کد خبر: 889466
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران از كشف دو انبار بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي تاريخ مصرف گذشته كه به صورت قاچاق و با برچسب‌هاي جعلي وارد كشور شده بود، خبر داد.
به گزارش صدا و سيما، علي‌اكبر‌ پور‌احمدنژاد افزود: ارزش لوازم آرايشي و بهداشتي كشف شده در اين دو انبار بيش از 100 ميليارد تومان است كه توسط عده‌اي سودجو و با برندهاي جعلي و تقلبي وارد كشور مي‌شد و سپس در اين انبارها افرادي با پاك كردن تاريخ انقضا و چسباندن برچسب‌هاي جديد يا زدن تاريخ‌هاي جديد با دستگاه‌هاي تاريخ زن و همچنين بسته‌بندي آنها با برندهاي معروف، اين محصولات قاچاق و تاريخ مصرف گذشته را وارد بازار مي‌كردند. 
وي اضافه كرد: قيمت برخي از اين محصولات در بسته‌بندي‌هاي دوتايي حدود ۳۰هزار تومان براي وارد‌كننده سودجو تمام مي‌شد، اما اين افراد هر يك از اين بسته‌ها را با قيمت ۱۳۰هزار تومان به بازار عرضه مي‌كردند. 
پوراحمدنژاد گفت: هم‌اكنون بيش از ۸۰درصد از لوازم‌آرايشي و بهداشتي مورد‌نياز كشور از طريق واردات تأمين مي‌شود كه به جرئت مي‌توان گفت بيش از ۵۰‌درصد لوازم آرايشي و بهداشتي بازار از طريق قاچاق تأمين مي‌شود كه به اين ترتيب با توجه به اينكه روي اين كالاها هيچگونه رصد استانداردي و بهداشتي انجام نمي‌شود، سلامت مصرف‌كنندگان و جامعه با استفاده از اين لوازم آرايشي و بهداشتي كه احتمال انتقال بيماري نيز در آن مي‌رود با خطر جدي مواجه است. 
وي افزود: بسياري از وارد‌كنندگان سودجو ۱۰ تا ۲۰‌درصد از محصولات وارداتي را از مبادي رسمي و با اسناد و مدارك مورد‌ تأييد وارد مي‌كنند، اما بقيه محصولات را از طريق قاچاق به كشور وارد مي‌كنند و هرگاه بخواهيم به اين مرحله ورود كنيم با ارائه اسناد و مداركي كه براي آن مقدار اوليه تهيه كردند كار ما را سخت و پيچيده مي‌كنند. 
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران همچنين از كشف هزار و ۵۰۰ كيلو تجهيزات پزشكي قاچاق به ارزش ۲۰ ميليارد تومان از يك منزل مسكوني خبر داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار