کد خبر: 890579
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
دروازه‌بان استقلال ركورددار شد، آبي‌ها پس از 9 هفته گل خوردند
هفته نوزدهم ليگ برتر در حالي ديروز به پايان رسيد كه پرسپوليس با برد مقابل سياه جامگان اختلافش را با تيم دوم جدول به 11 امتياز رساند...
سعید احمدیان

هفته نوزدهم ليگ برتر در حالي ديروز به پايان رسيد كه پرسپوليس با برد مقابل سياه جامگان اختلافش را با تيم دوم جدول به 11 امتياز رساند تا دست نيافتني‌تر شود، هر چند حسيني توانست با بسته نگه داشتن دروازه‌اش تا دقيقه 57 بازي با سايپا با عبور از مودت، حجازي و عابدزاده ركورددار گل نخوردن دروازه‌بانان ايران شود اما استقلال با دريافت گل مساوي در دقايق پاياني بازي با سايپا، پس از 9 هفته دروازه‌اش باز شد.
مصاف استقلال و سايپا از همان ابتدا جذاب از آب در آمد. سايپا بازي را بهتر از استقلال آغاز كرد اما مهاجمان اين تيم در زدن ضربات نهايي ناموفق نشان مي‌دادند. در ادامه آبي پوشان در اواسط نيمه اول توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و در نهايت داريوش شجاعيان در دقيقه 23 موفق شد دروازه نارنجي پوشان را باز كند و استقلال را يك بر صفر جلو بيندازد. در ادامه باز هم سايپا تيم برتر زمين مسابقه بود اما اين ديدار در نيمه اول با موقعيت سوزي‌هاي سايپا با برتري استقلال به اتمام رسيد. نيمه دوم را شاگردان دايي براي زدن گل تساوي توفاني‌تر آغاز كردند، استقلال هم با توجه به برتري يك بر صفر به لاك دفاعي رفته بود تا نتيجه بازي را حفظ كند. با اين حال سايپا هر لحظه كه از بازي مي‌گذشت، زهردار‌تر و خطرناك‌تر نشان مي‌داد، به خصوص بازيكنان اين تيم روي ضربات ايستگاهي و سانتراز جناحين به دنبال رسيدن به گل مساوي بودند. البته شاگردان دايي بدشانس هم بودند و در دو مرحله تير دروازه مانع رسيدن به نارنجي پوشان به گل شد. 
با عبور عقربه‌هاي ساعت از دقيقه 57 بازي دروازه‌بان تيم استقلال با بسته نگه داشتن دروازه‌اش ركورددار شد. سيد حسين حسيني  با بسته نگه داشتن دروازه خود تا دقيقه 57 با 845 دقيقه بالاتر از همه دروازه‌بان‌هاي تاريخ فوتبال ايران ايستاد و ركورددار شد. با اين حال سرانجام در دقيقه 85 دروازه حسیني روي ضربه سر مهدي اسدي باز شد تا مصاف استقلال و سايپا به تساوي يك – يك به پايان برسد. 
   
برد شیرین قرمزها

ورزشگاه ثامن ديروز ميزبان بازي حساس پرسپوليس و مشكي‌پوشان بود، مسابقه‌اي كه سبب شده بود تا پس از مدت‌ها تمام سكوهاي ورزشگاه مشهد پر شود. قرمزها پس از تساوي مقابل نفت تهران در مشهد به دنبال بازگشت به جاده برد بودند تا حاشيه امنيت شان در بالاي جدول بيشتر از قبل شود، آن سو اما مشكي‌پوشان قعر جدولي با حضور رضا عنايتي در سه هفته اخير دو مساوي و يك برد داشتند و در بازي خانگي ديروز حريف دست و پا بسته‌اي نبودند. بازي دو تيم اول و آخر جدول در نيمه اول همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد، شاگردان برانكو برتري محسوسي نسبت به ميزبان شان داشتند، آن هم در روزي كه منشا و احمدزاده پس از تنبيه انضباطي دوباره به تركيب پرسپوليس برگشته بودند. برتري قرمزها در 45 دقيقه اول با ضد حمله‌هاي نه چندان خطرناك مشكي پوشان روبه‌رو مي‌شد اما حملات شاگردان عنايتي چندان زهردار نبود تا بيرانوند به دردسر نيفتد. پرسپوليسي‌ها هم به رغم در اختيار داشتن بازي هر چند موقعيت زيادي روي دروازه مشكي پوشان ايجاد نكردند اما تك موقعيت‌هاي اين تيم هم با بي‌دقتي مهاجمان قرمزها از بين رفت. 
نيمه دوم را پرسپوليس هجومي‌تر از نيمه اول آغاز كرد و قرمزها با حركت از دو جناح به دنبال رسيدن به گل بودند، مشكي پوشان هم مانند نيمه اول روي ضد حمله براي تهديد كردن دروازه بيرانوند برنامه داشتند. در دقايق پاياني نيمه دوم بود كه سرانجام برتري پرسپوليس نتيجه داد و باز هم اين علي عليپور بود كه براي قرمزها گل زد و پرسپوليس را يك بر صفر جلو انداخت. در دقيقه 88 بود كه روي سانتر وحيد اميري از جناح چپ، در محوطه شش قدم با يك بغل پاي ساده دروازه مشکی‌پوشان را باز كرد تا در نهايت با همين يك گل پرسپوليس با 3 امتياز شيرين از مشهد به تهران برگردد. قرمزها با اين برد 44 امتيازي شدند تا درصدر جدول دست نيافتني‌تر شوند. عليپور هم 12 گله شد و جايگاهش را در صدر جدول گلزنان ليگ محكم‌تر كرد. 
  
ساير بازي‌ها

در ساير بازي‌هاي هفته نوزدهم فولاد برابر گسترش فولاد به تساوي يك – يك رسيد، نفت تهران 2 بر صفر تراكتور را شكست داد، استقلال خوزستان يك بر صفر پديده را برد، پيكان و سپيدرود رشت به تساوي بدون گل رسيدند. در دربي اصفهان هم ذوب‌آهن با نتيجه 2 بر يك مقابل سپاهان به برتري رسيد. پارس جنوبي هم در آخرين بازي هفته نوزدهم مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی یک - یک رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار