کد خبر: 887596
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
خداحافظي با پرايد
سازمان ملي استاندارد، توليد ۲۵خودروي غيراستاندارد از جمله پرايد و پژوپارس را از ابتداي دي ممنوع اعلام كرد. اين در حالي است كه خودروسازان در واكنش به توقف توليد اين خودروها اعلام كردند ماه‌هاست توليدشان متوقف شده و برخي از خودروهاي اعلامي از ابتداي امسال توليد نمي‌شوند. 
مديركل نظارت بر اجراي استاندارد صنايع فلزي سازمان ملي استاندارد ايران، گفت: با اجراي فاز اول استانداردهاي جديد اجباري خودرو از اول دي‌ماه 1396، توليد و واردات برخي از خودروهاي غيراستاندارد از جمله خودروهاي MVM 315 سدان، MVM 550، تيگو 5، سايپا 131 و سايپا 132دوگانه‌سوز، سايپا 141بنزيني و دوگانه‌سوز، آريو هزار و 500 سي‌سي، پژو پارس با موتور XUM، وانت تك‌كابين و دوكابين مزدا و كارا هزار و 700 (بنزيني و دوگانه‌سوز)، آسا B 50F، ليفان 620، ليفان X50، ليفان X60، جك J5، هيونداي i10 و برخي از خودروهاي سنگين جاده‌اي از دستور كار خودروسازان خارج شد. 
پيمان پيرايش، افزود: اجراي اين استانداردها براي توليد‌كنندگاني كه پيش از اين از سازمان ملي استاندارد ايران گواهينامه تأييد نوع دريافت كرده‌اند، مطابق برنامه زمانبندي شده در دست اقدام است و با توجه به اين زمانبندي الزامات استانداردهاي موردنظر در چارچوب كنترل‌هاي تطابق توليد (COP)، توسط سازمان ملي استاندارد ايران آغاز شده و گواهينامه تأييد نوع خودرو آن دسته از خودروسازاني كه در توليد محصول خود الزامات استانداردهاي جديد را رعايت نكنند، تمديد نخواهد شد. 
پيرايش خاطرنشان كرد: سازمان ملي استاندارد ايران خواستار ارائه برنامه دقيق خودروسازان درباره اقدامات لازم براي ارتقاي مدل‌هاي خودرويي و انطباق آنها با الزامات استانداردهاي جديد و اجراي اين برنامه‌ها را به منظور بررسي دقيق تطابق مدل‌هاي توليدي يا وارداتي با استانداردهاي تأييد نوع به صورت جدي پيگيري خواهد كرد. 
  
واكنش خودروسازان به خبر توقف توليد خودروهاي غيراستانداردشان!

شركت‌هاي مديران خودرو، سايپا، ايران‌خودرو، بهمن و كرمان موتور به اعلاميه سازمان ملي استاندارد ايران مبني بر توقف توليد خودروهاي غيراستاندارد اين شركت‌ها واكنش‌هاي متفاوتي نشان داده است. 
بابك صدرايي مدير بازاريابي چري، در واكنش به اطلاعيه سازمان استاندارد، گفت: توليد ام‌وي‌ام ۵۵۰ را خودمان متوقف كرده بوديم. توليد ام‌وي ام ۳۱۵ سدان نيز از يك‌سال پيش متوقف شده و هم‌اكنون تنها مدل هاچ‌بك اين خودرو توليد مي‌شود، منظور استاندارد از توقف توليد تيگو ۵ نيز مدل قديمي اين محصول بوده كه توليد آن را نيز متوقف كرده بوديم و تيگو ۵ جديد فيس‌ليفيت در حال توليد است. 
گروه خودروسازي سايپا نيز با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه خودروي سايپا ۱۴۱ از چند سال پيش متوقف شده و سايپا ۱۳۱ و ۱۳۲ دوگانه‌سوز نيز توليد نمي‌شود. مجوز شماره‌گذاري آريو هزار و 500 نيز تا دي‌ماه ۱۳۹۷ اخذ شده و توليد اين خودرو متوقف نشده و ادامه دارد. موضع گروه صنعتي ايران‌خودرو در اين رابطه نيز پيگيري شده و اين شركت اعلام كرد: توليد پژوپارس با موتور XUM از ابتداي امسال متوقف شده است. يكي از مديران گروه خودروسازي بهمن نیز اعلام كرد كه سه مدل خودرويي كه سازمان استاندارد توقف توليد آن را اعلام كرده است خطوط توليدشان قبلاً از سوي اين شركت متوقف شده و ديگر توليد نمی‌شوند. همچنين در پيگيري صورت گرفته يكي از مديران كرمان موتور نيز اعلام كرد كه تاكنون ابلاغيه‌اي مبني بر توقف توليد برخي محصولات به دست اين شركت نرسيده و توليد محصولات طبق برنامه از پيش تعيين شده ادامه دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار