کد خبر: 886996
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خبرداد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پروژه مرمت بازار تاریخی اراک به صورتی که امکان ثبت جهانی این اثر تاریخی فراهم شود، ۳۰میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پروژه مرمت بازار تاریخی اراک به صورتی که امکان ثبت جهانی این اثر تاریخی فراهم شود، ۳۰میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه بازدید استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای از بازار تاریخی اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار تاریخی اراک در حال حاضر برای اینکه به ثبت جهانی نزدیک شود به بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که با این مختصر اعتباری که در اختیار داریم، نمی توانیم کار را به نتیجه برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: بازار تاریخی اراک از بناهای شاخص تاریخی استان مرکزی است که خوشبختانه طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای حفظ بازار انجام شده از جمله تاکنون حدود ۳۰ مورد از طاق های بازار به دلیل فرسودگی مرمت و بازسازی و همچنین حدود ۹ باب از سراهای بازار نیز مرمت شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: در همین راستا در کف بازار از طریق زیر زمین کانالی تهیه شده تا تمام تاسیسات برق روی دیوارهای بازار جمع آوری و به این کانال زیر زمینی انتقال داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه به دنبال آماده کردن بازار اراک برای ثبت جهانی هستیم بیان داشت: مشکل جدی موضوع تامین اعتبارات است.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری های نمایندگان مردم اراک در مجلس و استاندار، اعتباراتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همچنین از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای آماده کردن بازار اراک به منظور ثبت جهانی تحقق پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار