حال پرتاب سنگ به سمت خودروی پلیس و آتش‌زدن لاستیك در خیابان‌‌‌‌ها مشاهده کرده است. وزارت کشور تونس از دستگیری دست‌کم 800 نفر به اتهام خرابکاری و توسل به خشونت، از جمله پرتاب بمب‌های دستی به سمت مراکز پلیس خبر داده است. دولت تونس در نخستین واکنش به این اعتراض‌‌‌‌ها اعلام کرد، یارانه خانواده‌های فقیر و کم‌درآمد را افزایش خواهد داد. محمد طرابلسی، وزیر امور اجتماعی تونس گفت: «افزایش قیمت‌‌‌‌ها شامل افزایش حدود ۷۰میلیون دلاری کمک‌های مالی به خانواده‌های فقیر و کم‌درآمد است و حدود ۲۵۰ هزار خانواده فقیر از این قانون استفاده خواهند کرد.» تظاهرات‌‌‌‌ها از دو‌‌‌شنبه هفته گذشته در چندین شهر تونس پس از آن آغاز شد که دولت از افزایش مالیات‌‌‌‌ها خبر داد. دولت تونس، در راستای توافقات با کمک‌کننده‌های بین‌المللی در تلاش برای جبران کسری بودجه است. در بودجه ۲۰۱۸ تونس قیمت سوخت‌‌‌‌هایی چون بنزین و گاز خانگی و مالیات خودرو و قبوض تلفن، خدمات اینترنت و دیگر خدمات افزایش یافته که این مسئله خشم ملت تونس را به دنبال داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار