کد خبر: 890447
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در اثر تیراندازی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری، یک خاخام صهیونیست به هلاکت رسید و ارتش رژیم صهیونیستی در پی یافتن عوامل حادثه،‌ شهر نابلس را محاصره کرد.
در اثر تیراندازی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری، یک خاخام صهیونیست به هلاکت رسید و ارتش رژیم صهیونیستی در پی یافتن عوامل حادثه،‌ شهر نابلس را محاصره کرد. گردان‌های عزالدین القسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نابلس، اولین واکنش به تشدید تجاوز و تصویب قوانین ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. 

شامگاه سه‌‌‌‌‌شنبه یك فرد مسلح كه گفته می‌شود فلسطینی بوده با شلیك به یك خاخام صهیونیست در شهرک «هاوات گیلعاد‌» در نزدیکی نابلس، او را به هلاكت رساند. خاخام صهیونیست کشته شده در جریان این عملیات از ناحیه گردن هدف اصابت گلوله قرار گرفت و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شده بود، اما بعداً خبر مرگ وی منتشر شد. به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، در پی این عملیات ارتش اسرائیل تمام راه‌های ارتباطی منطقه نابلس را مسدود کرده و یگان‌های ویژه جست‌وجو برای یافتن ضارب را آغاز کردند. گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دیروز از محل تیراندازی بازدید کرد و گفت:« هدف اصلی فعلاً یافتن گروه پشت این عملیات و ممانعت از حملات بعدی است.» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این عملیات گفت که نیروهای امنیتی هر کاری را که نیاز باشد انجام خواهند داد تا تیرانداز فلسطینی را مجازات کنند. طبق این گزارش، شواخ یکی از اولین عناصری بوده که برای تأسیس‌‌‌‌ شهرک «هاوات گلعاد‌» تلاش وافر کرده و حتی وصیت کرده است که او را در آنجا دفن کنند و این همان کاری است که خانواده‌اش قصد دارند انجام بدهند. وبگاه خبری «سما» فلسطین نیز گزارش کرد که «منابع اسرائیلی می‌گویند، شواخ از خاخام‌های افراطی بوده که همیشه خواستار کشتار عرب‌‌‌‌‌ها بوده است.»

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از این حمله، تأکید کرد:« عملیات نابلس اولین واکنش عمل‌گرایانه بود تا به سران دشمنان و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند نشان دهد از چیزی که می‌ترسیدید، شروع شده است. کرانه باختری مانند خنجری در پشت شما خواهد بود». کمیته‌های مقاومت و جنبش الاحرار نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک به مجری عملیات قهرمانانه تأکید کردند که این عملیات، حیاتی دیگر به انتفاضه قدس بخشید و پاسخی محکم به قانون اعدام مجریان عملیات علیه رژیم صهیونیستی که با این قانون درصدد توقف عملیات جدید هستند، داد. از سوی دیگر، روزنامه «‌هاآرتص‌» گزارش داد که رژیم صهیونیستی شروع به ساختن تونل‌های بزرگ در زیر شهر قدس اشغالی برای حل مشکل کمبود قبرستان کرد. این گزارش که با عنوان «‌تونل‌های مردگان‌» در سایت رسمی این روزنامه منتشر شد، حاکی از آن است که با وجود ثبت حداقل 40 هزار مورد مرگ سالانه در سرزمین‌های اشغالی عجیب نیست که بزرگ‌ترین گورستان قدس، گنجایش این حجم اموات را نداشته باشد. به گزارش روزنامه هاآرتص، در حال حاضر صد‌‌‌‌ها هزار قبر در زیر شهر قدس وجود دارد. این روزنامه افزود: مشکل کمبود گورستان، سازمان یهودی «‌هیورا کادیشا‌» متخصص دفن اموات را وادار به برنامه‌ریزی برای ایجاد قبرهای چهار تا پنج طبقه در قدس اشغالی کرده است. 

از سوی دیگر، منابع مطلع می‌گویند، نماینده محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که اخیراً به دیدار سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رفته، حامل درخواست کتبی عباس بوده تا نصرالله سفر او را به تهران تسهیل کند. به گزارش روزنامه «رأی‌الیوم»، عزام الاحمد از تسلیم نامه به اعضای حزب‌الله خودداری و بر دیدار شخصی با نصرالله و تسلیم پیام مکتوب به شخص او پافشاری می‌کند و می‌گوید که در غیر این صورت، بیروت را بدون تسلیم نامه ترک می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار