کد خبر: 886263
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
رئيس اتاق بازرگاني ايران با اشاره به جهت‌گيري توسعه‌اي تحت تأثير تمايلات سياسي گفت: حاصل اين امر دست‌نيافتن به توسعه متوازن و عدم بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مناطق مختلف كشور است.
به گزارش «جوان» شافعي در جلسه هيئت نمايندگان اتاق ايران كه با حضور وزير كشور برگزار شد، گفت: هيئت رئيسه وقت اتاق ايران دو خواسته از رئيس‌جمهور داشتند كه يكي انتخاب سفراي جمهوري اسلامي ايران بر اساس اولويت ديدگاه اقتصادي بود و خواسته دوم نيز انتخاب استانداران بر اساس چنين ديدگاهي بود. 
رئيس اتاق بازرگاني ايران اظهار داشت: امروز اين رويكرد را در وزارت كشور تا حدودي شاهد هستيم و در انتصاب استانداران تا حدود زيادي اين مسائل لحاظ شده كه جاي تشكر دارد. 
رئيس اتاق بازرگاني ايران بيان داشت: بر اساس مطالعات انجام‌ شده وجود نابرابري بين استان‌هاي كشور به‌ خصوص در مقايسه با پايتخت بسيار مشهود و فراخ است و موضوع مشاركت استان‌ها در امور تدوين برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور كه به‌تازگي به آن توجه شده، كافي نبوده است.  شافعي افزود: سؤال اين است كه تهيه و اجراي برنامه‌هاي پيش تا چه اندازه در توسعه استان‌ها مؤثر بوده و سؤال ديگر اين است كه آيا توازن منطقه‌اي با اين روش دست‌يافتني است و در شرايطي كه بسياري از مناطق محروم در دور باطل فقر و توسعه‌نيافتگي گرفتار شده‌اند، چگونه مي‌توان از اين دور باطل رهايي يافت و چگونه مي‌توان به‌جاي مزيت‌هاي نسبي، خلق مزيت‌‌هاي جديد داشت و آيا توسعه نبايد در روستاها شروع شود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار