کد خبر: 890658
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
نماینده مردم اردبیل در مجلس:
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ بحث و صحبتی در مورد افزایش حقوق نمایندگان نیامده و در کمیسیون‌ها نیز هیچ بحثی در این باب صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،محمد فیضی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: مباحث مطرح شده در این زمینه در فضای مجازی و برخی محافل سندیت ندارد چرا که در هیچ بخشی از لایحه بودجه اعم از اصل و یا فرع در باب افزایش حقوق نمایندگان سختی به میان نیامده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد بودجه کشور هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر است و تنها منابع قابل مدیریت پنج درصد می‌باشد، خاطرنشان کرد: ما در مجلس کاری کردیم تا برداشت از محل صندوق توسعه ملی که به 21 هزار میلیارد تومان رسیده به راحتی امکانپذیر نباشد مگر اینکه این برداشت با اذن مقام معظم رهبری باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد ضرورت تعامل با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان و تصاحب بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه، تصریح کرد: این کار از طریق اتصال خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد امکانپذیر می‌شود که در بودجه 97 هم برای مطالعه و هم احداث این پروژه اعتبار اختصاص داده‌اند.

فیضی به پیگیری مجدانه نمایندگان استان برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: زمانی که ما وارد مجلس شدیم اعتبار راه‌آهن 27 میلیارد تومان بود که در این مدت این رقم را به 48، 91 و 105 میلیارد تومان طی سه سال اخیر رساندیم.

وی افزود: با تزریق این منابع راه‌آهن از کما خارج شده و بسیاری از پیمانکاران مطالبات خود را در قالب اسناد خزانه دریافت کردند.

فیضی از اختصاص 27.5 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار برای توسعه و تقویت شبکه‌های فاضلاب استان خبر داد و بیان کرد: 20 میلیارد تومان از این رقم مختص شهر اردبیل است که باید مدیران و مسئولان استان اردبیل با انتخاب پیمانکار قوی نسبت به جذب این منابع به شکل اسناد خزانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: اسناد خزانه همان ایجاد مطالبه برای پرداخت طلب پیمانکاران است که از این طریق می‌توانیم بسیاری از پروژه‌ها را با همت پیمانکاران عملیاتی کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این اعتبار 45 کیلومتر فاضلاب در محروم‌ترین مناطق اردبیل از سیدآباد، دانش‌آباد تا سلمان‌آباد گرفته اجرایی خواهد شد و علاوه بر اردبیل در سایه تعامل، همراهی و همت مدیران توانمند در مشگین‌شهر و خلخال نیز پروژه‌های فاضلاب عملیاتی خواهد شد.

فیضی در مورد منطقه آزاد تجاری و تلاش عده‌ای برای زیرسوال بردن قابلیت‌های این منطقه و طرح نقاط ضعف آن، خاطرنشان کرد: لایحه دولت در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع که مناطق آزاد تجاری را باید در حد یک استان توانمند ببینیم شاهد تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی باشیم.

وی افزود: با رای نیمی از نمایندگان به علاوه یک منطقه آزاد تجاری در صحن علنی تصویب خواهد شد و با رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان سایر استان‌ها امیدواریم به سرعت این کار محقق شود.

فیضی در مورد بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل و قول مساعد بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا مبنی بر تامین فاینانس احداث این بیمارستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه به جد رایزنی‌هایش را ادامه دهد.

وی به پروژه پتروشیمی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: به نظر می‌‌رسد در آمایش سرزمینی ما احداث کارخانه پتروشیمی در اولویت اصلی نباشد ولی در مجموع امیدواریم این پروژه از حالت شعاری و تبلیغاتی بالاخره به مرحله اجرایی برسد.

نائب رئیس کمسیون تلفیق مجلس در مورد انفعالی عمل کردن دولت و مجلس در واقعی نکردن قیمت حامل‌های انرژی بیان کرد: ما در حمایت از مردم با افزایش 50 درصدی قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کردیم و این حرکت نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق پاسخی روشن به تحرکات اخیر و برخی نارضایتی‌هاست.

فیضی در پایان اظهار کرد: ما نیز از مغفول ماندن حوزه پژوهش و عدم تخصیص اعتبار در این زمینه گله‌مندی جدی داریم اما معتقدیم وضعیت اقتصادی مملکت به برخی از بی‌توجهی‌ها دامن زده اما در این باب به وزرا تذکری جدی خواهیم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر