کد خبر: 887477
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
بنیادمسکن گلستان
کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی ومسکن روستایی گلستان ازغیر مقاوم بودن 56 درصد خانه های روستایی گلستان خبر داد

کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی و مسکن روستایی استان گلستان با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۳۸ واحد روستایی مسکونی مقاوم در استان داریم، گفت: ۵۶ درصد از خانه های روستایی در گلستان غیر مقاوم هستند.

محسنی اظهار کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۵ تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۶۷ واحد کم دوام و بی دوام در استان تشخیص داده شده است که نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند.

محسنی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴  بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرداخت تسهیلات قرض الحسنه طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را در دستور کار داریم. نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد است و دوران ساخت و باز پرداخت تسهیلات ۱۵ سال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۶ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان با استفاده از این تسهیلات در حال ساخت هستند که بیش از ۵۵ هزار واحد از آنها به مرحله پایان کار و بهره برداری رسیده اند.

کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی و مسکن روستایی گلستان با بیان اینکه امسال این تسهیلات از طریق ۷ بانک پرداخت می شود، گفت: مبلغ این تسهیلات ۱۸ میلیون تومان است اما در مناطق مرزی و یا کسانی که تصمیم می گیرند واحد فرسوده خود بازسازی کنند، ۲۰ میلیون تومان تعلق می گیرد و این تسهیلات بدون نوبت و هر گونه سپرده گذاری با معرفی و نظارت بنیادمسکن توسط بانکهای عامل پرداخت می شود.

محسنی با تاکید بر اینکه مهم ترین مشکل در راستای پرداخت تسهیلات نحوه اخذ ضامن از سوی بانک ها است، تصریح کرد: هدف بنیاد مسکن افرادی در جامعه هستند که نیاز به استفاده از این تسهیلات دارند. ارائه تضامین بانکی مانند کارمند و یا زمین دارای سند برای این افراد سخت است و این امر کمی روند استفاده مردم از این تسهیلات را کند می کند و یا حتی باعث انصراف آن ها می شود.

وی اظهار کرد: نیازمندان را به چند دسته تقسیم می کنیم و برای کسانی که تحت پوشش سازمان های بهزیستی و کمیته امداد هستند تفاهم نامه ای منعقد شده و طی ۲ سال اخیر ۱۲۹ خانواده که دارای حداقل دو عضو معلول هستند را به کمک سازمان بهزیستی شناسایی کردیم و تا الان برای ۱۰۳ نفر از این افراد خانه ساخته شده است. حدود ۵۰ واحد از این ۱۰۳ خانه به بهره برداری رسیده است.

کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی و مسکن روستایی گلستان ادامه داد: علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی ۱۸ میلیون تومان، کمک بلاعوض نیز برای این افراد در نظر گرفته شده و به آن ها پرداخت شده است.

محسنی اضافه کرد: با کمیته امداد هم تفاهم نامه داریم و مددجویان تحت پوشش کمیته نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. تمامی این افراد از هزینه صدور پروانه و تهیه نقشه معاف هستند.

وی در ادامه گفت: وقوع زلزله اجتناب ناپذیر است و استان گلستان نیز در معرض گسل های البرز و کپه داغ قرار دارد. همچنین یک گسل دیگر در آق قلا شناسایی شده است.

کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی و مسکن روستایی گلستان با تاکید بر اینکه ما در منطقه بسیار خطر پذیری هستیم، گفت: انتظار از روستاییان به طور خاص از آنهایی که در خانه های کم دوام و بی دوام سکونت دارند این است که از اتفاقاتی که برای هم میهنان ما در کرمان، آذربایجان و کرمانشاه رخ داده درس عبرت بگیرند و هر چه سریع تر نسبت به ساخت واحد مسکونی مقاوم با کمک این تسهیلات که دولت در اختیارشان داده اقدام کنند.

مهندس محسنی در پایان با بیان اینکه طبق برنامه ریزهای انجام شده واحدهای مسکونی برخوردار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستای در مقابل حوادث غیر مترقبه به مدت ۱۵ سال بیمه می شوند  تصریح کرد: از همه مسئولین و روسای بانک های عامل می خواهیم قبل از وقوع حادثه به فکر خدمات دهی هرچه مناسب تر به مردم باشند تا در زمان حادثه شاهد کمترین میزان خسارتها باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر