کد خبر: 890832
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
هفته‌ هفدهم لیگ برتر والیبال امروز با انجام شش دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود که تیم شمس میزبان تیم پیکان است تیمی که بواسطه چند باهت اخیر خود اکبری سرمربی خود را کنار گذاست ا امروز با مربی خود پا به میدان بگذارد.
در نخستین دیدار که از ساعت ۱۵ در خانه والیبال برگزار می شود بانک سرمایه میزبان شهرداری ارومیه است. شاگردان کارخانه هفته گذشته شکست سنگینی را برابر سایپا متحمل شدند و قطعا امروز برای برد پت به میدان می گذارند.در حال حاضر بانک سرمایه ۴۲ امتیازی است و در صدر ایستاده است.در مقابل، شاگردان خداپرست در شهرداری ارومیه هم برابر خاتم اردکان در خانه مغلوب شدند .ضمن این که شکایت آندره پوزی به فدراسیون جهانی برای طلب ۳۲ هزار یوروریی هم مشکلات این تیم را بیشتر کرده است.با اعلام فدراسیون جهانی والیبال باشگاه شهرداری ارومیه باید کل این مبلغ را تا ۲۰ بهمن ماه به آندره پوزی پرداخت کند.این‌ در حالی است که چند روز پیش دراگان تراویسا ، پاسور ایتالیایی سابق شهرداری ارومیه هم در پرونده شکایت از این باشگاه به پیروزی رسیده بود.
در دیگر دیدار هم  تیم خاتم اردکان میزبان کاله است.خاتم در هفته‌ گشته هم در ارومیه هشتمین بردش را کسب کرد تا با 22 امتیاز  در رده هفتم بایستد. در سوی دیگر کاله مازندران رده پنجم قرار دارد.
از ساعت ۱۷ شهرداری تبریز در سالن شهید اقدمی به مصاف رعد پدافند کاشان قعر جدولی می‌رود. به نظر نمی رسد تبریزی‌ها برابر نماینده کاشان هم کار سختی پیش رو داشته باشند و از الان باید ۳ امیتاز بازی را برای تبریزی ها دانشت. شاگردان عادل بناکار با ۳۴ امتیاز در رده دوم قرار دارند. رعد پدافند هفت امتیازی در انتهای جدول تکان نمی خورد.
در حساس ترین دیدار در سالن فدراسیون والیبال شمس میزبان پیکان تهران است. سه امتیاز این بازی علاوه بر تاثیر بالا در شانس صعود دو تیم به پلی‌آف از جهات دیگری نیز حساس است. از یک سو شمس برای نخستین سال است که در لیگ تیم داری می‌کند،  ولی پیکان پر افتخارترین تیم ادوار لیگ برتر است. همچنین خودروسازان پس از قبول سه شکست متوالی دیگر پیمان اکبری را در کنار خود ندارد و باید با مرتضی عهدی در لیگ ادامه‌ دهند.شمس هم که با محمد وکیلی از شانس بالایی برای صعود به پلی‌آف برخوردار است با جوانانش امید دارد از فرصت پیش آمده استفاده کند و با کسب هفتمین برد به جمع هشت تیم باز گردد. پیکان هم با ۱۰ برد و ۲۹ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و در صورت باخت هم از جایگاهش تکان نمی‌خورد.
مرتضی عهدی که پس از استعفای پیمان اکبری به دلیل کسب سه شکست  متوالی حالا در کسوت سرمربی تیم روی نیمکت می نشیند می گوید: صحبت‌هایی با من شده است  ولی تا زمانی که باشگاه رسما اعلام نکند نمی‌شود که قطعی صحبت کرد، اما پس از آن که مومنی مقدم گفت‌ که دوست ندارد در سمت سرمربیگری در کنار تیم باشد و می‌خواهد به صورت‌های دیگر به تیم کمک کند، باشگاه این کار را به من سپرد. من پرسنل باشگاه پیکان هستم و سالها در کنار دوستان برای والیبال پیکان خدمت کرده‌ایم. در آخرین صحبت‌هایی که با مدیران باشگاه داشتیم قرار شد که تیم به صورت گروهی اداره شود و آقایان مومنی مقدم، ایرج مقدم و نفر همچنان با ما هستند. سعی می‌کنیم تیم را به خوبی جلو ببریم. پس از کناره‌گیری پیمان اکبری، گزینه اصلی مومنی مقدم بود که گفت‌ تمایلی ندارد در سمت سرمربی در کنار تیم باشد. ما نیز تلاش می‌کنیم شرایط بدتر از این نشود.
رضا مومنی، مربی تیم والیبال پیکان که یکی از گزینه‌های جانشینی اکبری بود گفت: پس از قبول استعفای پیمان توسط مدیر عامل پیکان، به من پیشنهاد شد که مسئولیت تیم را قبول کنم ولی به نظر من، فقط پیمان اکبری می‌تواند سرمربی پیکان باشد.در نتایج اخیر پیکان، فقط پیمان اکبری مقصر نبود و همه عوامل نقش داشتند و دخیل بودند. من به خاطر پیمان به تیم پیکان آمدم و هرگز نمی‌توانستم جای او را بگیرم به همین خاطر، آقای عهدی، عهده‌دار سرمربیگری تیم شد.
در دیدار دیگر در سالن المپیک، هاوش گنبد به مصاف سایپا تهران می‌رود. این دو تیم در هفته‌ گذشته شگفتی ساز شدند و هاوش در تهران موفق شد پیکان را مغلوب  کند و سایپا هم بانک سرمایه صدرنشین را شکست داد. هاوش با شش برد در رده هشتم قرار دارد.در مقابل، شاگردان محمد شعبان خمسه همه تیم‌ها را از لب تیغ گذرانده اند و در گنبد می‌خواهند با کسب دوازدهمین پیروزی فصل صعودشان به پلی‌آف را قطعی کند.
در آخرین دیدار، شاگردان ترکاشوند در شهرداری ورامین در سالن شهید گل عباسی از تیم انتهای جدولی ساری ۲۱ پذیرایی می‌کند. ورامینی‌ها فعلا در رده ششمی قرار دارند . ساری ۲۱ در رده یازدهم قرار دارد .




اسامی داوران و ناظران هفته هفدهم لیگ برتر والیبال
تهران، خانه والیبال تهران، ساعت 15
بانک سرمایه - شهرداری ارومیه
داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: وحید پورکاشیان و ناظر: سعید درخشنده
اردکان، سالن آیت الله خاتمی، ساعت 16
خاتم اردکان - کاله مازندران
داور اول: مسعود ذوقی، داور دوم: علی اصغر ثابتی پور و ناظر: خلیل یگانه مجد
تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت 17
شهرداری تبریز - رعد پدافند کاشان
داور اول: مجتبی بیداریان، داور دوم: محمد عشق دوست و ناظر: حمید حق بین
تهران، خانه والیبال تهران، ساعت 17:30
شمس - پیکان تهران
داور اول: احمد سرمست، داور دوم: اسماعیل رزقی، ناظر سازمان لیگ: اسماعیل صباغ و ناظر کمیته داوران: یونس حسن زاده
گنبد، سالن المپیک، ساعت 17:30
هاوش گنبد - سایپای تهران
داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: مرتضی علایی و ناظر: محمد حسین شفقی
ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت 17:30
شهرداری ورامین - ساری 21
داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: میثم پارسه، ناظر سازمان لیگ: شهباز صدری و ناظر کمیته داوران: محمد حسن خوشدل


وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار