کد خبر: 887861
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
معاون استاندار و فرماندار مشهد در حاشیه بازدید از خانه ملک :
محمدرحیم نوروزیان در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی خانه ملک عنوان کرد: شهرستان مشهد مقدس به دلیل برخورداری از آثار ارزشمند از نظر تاریخی و مذهبی فرصت ها و ظرفیت های بسیار زیادی در اختیار دارد که متاسفانه این ظرفیت ها آنطور که باید، معرفی نشده و بعضا ممکن است به دلیل نبود برنامه مناسب و کمبود اعتبارات و امکانات در حوزه حفظ و نگهداری و همچنین مرمت این آثار، غفلت هایی صورت گرفته باشد که نمونه بارز آن حسینیه مرحوم عابدزاده بود که متاسفانه اتفاقات مربوط به آن همه دوستداران فرهنگ، ادب و هنر را متاثر کرد. امیدواریم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با پیگیری های صورت گرفته، موضوع را دنبال کند و عین به عین این بنا را بازسازی کند.

وی ادامه داد: در شهرستان مشهد مقدس فرصت های زیادی از این جهت وجود دارد. امروز نیز فرصتی حاصل که شد که پس از برگزاری جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقاصد گردشگری مشهد از خانه ملک بازدیدی داشته باشیم. در این مکان اقدامات خوبی از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت پذیرفته و مکان مناسبی جهت فعالیت تعدادی از هنرمندان در اختیار آنان برای آموزش، فعالیت و ارایه محصولات قرار گرفته است. 
نوروزیان خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت معرفی شود و رسانه ها این ظرفیت ها و اماکن اینچنینی را معرفی کنند. شاید بخش زیادی از مردم مشهد از وجود این مرکز و سایر مراکزی که چنین فعالیت هایی را دارند، بی خبر باشند. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان اینکه امروز طی این بازدید با نوع فعالیت ها در این مجموعه آشنا شدیم که اقدامات بسیار ارزشمندی در این مجموعه در حال انجام است، گفت: به عنوان نمونه یکی از هنرمندانی که در این مجموعه در حوزه سنگ های تزئینی فعالیت داشت، عنوان کرد که سفارشات زیادی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه برای چنین محصولاتی وجود دارد. همچنین بسیاری از هنرمندان این مجموعه اظهار داشتند که از کشورهای مختلف سفارشات زیادی به دست آنان می رسد
. 
وی تصریح کرد: این فرصتی است که امیدواریم به درستی به مردم معرفی شود چراکه این ظرفیت هم می تواند در اشتغال زایی موثر افتد و هم می تواند معرف تمدن و فرهنگ ما باشد.

 

 



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار