کد خبر: 888754
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل:
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با همراهی و تلاش کشاورزان سعی می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی دقیق کشت و زرع را از حالت مزرعه‌ای به شکل دهکده گیاهان دارویی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همدلی، بصیرت علمی و داشتن نگاه عالمانه به دانش، مولفه اصلی جهاددانشگاهی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل توسعه فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و نهادینه‌سازی کاشت گیاهان دارویی بومی انحصاری استان را جزو برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی اعلام کرد و تصریح کرد: این نهاد آمادگی دارد با حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی، استان اردبیل را به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل کند.

وی راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی را از خدمات جهاددانشگاهی استان اردبیل در این زمینه خواند و اظهار کرد: در این مرکز با هدفگذاری و برنامه‌ریزی مناسب امکان شکوفایی ایده‌های محققان و تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های فناور فراهم شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته، در حال حاضر تمام فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در این مرکز به صورت منسجم انجام می‌گیرد و برای ارتقای سطح علمی و تجربی فناوران، دوره‌های مختلف آموزشی و بازدید از مراکز و واحدهای موفق در سطح استان و کشور انجام می‌گیرد.

اوچی اردبیلی گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با حمایت و شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای فناور به دنبال تسهیل فعالیت‌های فناورانه و پژوهشی صاحبان ایده و طرح است و به صورت همه جانبه از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی به رایزنی‌های انجام گرفته با مدیریت دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صادرات استان اردبیل برای اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای فناور و پژوهشگران این مرکز افزود: با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه کم‌بهره در قالب صندوق شکوفایی و نوآوری نیز درصدد هستیم تا واحدهای فناور بدون وقفه به صورت هدفمند فعالیت‌های مستمر خود را پیش ببرند.

اوچی اردبیلی گفت: با بهره‌گیری از دانش فنی و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، آزمایشگاه مجهز کشت بافت و اسانس و عصاره‌گیری گیاهان دارویی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر