کد خبر: 887737
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
در حالي كه كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند هم‌اكنون ميزان خانه‌هاي خالي در كشور به محدوده 3/5 تا 4ميليون واحد مسكوني نيز رسيده باشد، يك كارشناس اقتصاد مسكن با تأكيد بر اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي از سكنه، اين اقدام انقلابي را راه‌حل عقلاني براي حل معضل كمبود درآمد دولت جهت رفع مشكلات بودجه‌اي و كمك به نيازمندان، كاهش هزينه براي مستأجران و پاياني بر ممانعت صاحبان اين املاك براي عرضه معرفي كرد. 
فردين يزداني در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به ظرفيت خانه‌هاي خالي از سكنه براي اقتصاد و بخش مسكن كشور، اظهار كرد: اين خانه‌ها همچنان در بازار مسكن وجود دارند و حاصل تخصيص سرمايه بد در بازار است. وي تصريح كرد: در واقع تخصيص سرمايه در بازار ساخت‌وساز متوسط و كم‌درآمد به‌خوبي صورت نگرفته و اساساً در برخي موارد نيازي به سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مسكن وجود نداشته است.
 این كارشناس اقتصاد مسكن دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي را در گرو وجود يك سامانه جامع عنوان كرد و گفت: اولين نياز وضع ماليات بر خانه‌هاي خالي اين است كه سامانه جامع املاك و مستغلات راه‌اندازي شود كه هنوز اين كار انجام نشده است. 
يزداني اخذ ماليات از مالكان خانه‌هاي خالي از سكنه را يك راه‌حل عقلاني براي رفع اين مشكل در كشور دانست و افزود: دولت مي‌تواند از منابع حاصل از اين كار براي كمك به مسكن اقشار كم‌درآمد كشور استفاده كند. 
 بنا بر يكي از اظهارات قديمي وزير راه‌و‌شهرسازي حدود 5/2ميليون واحد مسكوني خالي از سكنه در سراسر كشور وجود دارد كه ارزش آنها حدود 250ميليارد دلار برآورد مي‌شود، اين در حالي است كه بعد از اين اظهارات وزير آمار 5/3 يا 4ميليون نيز براي واحد‌هاي مسكوني خالي از سكنه موجود در ايران عنوان شده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار