کد خبر: 891059
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
منصور غلامي، وزير علوم گفت: با توجه به ظرفيت بالاي دانشگاه‌ها در دوره‌هاي بدون شهريه و روزانه، دوره‌هاي پرديس‌هاي خودگردان (پرديس‌هاي پولي) به تدريج تعديل مي‌شوند.
منصور غلامي، وزير علوم گفت: با توجه به ظرفيت بالاي دانشگاه‌ها در دوره‌هاي بدون شهريه و روزانه، دوره‌هاي پرديس‌هاي خودگردان (پرديس‌هاي پولي) به تدريج تعديل مي‌شوند.  وي افزود: دوره‌هاي پرديس‌هاي خودگردان دوره‌هايي هستند كه با شهريه اداره مي‌شوند. اين دوره‌ها از قبل برقرار شده‌اند و تا زماني كه مشتري داشته و براي دانشگاه صرفه مالي داشته باشند، دانشگاه‌ها آن دوره‌ها را حفظ مي‌كنند. غلامي درباره گزينش دانشجويان مشغول به تحصيل در پرديس‌هاي خودگردان (پرديس‌ها پولي) ادامه داد: اين دانشجويان نيز مانند ساير دانشجويان از مرحله آزمون و پذيرش مي‌گذرند. 
 
طرح بيش از ۲۰۰ هزار سؤال ديني توسط دانشجويان

حجت‌الاسلام مصطفي رستمي، معاون فرهنگي و سياسي نهاد رهبري در دانشگاه‌ها گفت: تاكنون بيش از ۲۰۰ هزار پرسش و پاسخ توسط دانشجويان از مراكز نهاد رهبري در دانشگاه‌ها انجام شده كه عمده آنها سؤالات ديني است. وي ادامه داد: بخشي از اين سؤالات در نشريه پرسمان، بخشي از آنها در سي‌دي نرم‌افزار و برخي هم در سايت پرسمان منتشر شده است. 
معاون فرهنگي- سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها افزود: مركز مشاوره نهاد رهبري در دانشگاه‌ها مجموع اين سؤالات را در بخش‌هاي مختلف احكام، عقايد، تاريخ، سياست، مباحث فرهنگي و اعتقادي دسته‌بندي كرده و سايت مذكور امكانات مختلفي دارد تا بتوان به راحتي به پاسخ سؤال دسترسي پيدا كرد. 
  
برگزاري جشنواره تقدير از پايان‌نامه‌هاي مرتبط با اقتصاد مقاومتي

حسينعلي قبادي، رئيس پژوهشگاه علوم انساني گفت: جشنواره تقدير از پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي علوم انساني مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتي اسفندماه برگزار مي‌شود. وي هدف از برگزاري اين جشنواره را استفاده از علوم انساني براي حل مسائل كشور عنوان كرد. حسينعلي قبادي افزود: با توجه به اينكه امسال به عنوان اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است بنابراين بايد برنامه هدفمند، ماندگار و روشمند در اين زمينه در دانشگاه‌ها اجرا شود. رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي اظهار داشت: با برگزاري اين جشنواره زمينه ترغيب اساتيد و دانشجويان براي حل مسائل كشور ايجاد خواهد شد. 
 
يك اختلاف جديد ميان 2 نهاد آموزشي

وزارت علوم و دانشگاه آزاد كه در دولت يازدهم بر سر مجوز پذيرش دانشجويان در رشته‌هاي مختلف اختلاف داشتند، حالا گويا با اختلاف جديدي كه پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تكميل ظرفيت است، روبه رو شدند. 
هفته گذشته سرپرست مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام براي دوره تكميل ظرفيت كارشناسي‌ارشد اين دانشگاه تا پايان دي‌ماه خبر داد و از طرفي معاون آموزشي وزير علوم نيز اعلام كرد كه دوره‌هاي تكميل ظرفيت به طور كلي و در تمام زيرنظام‌هاي آموزشي حذف مي‌شود كه اين مسئله بروز اختلاف ميان دانشگاه آزاد و وزارت علوم را نشان مي‌داد. مجتبي شريعتي‌نياسر، معاون آموزشي وزير علوم در اين زمينه گفت: ما مجوز اجراي مرحله تكميل ظرفيت را براي هيچ‌ يك از زيرنظام‌هاي آموزش عالي صادر نكرده‌ايم و اگر دانشگاه آزاد هم در تكميل ظرفيت دانشجو پذيرش كند، اصلاً قانوني نيست. 
  
برنامه درسي كارشناسي رشته فلسفه تصويب شد

جلسه 146 شوراي تخصصي تحول و ارتقاي علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست غلامعلي حداد عادل برگزار و طي آن برنامه درسي كارشناسي رشته فلسفه تصويب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار