کد خبر: 889679
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
رئيس اتاق بازرگاني تهران گفت: فساد در اقتصاد كشور وجود دارد، اما در اين شرايط نيز مي‌توان كارآفريني داشت و نبايد نااميد شد.
به گزارش «جوان»، مسعود خوانساري ديروز در نشست خبري دومين مراسم اهداي نشان كارآفريني امين‌الضرب به مناسبت 134 سالگي تأسيس اتاق بازرگاني تهران اظهار كرد: اين همايش در راستاي توسعه كارآفريني در جامعه برگزار مي‌شود و سعي شده است كه براي انتخاب كارآفرينان نمونه شيوه‌هايي اعمال شود كه بدون كمترين اعمال نظر شخصي باشد. 
وي با تأكيد بر اينكه از پايه‌ريزي صنعت و تجارت كشور بيش از يك قرن مي‌گذرد، افزود: هدف از برگزاري اين همايش ايجاد اميدواري براي كارآفرينان است؛ در شرايطي كه جامعه به‌ويژه جوانان در نااميدي بالايي براي كارآفريني به سر مي‌برند. 

خوانساري افزود: وقتي كه من رئيس اتاق در جلسات مي‌گويم اوضاع خوب نيست، قوه‌قضائيه نيز بگويد خيلي از مسئولان داخل نظام بچه‌هايشان قاچاق مي‌كنند، جوانان از همه‌جا نااميد مي‌شوند، ما تلاش مي‌كنيم بگوييم در عين حال كه همه مشكلات وجود دارد و نبايد كتمان شود در اين شرايط نيز مي‌توان كارآفريني انجام داد.  خوانساري در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به نااميدي ايجاد شده براي كارآفريني در كشور گفت: اينطور احساس مي‌كنم كه برخي رسانه‌ها و برخي احزاب، دولت را در حوزه نظام تلقي نمي‌كنند، اين در حالي است كه هر سه قوه تشكيلات نظام هستند و اينكه صدا و سيما و ساير رسانه‌ها همواره به مشكلات گراني، نبود كار براي جوانان و... اشاره كنند، جوان چگونه بايد انگيزه‌اي براي فعاليت داشته باشد.  رئيس اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: در همايش ياد شده افرادي انتخاب شده‌اند كه كار خود را از صفر شروع كرده‌اند، اما اكنون برخي از آنها مبالغي كه به تأمين اجتماعي بابت كاركنان خود پرداخت مي‌كنند از حقوق يك وزارتخانه بيشتر است. 
  
در شرايط موجود نیز مي‌توان كار‌آفريني كرد

خوانساري در پاسخ به سؤال خبرنگاري گفت: فساد در جامعه ما وجود دارد و بايد راه‌هاي مقابله با آن باز شود؛ پرونده‌هايي وجود دارد كه سال‌ها وضعيت آنها مشخص نشده و بايد بسته شود، اما نبايد همه را فاسد تلقي كنيم و در اين شرايط نيز مي‌توان كارآفريني داشت و نبايد نااميد شد.  وي در ادامه با اشاره به رشد فعاليت‌هاي استارتاپي در كشور و انجام فعاليت‌هاي اقتصادي در فضاي مجازي گفت: بسياري از اين شركت‌هاي نوپا كه در فضاي مجازي با خلاقيت خود رشد مي‌كنند با كوچك‌ترين ضربه‌اي ممكن است كل سرمايه‌ آنها از بين برود. بنابراين بايد به‌گونه‌اي عمل شود كه در برخورد با آنها مراعات لازم صورت گيرد. 
رئيس اتاق بازرگاني تهران در پایان  از برگزاري جلسه با وزير امور‌خارجه در خصوص بسته شدن حساب ايرانی‌ها  در چين خبرداد و گفت: چيني‌ها علت بستن حساب ايراني‌ها را اجراي مقابله با قانون پولشويي اعلام مي‌كنند. مسعود خوانساري در حاشيه اين نشست خبري در خصوص بسته شدن حساب شركت‌هاي باسابقه ايراني در اقدامي تازه از سوي بانك‌هاي چيني گفت: بانك‌هاي چيني علت اصلي انسداد حساب‌هاي شركت‌ها و تجار ايراني را اجراي قواعد مرتبط با پولشويي و تأمين مالي تروريست عنوان مي‌كند كه در اين رابطه پيگيري‌ها در حال انجام است.  رئيس اتاق بازرگاني افزود: هفته آينده در جلسه‌اي با آقاي ظريف و معاونان ايشان، موضوع را مورد بررسي و پيگيري قرار خواهيم داد. 

وي در خصوص تغيير جهت چيني‌ها مبني بر كنار گذاشتن ايراني‌ها از پروژه جاده ابريشم خاطر نشان كرد: ايران بايد ديپلماسي فعال‌تري در اين زمينه داشته باشد.  بانك‌هاي چین حساب برخي دانشجويان ايراني را نیز مسدود كرده بودند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار