کد خبر: 886304
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
كارشناس مسائل هسته‌اي نسبت به سخنان اخير موگريني درباره برجام واكنش نشان داد. 
فؤاد ايزدي كارشناس مسائل هسته‌اي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سخنان اخير موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره برجام، اظهار كرد: در مقدمه برجام جمله‌اي است مبني بر اينكه اجراي توافقنامه، در نهايت به ايجاد صلح در منطقه و جهان كمك خواهد كرد. وي افزود: اين جمله‌اي است كه اكنون ترامپ از آن استفاده مي‌كند و بهانه‌اي براي امريكايي‌ها شده كه بگويند برجام بايد رفتار منطقه‌اي ايران را كنترل مي‌كرد! كارشناس مسائل هسته‌اي ادامه داد: آنان ايران را متهم به به هم ريختن اوضاع منطقه و نقض برجام مي‌كنند، چرا كه معتقدند طبق اين جمله بايد صلح در منطقه و جهان ايجاد شود و چنين اتفاقي نيفتاده است. ايزدي با اشاره به اينكه موگريني مدعي است اين جمله را به درخواست ايراني‌ها در مقدمه برجام آورديم و آنان يكسري دعواهاي سياسي در داخل كشورشان داشتند، اظهار كرد: مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مي‌گويد گروه مذاكره‌كننده ايراني علاقه‌مند بود اين جمله را در متن بگذارد تا در داخل كشور از آن استقاده كند و رفتار منطقه‌اي ايران بدين طريق كنترل شود.

كارشناس مسائل هسته‌اي تأكيد كرد: اگر ادعاي موگريني درباره برجام درست باشد فاجعه بزرگي براي افرادي است كه نماينده سياسي جمهوري اسلامي بودند و براي حل و فصل دعواها و بحث كارشناسي داخلي به خارجي‌ها رجوع مي‌كنند و بندي را در متن برجام قرار دهند كه به نفع جهت‌گيري‌هاي سياسي خودشان باشد. وي با اشاره به اينكه آنان از اهرم فشار خارجي براي رسيدن به يكسري اهداف داخلي در رقابت‌هاي سياسي استفاده كردند، گفت: نمي‌دانيم ادعاي موگريني چقدر درست است، از اين جهت افرادي كه در تيم مذاكره‌كننده بودند بايد به اين ادعا واكنش نشان دهند. كارشناس مسائل هسته‌اي افزود: اگر ادعاي موگريني درست باشد، اين افراد بايد از مردم و مقام معظم رهبري به دليل اينكه مذاكرات سياسي را اهرمي براي رسيدن به اهداف داخلي، حزبي و جناحي كردند، عذرخواهي كنند. ايزدي افزود: اگر ادعاي موگريني درست نباشد و ادعاي دروغي را كرده باشد، بايد اعلام كنند كه دروغ است. به هرحال بايد منتظر باشيم و ببينيم افرادي كه در تيم مذاكره‌كننده بودند چه نظري نسبت به اين مسئله خواهند داشت. 

موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اخيرا در سخناني در پارلمان اروپا مدعي افشاي رازي درباره مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 شد. وي ادعا كرد كه در بخش مقدمه (PREAMBLE) توافق هسته‌اي ايران «نيم‌جمله‌اي» با اين مضمون وجود دارد كه خواستار قرار دادن برجام به عنوان زيربنايي براي تعامل سازنده در منطقه است. او گفت كه اين جمله به درخواست ايران در بخش مقدمه برجام گنجانده شده است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
اگر ادعای موگرینی درست باشد مجلس باید حکم عدم کفایت این دولت را اعلام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار