کد خبر: 888443
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان:
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : 50 واحد معدنی این استان با مشکل بازار فروش و تامین نقدینگی مواجه است.
منوچهر صادقی افزود : با وجود برخورداری سمنان از ظرفیت های سرشار معدنی ، سهم بخش معدن در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار در این استان تنها پنج درصد است.
وی اظهارداشت : در سه سال گذشته بیش از 30 واحد معدنی این استان به دلیل نبود واحدهای فرآوری صنایع معدنی و نقدینگی تعطیل شد که این امر در طولانی مدت به افزایش آمار بیکاری در سمنان می انجامد.
وی خاطرنشان کرد : اکنون بیش از 50 واحد معدنی استان با مشکل بازار فروش مواجه است که اگر برای رفع این معضل در میان مدت اقدام نشود شاهد تعطیلی این واحدها خواهیم بود.
صادقی ادامه داد : سمنان بیش از 10 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در این استان بهره بیشتری برد.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با بیان این که 30 درصد از واحدهای معدنی سمنان به دلیل کمبود آب غیرفعال است، تصریح کرد : تنها در 2 سال گذشته بیش از 70 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شده است.
وی تعداد فراد شاغال در واحداهای معدنی سمنان را دستکم 20 هزار نفر اعلام کرد.
 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
در استان سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار