کد خبر: 887817
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
محمود سريع القلم را بسياري با دفاعش از برجام مي‌شناسند، اما اين روزها حرف‌هاي جديد مي‌زند.
محمود سريع القلم را بسياري با دفاعش از برجام مي‌شناسند، اما اين روزها حرف‌هاي جديد مي‌زند. او هماني است كه صداوسيما را به خاطر پرسيدن نظر مردم عادي در مورد پرونده هسته‌اي، پوپوليست خواند و با توهين به لبوفروش‌ها و رانندگان تاكسي نوشت: «تربيت عقلي در خانواده و مدرسه بسيار ضعيف است. در نتيجه ما احساسي، غريزي و پوپوليستي تربيت مي‌شويم. صدا و سيماي ما هم متأسفانه به اين جريان كمك مي‌كند. از يك لبوفروش يا راننده تاكسي كه تمام روز را سرگرم حل مشكلات معيشتي‌اش است، درباره جريان هسته‌اي نظرخواهي مي‌كند. بنابراين صدا و سيما اصالتاً يك نهاد پوپوليستي است و به جلوگيري از رشد عقلي و استدلالي جامعه كمك مي‌كند. اما سريع القلم به تازگي حرف‌هاي ديگري زده است. او در بخش‌هايي از سخنراني‌اش در كنفرانس بين المللي مديريت در دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به عوامل اثرگذار در يك تصميم در نظام توسعه اقتصادي گفته كه: «مذاكرات برجام توسط ايران بر اساس دانش بين‌المللي نبود، چرا كه اين مذاكرات دچار هيجان و احساس بود و بايد مطالعات بيشتري صورت مي‌پذيرفت.» اينكه سريع القلم تازه الان يادش افتاده كه در مورد برجام بايد مطالعات بيشتري صورت مي‌پذيرفت، يادآور همان نگاهي است كه نخواست نظر صاحب نظران سياسي و هسته‌اي و ديپلماسي را در مورد برجام بشنود و نظرات منتقد را به رانندگان تاكسي و لبوفروش‌ها تقليل داد. او مذاكرات را پس از سه سال هيجاني و احساسي مي‌خواند و بر انتقادات آن زمان منتقدين صحه مي‌گذارد، اما نقد امروز كه جمهوري اسلامي متعهد به تعهدات بسيار شده و طرف مقابل پيمان شكني مي‌كند و از سويي عملاً كار از كار گذشته است، چه فايده دارد؟

موافقت و مخالفت با انتصابات روحاني
‌روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارش اول شماره ديروز خود با تيتر «بازگشت اميد با مردان كليدي» به استقبال انتصاب‌هاي جديد دولت رفت. حسن روحاني روز دوشنبه در احكامي، يونسي را به سمت مشاور در امور اقوام و اقليت‌ها، فرجي دانا را به عنوان مشاور علمي، اكبر تركان را به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور نوسازي بافت‌هاي فرسوده و حسينعلي اميري را به عنوان معاون امور مجلس منصوب كرد.  روزنامه آرمان گرچه در تيتر اول خود اين انتصاب‌ها را بازگشت اميد ناميد، اما در همين شماره در يادداشتي اين انتصاب‌ها را زير سوال برد. در يادداشت صادق زيباكلام آمده كه «به جز انتصاب دكترفرجي‌دانا من ويژگي خاصي در اين انتصابات نمي‌بينم. مهندس اكبر تركان در دولت قبل آقاي روحاني رياست دبيرخانه مناطق آزاد را برعهده داشتند و دست كم، من اطلاعي از عملكرد ايشان ندارم. درباره آقاي علي يونسي نيز مي‌توان اينگونه گفت؛ تا جايي‌كه من به‌خاطر دارم، از آقاي يونسي در جايگاه دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب آبي گرم نشد. » زيباكلام در ادامه رئيس جمهور را از موازي‌كاري و ايجاد پست‌هاي عرضي برحذر مي‌دارد: «در واقع من توصيه مي‌كنم كه رئيس‌جمهور مبناي خود را روي به‌كارگيري ظرفيت‌هاي وزراي كابينه بگذارد و از موازي‌كاري و ايجاد پست‌هاي هم‌عرض مشاوره‌اي خودداري كنند. آقاي روحاني بيشتر از حضور در جلسات مشاوره، بايد در جلسات هيئت دولت و شوراهاي عالي تخصصي حضور يابد....»
به نظر مي‌رسد حتي اصلاح طلبان هم خود مانده‌اند عملكرد دولت را چگونه تحليل و تفسير كنند و از اين رو همزمان هم موافق هستند و هم مخالف!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار