کد خبر: 888927
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رتبه اول این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور افزود: در سال جاری 458 واحد تولیدی استان به ارزش بیش از 2700 میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده اند.
 بهروز اسودی با اعلام این خبر اظهار کرد: تا کنون بیش از 1200 واحد تولیدی استان جهت دریافت بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل استان معرفی شده اند .

وی افزود: امسال در جهت رونق تولید در استان و کمک به طرح‌های نیمه تمام و همچنین بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی بیش از ۲ هزار واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب اشده اند که تا این لحظه پرومده 1209 واحد در جلسات کارگروه بررسی و جهت عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد معرفی شده به بانک‌ها، 327 واحد مربوط به بخش صنعت و 882 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است که در مجموع رقمی به ارزش بیش از 9 هزار میلیارد ریال از بانکهای عامل تسهیلات دریافت خواهند کرد.

اسودی گفت: تاکنون در حدود30 درصد از واحدهای معرفی شده با بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند که سهم صنعت حدود 212 میلیارد تومان و سهم کشاورزی 60 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با تقدیر از همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد با واحدهای تولیدی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن با پرداخت 82 درصد از سهم پرداختی در بین بانک‌های عامل پیشتاز است و پس از آن بانک‌های توسعه صادرات، سپه ، کشاورزی و ملی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کارگروه رونق تولید در استان در این هفته ادامه داد: در این جلسه با درخواست 59 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند .

اسودی با اشاره به اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری طرح‌های معرفی شده اظهار کرد: از این تعداد طرح ، 15 طرح به ارزش 59 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و 44 طرح به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اضافه کرد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی سه واحد تولیدی روناس کاشی ، کاشی مارلک مه و یک واحد تولیدی بسته بندی تخم مرغ بررسی شد .

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن ۵۷ درصد مصوبات این کارگروه اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات 517 واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع 1241 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار