کد خبر: 890418
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
نفت آخرین فرصت گل‌محمدی و امید برانکو به شکست مشکی‌پوشان
بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر پس از یک هفته پرحاشیه امروز و فردا برگزار می‌شود و این در حالی است که تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر برای پیروزی مقابل حریفان خود هر یک انگیزه جداگانه‌ای دارند.
شیوا نوروزی

بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر پس از یک هفته پرحاشیه امروز و فردا برگزار می‌شود و این در حالی است که تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر برای پیروزی مقابل حریفان خود هر یک انگیزه جداگانه‌ای دارند. در این هفته از رقابت‌‌ها دیدار امروز نفت – تراکتورسازی برای بقای کادرفنی تیم تبریزی اهمیت زیادی دارد، نبرد سیاه جامگان – پرسپولیس نیز برای سرخپوشان مهم است و رویارویی استقلال – سایپا هم می‌تواند روزهای خوش شفر را با آبی‌‌ها تداوم بخشد. 
تغییرات احتمالی کادرفنی تراکتورسازی این روز‌‌ها حواشی زیادی برای سرخپوشان ایجاد کرده است. تراکتورسازان در دیداری پرحاشیه در خانه مقابل استقلال با تساوی بدون گل متوقف و پیش از آن نیز دو بر صفر به پرسپولیس باختند. همه این نتایج کافی بود تا خشم مدیرعامل این تیم با یک بیانیه عجیب و غریب و تهدید به جریمه سنگین سرمربی رسانه‌ای و عملاً شمارش معکوس برای برکناری یحیی گل‌محمدی آغاز شود. تراکتورسازی در شش بازی اخیر خود تنها یکبار طعم پیروزی را چشیده، ضمن اینکه این تیم از جام حذفی نیز کنار رفته است. با این حساب و با در نظر گرفتن جایگاه قرمز‌‌ها در رده یازدهم جدول، تراکتوری‌‌ها باید هرچه سریع‌تر فکری به حال خود کنند. به نظر می‌رسد این بار نیز برکناری کادر فنی تنها راهکار موجود باشد. مشکلات یحیی به همین جا ختم نمی‌شود؛ فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شده و نمی‌تواند در بازی با نفت به میدان برود.  از آخرین برد نفتی‌‌ها هشت هفته می‌گذرد و هومن افاضلی در اولین حضورش روی نیمکت این تیم موفق به متوقف کردن پرسپولیس شد. نفت تهران در رده چهاردهم قرار دارد. گل محمدی در کنفرانس قبل از بازی ضمن انتقاد از مدیرعامل باشگاه از اینکه حمایتی از او نشده است گلایه کرد: «هیچ اولتیماتومی از سوی باشگاه به من داده نشده است. از باشگاه انتظار حمایت داشتم اما باشگاه روی این مسائل زیاد زوم نمی‌کند و حمایتی هم انجام نمی‌دهد تا این مسئله مدیریت شود. هنوز بیانیه‌ای که آجورلو قبل از بازی با استقلال داد را هضم نمی‌کنم. او من را مقابل هواداران قرار داد، اتفاق خوبی نبود.»
  
بدون طارمی در مشهد 

تمام شدن داستان مهدی طارمی برای پرسپولیسی‌‌ها باورنکردنی بود؛ داستانی که سرانجام با پیوستن بازیکن جنجالی به الغرافه قطر به پایان رسید و برانکو باید فصل را با همین بازیکنانی که در اختیار دارد به پایان برساند. پرسپولیس به مشهد رفته تا فردا به مصاف سیاه‌جامگان این شهر برود. درست است که تیم برانکو ایوانکوویچ با توقف مقابل نفت دو امتیاز مهم را از دست داد اما سرخپوشان تهرانی کماکان صدرنشین هستند و اختلاف 9 امتیازی خود با فولاد، تیم دوم جدول را حفظ کرده‌اند. شجاع خلیل‌زاده و محسن مسلمان محرومان پرسپولیس هستند، البته نام منشا و احمدزاده که مورد غضب سرمربی قرار گرفته بودند در لیست بازی فردا به چشم می‌خورد. برانکو باید جای خالی دو بازیکن محروم را پر کند. با این حال رویارویی با قعرنشین لیگ برای صدرنشین نباید زیاد سخت باشد. سیاه‌جامگان نیز پس از مشکلات زیاد بالاخره چند هفته‌ای است که به آرامش نسبی رسیده است. رضا عنایتی در شرایطی هدایت این تیم را برعهده دارد که مشکی‌پوشان در نیم فصل دوم هنوز شکست نخورده‌اند. تیم 13 امتیازی برای جدا شدن از قعر نیاز مبرمی به جبران امتیازهای از دست رفته دارد و گرفتن امتیاز از پرسپولیس امیدهای سیاه‌جامگان را زنده نگه می‌دارد. 
   
انتقام از استقلال

استقلال در آزادی میزبان سایپا است و بهترین فرصت برای استقلالی است که هفته‌هاست طعم تلخ شکست را نچشیده است. استقلال با شفر هفته‌هاست از روزهای بحرانی فاصله گرفته و عملکرد بازیکنان آبی‌پوش نشان می‌دهد برای جبران گذشته انگیزه بالایی دارند. با اینکه تساوی در تبریز، 2 امتیاز را از استقلال گرفت اما به لطف درخشش مدافعان و دروازه بان این تیم دروازه آبی‌‌ها 788 دقیقه است که باز نشده است. همین مسئله یکی از نقاط قوت استقلال به شمار می‌رود. استقلال در صورتی که در این بازی تا دقیقه 53 گل نخورد،  حسینی دروازه بان آبی ها رکورددار گل نخوردن در تایخ فوتبال باشگاهی کشور می‌شود.تیم شفر با 27 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و سرور جباروف هم با محرومیت یک جلسه‌ای از سوی کمیته انضباطی روبه‌رو شده است. سرمربی آلمانی هم باید جای خالی جباروف را پر کند و هم انگیزه مهاجمانش را برای باز کردن دروازه سایپا بالا ببرد. تیم علی دایی هم 27 امتیازی است اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده ششم ایستاده، با این وجود دایی همواره در مواجهه با استقلال تلاش زیادی می‌کند. با اینکه بازیکنان و کادرفنی سایپا نیز اخیراً از پاس نشدن چک‌هایشان گلایه کرده‌اند اما مهاجمان سایپا درصدد شکستن طلسم گل نخوردن‌های استقلال هستند. دو تیم در لیگ برتر ۳۱ بار با به مصاف هم رفته‌اند؛ استقلالی‌‌‌ها ۱۵ و سایپایی‌‌‌ها شش بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۰ بار هم تقابل دو تیم برنده‌ای نداشته است. 
   
سایر دیدارها

در دو دیدار دیگری که امروز برگزار می‌شود پیکان با سیپدرود رشت مصاف می‌دهد و استقلال خوزستان نیز پذیرای پدیده است. فردا نیز گسترش فولاد تبریز در خانه میزبان فولاد خوزستان است، فولادی‌‌ها در هفته‌های اخیر خوش درخشیده‌اند و با کنار زدن پارس‌جم به رده دوم صعود کرده‌اند. فولادی‌‌ها از هفته پنجم تاکنون شکست نخورده‌اند. نفت آبادان نیز مقابل پارس جنوبی‌جم صف‌آرایی می‌کند، جمی‌‌ها از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند و با 31 امتیاز تا رده سوم پایین آمده‌اند. دربی اصفهان نیز فردا برگزار می‌شود و سپاهان و ذوب‌آهن هر کدام برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار