کد خبر: 887607
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
جمهوري اسلامي ايران سال‌هاست كه در حال مبارزه با تروريسم است و اين، امريكايي‌ها بودند كه داعش را به وجود آوردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان در نشست تخصصي چالش‌هاي مبارزه با تروريسم و نقش همكاري‌هاي منطقه‌اي در پاكستان با تأكيد بر لزوم بررسي مجدد روند گسترش تروريسم گفت: طي سي و چند سالي كه ماجراي تروريسم در منطقه ما وجود داشت، از افغانستان و عراق، سوريه، شمال آفريقا و آسياي ميانه، بايد ديد كه آيا روند گسترش تروريسم رو به نزول بود و يا رو به صعود؟ لاريجاني گفت: ائتلاف امريكا در سال 2001 با چه سر و صدايي آمد و مدعي شد كه مي‌خواهد تروريسم را از بين برد، حال سوال اين است كه تروريسم در منطقه ما از لحاظ كميت و كيفيت گسترش پيدا كرده يا خير؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: طي 30 سال گذشته به ويژه دو دهه اخير، تروريسم در منطقه هم از نظر كميت و هم از نظر كيفيت گسترش يافته و اين موضوع نشان مي‌دهد كه اگر اين روال ادامه پيدا كند، مشكلات امنيتي بيشتري را در منطقه شاهد خواهيم بود. لاريجاني با اشاره به سخنان سردار اياز صادق، رئيس مجلس ملي پاكستان در خصوص اينكه چرا ائتلاف‌هاي ضد تروريستي موفق نيستند، افزود: در دو دهه اخير دو نوع ائتلاف را شاهد بوديم كه يكي ائتلاف به رهبري امريكا در منطقه براي مبارزه با تروريسم وديگري ائتلافي بود كه ايران، روسيه و تركيه در مبارزه با تروريسم داشتند. 
وي اضافه كرد: ائتلافي كه امريكايي‌ها داشتند قرار بود تروريسم را در افغانستان از بين برده و توليد و قاچاق مواد مخدر را نيز در آن كشور از بين ببرد كه البته توفيقي در ريشه كني تروريسم و در از بين بردن مواد مخدر نداشتند. عضو شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تصريح كرد: اين روزها توليد مواد مخدر در افغانستان چندين برابر گذشته شده و ناتو نيز مسئول اين كار است. وي از توليد مواد مخدر و تروريسم به عنوان دو روي يك سكه ياد كرد و افزود: مبارزه‌اي كه ايران، روسيه و تركيه در سوريه داشتند موفق بوده است به عبارت ديگر آنان به داعش ضربه زدند. 
لاريجاني با اشاره به ادعاي دونالد ترامپ در سند راهبردي جديد خود مبني بر اينكه در سوريه عليه داعش جنگيده اند، افزود: شما كساني بوديد كه داعش را به وجود آورديد حال چگونه مدعي مبارزه با تروريسم هستيد و اين يك حرف خنده آور است.  رئيس مجلس شوراي اسلامي با تشريح برخي تجربه‌هاي موفق مبارزه با تروريسم و همكاري‌هاي منطقه‌اي نيز گفت: بايد ائتلاف‌هايي همانند ايران، روسيه و تركيه را تقويت كنيم، چرا كه اين نشست‌ها مي‌تواند در اين زمينه نقش ايفا كند و اگر چين و پاكستان نيز در اين قضيه به ما كمك كنند حتماً موفق مي‌شويم. وي همچنين با انتقاد از رويكرد امريكايي‌ها در منطقه از اقدامات آنان به عنوان عامل به هم ريختگي امنيتي ياد كرد و گفت: آنها دنبال ماجراجويي جديد هستند. رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص قدس نيز گفت: امريكايي‌ها در برنامه خود براي انتقال سفارتشان به قدس چه انگيزه‌اي داشتند و همگان ديدند كه تمامي جهان به اين تصميم واكنش نشان دادند. وي با بيان اينكه امروز امريكا به نماد يك دولت شرور تبديل شده است، گفت: مسئله تروريسم در عراق و سوريه حل نشده و امريكايي‌ها به موضوع فلسطين دامن زده‌اند و يقيناً مردم دنيا و مردم فلسطين در قبال اين اقدام سكوت نمي‌كنند و انتفاضه جديد به وجود خواهد آمد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار