کد خبر: 886113
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
وزير راه و شهرسازي گفت: بايد مسكن از حاشيه شهر به مركز شهر بيايد كه براي اين كار تمام سيستم‌ها و ابزار متفاوت از رويه‌هاي تأمين مسكن در حواشي شهرها خواهد بود.
به گزارش فارس، عباس آخوندي در حاشيه مراسم بهره‌برداري از نخستين صندوق زمين و ساختمان كشور (پروژه نسيم)، اظهار كرد: در پي اين هستيم كه سازمان ملي زمين و مسكن و شركت عمران شهرهاي جديد از اراضي خود با كمك صندوق‌هاي زمين و ساختمان و ساخت مسكن آنها را در اختيار مردم قرار دهند. 
آخوندي در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات رئيس‌جمهوري مبني بر اينكه با وزير راه و شهرسازي در خصوص مسكن به توافق نرسيديم، گفت: مثل اينكه دنبال حاشيه مي‌گرديد.
وزير راه و شهرسازي همچنين با بيان اينكه با توجه به تنگنا‌هاي مالي، در تجهيز منابع نيازمنديم به سمت بازار سرمايه برويم، تصريح كرد: گريزي از اين داستان نداريم و بايد به اين سمت براي پروژه‌هاي كوچك و بزرگ برويم. اين كار بايد بتواند در رقابت با بازار بانكي قرار گيرد، مانند ساير كشورها كه صندوق‌ها سهم بسيار زيادي از تأمين منابع مالي را به خود اختصاص مي‌دهند. وي ادامه داد: اين كار يك اقدام نوپا در ايران است. اين يك مدل بسيار ساده و مدلي است كه مردم در معاملات مسكن انجام مي‌دهند. 
وي با بيان اينكه اين صندوق‌ها از معامله چهره به چهره خارج شده و تبديل به يك نهاد مي‌شود، اظهار كرد: در مشاركت‌هاي انفرادي و خصوصي ميزان مشاركت ممكن است زياد باشد. افراد با هزار تومان مي‌توانند در پروژه ميلياردي مشاركت كنند كه اين مسئله مي‌تواند اين ابزار مالي را از ساير ابزارها شاخص كند. 
وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه براي بازار ايران نیازمند انديشه‌هاي جديدي هستیم، افزود: بايد مسكن از حاشيه شهر به مركز شهر بيايد كه براي اين كار تمام سيستم‌ها و ابزار متفاوت از رويه‌هاي تأمين مسكن در حواشي شهرها خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار